פולקסווגן מעדכנת קלות את עיצובו של הקונספט שרומז על רכב פנאי שטח קטן ומשתילה בו מנוע טורבו בנפח 1.0 ליטר
אם הרכב בתמונות נראה לכם מוכר, זה כי ככל הנראה ראיתם אותו כבר בתערוכת הרכב של סאו פאולו בשנת 2012, שם הציגה פולקסווגן לראשונה קונספט לרכב פנאי שטח קטן שצפוי היה להתחרות בג'וק של ניסאן וענה, באופן אירוני משהו, לשם טאיגון (קהל גדול ביפנית).
פוקסווגן טאיגון
כעת מציגה פולקסווגן את הדור השני של הטאיגון, עדיין תחת מעטה של קונספט ובעיצוב כמעט זהה לרכב הקודם. השינוי המרכזי נמצא בדלת תא המטען שחלקה התחתון נפתח כעת הצידה וגלגל רזרבי שמותקן עליה. השינוי בוצע בעקבות פידבקים שקיבלה היצרנית על הדגם הקודם בהם הביקורת המרכזית הייתה על גישה בעייתית לגלגל הרזרבי.
פוקסווגן טאיגון
מידותיו של הטאיגון מציבות אותו בלב קטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים עם אורך כללי של 3,995 מ"מ (3,859 מ"מ ללא הגלגל הרזרבי), רוחב של 1,728 מ"מ וגובה של 1,570 מ"מ, כשמסילות הגג מעלות את הגובה ל- 1,605 מ"מ. בסיס הגלגלים נדיב ונמתח על פני 2,470 מ"מ. עיצוב תא הנוסעים מינימליסטי וחף כמעט לחלוטין מכפתורים, פולקסווגן מציינת כי תא הנוסעים של הטאיגון מהווה קדימון לתאי הנוסעים של מכוניות העתיד של היצרנית.
פוקסווגן טאיגון. תא הנוסעים
היות והטיאגון מכוון להתמודד בעיקר עם הג'ונגל העירוני, התקינה פולקסווגן בחזיתו מנוע טורבו בעל שלושה צילינדרים ונפח צנום של 1.0 ליטר המשודך לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים ומפיק 110 כ"ס ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ. צריכת הדלק עומדת על 21.3 ק"מ לליטר ומאפשרת לטאיגון טווח נסיעה משוער של כ- 1,000 ק"מ על מיכל דלק בודד. הודות למשקל נמוך של 998 ק"ג בלבד ולמרות נתוני ההספק הצנועים של המנוע, מאיץ הטאיגון מאפס למאה קמ"ש תוך 9.2 שניות ומגיע למהירות מרבית של 186 ק"מ.
פוקסווגן טאיגון

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.