טויוטה יאריס הייבריד R קונספט עם 420 כ"ס, הנעה כפולה חכמה, ושיטת אגירת חשמל מהפכנית
טויוטה חושפת פרטים טכניים ראשוניים על היאריס הייבריד R קונספט, שתונע ע"י לא פחות מארבעה מנועים. המנוע הראשון הוא מנוע בנזין מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר שפותח ע"י מחלקת הספורט המוטורי של היצרנית לפי חוקי ה- FIA וישמש במספר רכבי מירוץ בעתיד. המנוע מפיק 300 כ"ס אימתניים ויניע את הגלגלים הקדמיים. מאחור יותקנו ברכב שני מנועים חשמליים שמקורם ביאריס הייבריד הסדרתית המפיקים 60 כ"ס כל אחד, כאשר כל מנוע אחראי להנעתו של גלגל אחד בלבד וישמש כגנרטור בזמן בלימה.
טויוטה יאריס הייבריד R קונספט
מערכת הנעה זו מאפשרת ליאריס הייבריד R קונספט להפיק הספק משולב של 420 כ"ס מרביים הודות למערכת אגירת החשמל החדשנית שטויוטה התאימה במיוחד לרכב. במקום להשתמש במערך סוללות שגרתי בחרה טויוטה להתקין ביאריס הייבריד R קונספט קבל בעל זמני טעינה ופריקה מהירים בהרבה יותר מסוללות שגרתיות. מערכת ההנעה תציע שתי אפשרויות: מצב כביש, שיגביל את תפוקת המנועים החשמליים ל- 40 כ"ס סה"כ שיתקבלו במשך 10 שניות בכל פעם לטובת תאוצות מהירות. במצב מסלול, המנועים יפיקו את מלוא 120 כוחות הסוס לפרצי כח של 5 שניות בכל פעם, אמנם זמן זה נשמע לא רב אך הוא הגיוני ומספק בהתחשב בצורת הנהיגה האגרסיבית במסלול מירוצים עם האצות ובלימות תכופות.
המנוע הרביעי של היאריס הייבריד R קונספט הוא מנוע חשמלי המפיק 60 כ"ס והוא ממוקם בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים הרציפה. מנוע זה יכול לשמש גם כמערכת בקרת אחיזה חכמה. המנוע יכנס לפעולה אך ורק במצב בו הרכב יאבד אחיזה בסרן הקדמי וישלח מומנט לגלגל האחורי החיצוני לפנייה על מנת למזער את תת ההיגוי ע"י מתן כח לגלגל הרלוונטי ולא בהגבלת כח המנוע לגלגל שאיבד אחיזה.
הודות לעצמאותם של המנועים החשמליים, תוכל מערכת ההנעה של היאריס הייבריד R קונספט להגביר משמעותית את האחיזה וכתוצאה מכך את מהירות הפנייה לה מסוגל הרכב. כך למשל תוכל המערכת להעביר מומנט לכל אחד מהגלגלים האחוריים באופן בלתי תלוי לחלוטין ואף להעביר מומנט לגלגל אחד בעוד השני נבלם ואוגר חשמל לטובת היציאה מהפנייה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.