דאצ'יה מצליחה לעורר עניין בקרב הציבור הישראלי ורושמת נתון מכירות מכובד למותג חדש בארץ
מי היה מאמין שמותג רכב חדש ולא מוכר בישראל יצליח בתוך 20 יום מאז השקתו לציבור להציג נתון מכירות של 400 רכבים. אם זה נראה לכם מפתיע, מה תאמרו על כך שמותג דאצ'יה אינו מציע תיבת הילוכים אוטומטית (לפחות בשלב זה) וכל ההזמנות הם לרכבים ידניים? מפתיע, לא?
דאצ'יה דאסטר
הנתון לא מפתיע אותנו מכמה סיבות. הסיבה הראשונה, ולאו דווקא על פי סדר החשיבות, היא שמותג דאצ'יה מציע תמורה טובה למחיר. מדובר ברכבים בסיסיים ואמינים החסכוניים בדלק ותחזוקה ונותנים הרבה בעבור הסכום הנדרש. הסיבה השניה היא שדאצ'יה זוכה לביקורות טובות בכל המדינות בהן היא משווקת כולל במדינות מערב אירופה המורגלות ברכבים מתקדמים ואיכותיים. הסיבה השלישית היא היערכות נכונה והכנת שיעורי בית של קרסו היבואנית שהתכוננה להשקת המותג בצורה נכונה תוך הבלטת נקודות החוזקה של רכבי דאצי'ה.
על פי נתונים שמוסרת קבוצת קרסו, מאז החלה בשיווק רכבי דאצ'יה לציבור הישראלי לפני 20 יום, נמכרו 400 רכבים ולמעלה מ- 200 רכבים כבר נמסרו ללקוחות, רובם עוד ביום ההזמנה. כמו כן, נמכרו מספר דגמי דאצ'יה באמצעות אתר האינטרנט של דאצ'יה, מותג הרכב הראשון בארץ המאפשר רכישת מכוניות באמצעות אתר מקוון. הדגם הנמכר ביותר במהלך ינואר הוא רכב הפנאי שטח דאצ'יה דאסטר, והדגם השני הוא דאצ'יה סנדרו סטפווי - קרוסאובר משפחתי עירוני.
דאצ'יה סנדרו סטפווי
אבי תמיר, מנכ"ל קבוצת הרכב של קרסו מוטורס ציין כי: "ידענו שזה יעבוד ושהקהל הישראלי יחבק אותנו בחזרה, אבל לא הערכנו מספיק את העוצמות. ראינו במרכז התצוגה הארצי שלנו ישראלים שמחים, מחייכים וקונים עם המון כייף. מדיניות המחירים הנמוכים והאחידים יחד עם היצע המוצרים הרחב, נתנו הרגשת ביטחון לכל מי שניכנס, בין אם רכש במקום או ירכוש בעתיד".
על פי הנתונים שמציגה קרסו מוטורס יש עתיד לרכבים בסיסיים וזולים בישראל. כיצד שוק זה יתפתח? להערכתנו בטווח הקצר תמשיך דאצ'יה להצליח בישראל ותקנה לה קהל לקוחות מרוצה. בעתיד הקרוב והיותר רחוק יש להניח כי נראה יבואני רכב שיוזילו מחירים של דגמים מוכרים ואף יש להניח כי נראה דגמים וגרסאות חדשות של מותגים מוכרים ואולי אף כאלו שאינם מוכרים, כגון מותגים סיניים שחלקם כבר חתמו על מסמכי הבנות כאלו ואחרים לייצוגם בישראל, במחירים נגישים ותמורה גבוהה למחיר.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.