סקודה ראפיד ספייסבק - גרסת האצ'בק שמבטיחה להיות שימושית כמו גרסת הליפטבק עם עיצוב צעיר ודינמי יותר
סקודה ממשיכה באסטרטגיית "מתקפת הדגמים" בה היא נוקטת בשנים האחרונות - על פי אסטרטגיה זו, ייחשף דגם חדש או מחודש כל שישה חודשים, תוך כניסה לקטגוריות חדשות ורענון ההיצע, כאשר המטרה הסופית היא שבשנת 2018 יעמוד קצב מכירותיה על 1.5 מליון רכבים בשנה.

הפרק האחרון במתקפה היא חשיפתה של הראפיד ספייסבק, שתשלים את הפער בין הפאביה לאוקטביה קומבי. הראפיד ספייסבק קצרה מעט מגרסת הליפטבק, אך בסקודה מבטיחים שהשימושיות הגבוהה בה דוגלת החברה לא נפגעה. הנתונים המספריים אכן מאששים אמירה זו - אמנם אורכה של הראפיד ספייסבק עומד כעת על 4,303 מ"מ (18 ס"מ קצרה יותר מגרסת הליפטבק) בסיס הגלגלים נשאר זהה - 260 ס"מ. תא המטען, שנפחו צומצם ב- 115 ליטרים, נשאר ענק כיאה לסקודה והוא יכיל 415 ליטרים או 1,380 ליטרים לאחר קיפול המושבים האחוריים. גם המרווח לנוסעים מאחור נשאר נאה, עם מרווח ראש של 980 מ"מ ומרווח ברכיים של 640 מ"מ.
סקודה מייעדת את הראפיד ספייסבק לקהל האירופאי הצעיר והשיקי שלא מוכן להתפשר על שימושיות גבוהה לצד מראה צעיר וספורטיבי, ועל כן היא זוכה לעיצוב דינמי יותר מזו שמוצעת במרכב ליפטבק. גג שמש פנורמי (אופציה בתוספת תשלום) יחד עם שמשה אחורית גדולה נותנים לנהג רצף זכוכית עילי כמעט מלא וחלונות צד נוספים בין קורות c ו- d משלימות את שדה הראייה לצדדים. ספויילר שחור אשר משתלב עם גג הזכוכית בצורה נקייה, חישוקים גדולים בצביעה דו-גונית, כמו גם דיפיוזר אחורי - מוסיפים כולם למראה הספורטיבי.
היצע המנועים המדוייק איתו תשווק הראפיד ספייסבק אינו ידוע עדיין, אך סקודה מוסרים כי יהיו אלה ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי דיזל בהספקים הנעים בין 74 ל- 121 כ"ס. יחד עם הראפיד ספייסבק, תשיק סקודה מנוע דיזל חדש, בנפח 1.6 ליטר המפיק 88 כ"ס אשר יציג צריכת דלק של 26.3 ק"מ לליטר בגרסת ה- GreenLine. הראפיד ספייסבק תושק באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר 2013.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.