חברת קפריקורן הגרמנית שמתמחה בייצור חלקי חילוף לרכב, קנתה את מסלול הנורבורגרינג בסכום של 100 מיליון אירו
מזה מספר שנים שמסלול הנורבורגרינג, אחד המסלולים האיקוניים ביותר בעולם, נמצא בקשיים כלכליים חמורים וזאת למרות אין ספור חובבי ספורט מוטורי שפוקדים את המסלול (ולעיתים קרובות גם מרסקים בו את המכוניות) והעובדה כי כמעט כל יצרנית בעולם בוחנת על המסלול את המכוניות הספורטיביות שלה וחלק מהיצרניות אף הקימו במתחם מוסכים שבהם אותן מכוניות עוברות כיול לפני ואחרי העלייה למסלול. לפני כשנתיים, בצעד נואש על מנת להפסיק הזרמת כספי ציבור למסלול שלא הצליח לייצר רווחים, העמידה הממשלה הגרמנית את המסלול למכירה.
מסלול הנורבורגרינג נמכר
הנורבורגרינג, הידוע בכינויו "הגיהנום הירוק" הוא מסלול מירוצים עם תוואי המורכב מ- 154 פניות על פני אורך של כ- 20.8 ק"מ והפרש גבהים של 915 מטר בין הנקודה הנמוכה לנקודה הגבוהה ביותר במסלול. במהלך השנים, גבה המסלול את חייהם של מספר לא מועט של אנשים (מקורות שונים מדווחים על מספרים שונים), על כן הכינוי.
לאחרונה ניהלה הנהלת הרינג מגעים עם חברת השקעות ממיאמי שהציעה לרכוש את המסלול תמורת סכום שעפ"י דיווחים נע בין 82 ל- 96 מיליון דולר. אך בימים האחרונים נכנסה חברת קפריקורן (Capricorn) למגעים עם הממשלה הגרמנית וחטפה את המסלול מידיי החברה האמריקאית תמורת סכום של כ- 100 מיליון אירו והבטחה כי תשקיע במסלול 25 מיליון נוספים על מנת לשפר את המסלול ולהפכו לבטיחותי יותר.
חברת קפריקורן הינה חברה גרמנית שמתמחה בייצור חלפים באיכות גבוהה למכוניות מירוץ וכן מייצרת חלקים תואמי מקור לחברות כגון פורשה ואסטון מרטין. אחד ממנהלי החברה, רוברטינו וויילד (Robertino Wild), מסר בתגובה כי: "בתור חובב ספורט מוטורי מושבע, תמיד הייתה לי תשוקה לנורבורגרינג. זיהינו את הפוטנציאל העצום הגלום במסלול מירוץ ייחודי שכזה ונרצה כמובן לשפר את התשתית הקיימת, אך מעל לכל, מטרתנו היא להפוך את החזון של "אשכול טכנולוגיות רכב" למציאות".

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.