מרצדס חושפת דור שני למסחרית הקלה המבוססת על רנו קנגו. בשנה הבאה תוצע גם גרסה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של 285 ק"מ
מרצדס הוא כנראה המותג הראשון שקופץ לראש כשחושבים על רכב פרימיום, אך במקביל מציעה היצרנית ליין של רכבים מסחריים ומשאיות הידועים בזכות איכות ושרידות חסרות פשרות. הדור היוצא של מרצדס סיטאן נוצר במסגרת שיתוף פעולה עם רנו והתבסס על המסחרית הקלה רנו קנגו. שיתוף הפעולה נמשך וכעת נחשף מרצדס סיטאן החדש המבוסס על רנו קנגו החדש שנחשף השנה. המסחרית הקלה החדשה תשמש בסיס לגרסת נוסעים שתקרא מרצדס T קלאס ולגרסה חשמלית שתקרא מרצדס e-סיטאן אשר יחשפו בהמשך.
מרצדס סיטאן
רכבים מסחריים לרוב אינם מציגים עיצוב מסעיר ומתרכזים יותר בפונקציונליות, וכך עושה גם מרצדס סיטאן. החזית מציגה גריל קדמי רחב עם סמל מרצדס גדול במרכז, כונס אוויר תחתון רחב המשתלב עם חיפוי פנסי הערפל, ופנסי חזית עם תאורת יום נאה. הדופן זהה לזו של רנו קנגו עם חלונות צד גדולים, ואילו מאחור פנסים עם גרפיקה פנימית מעוצבת ופגוש מינימלי המרמז לנוחות הטענה מצוינת. הדלת האחורית מגיעה בתצורת יחידה אחת הנפתחת כלפי מעלה או בתצורת שתי דלתות א-סימטריות המציעות פתיחה בזווית של עד 180 מעלות. הרכב יוצע עם או בלי חלונות צד אחוריים בהתאם לייעודו. בהמשך תוצע גרסת בסיס גלגלים ארוך וכן גרסת מיקסטו המשלבת יכולת הובלת נוסעים עם חלל הטענה מסחרי.
מרצדס סיטאן
תא הנוסעים מציג מראה תכליתי אך מכיל בכל זאת מספר אלמנטים מדגמי הנוסעים של מרצדס כגון פתחי המיזוג העגולים בצורת טורבינה וגלגל הגה מעוצב עם פקדי מגע. הדגמים המסחריים יוצעו עם מחיצה פנימית קבועה עם או ללא חלון. כמו כן תוצע מחיצה פנימית מודולרית מתקפלת העשויה סורגי פלדה.
בשלב זה טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידות ההנעה, אך במרצדס מציינים כי יוצעו 3 מנועי דיזל ושני מנועי בנזין. ניסיון העבר מלמד כי את יחידות ההנעה יחלוק מרצדס סיטאן עם האח רנו קנגו המציע מנוע טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטרים עם הספק מרבי של 100 או 130 כ"ס, ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 75, 95, או 115 כ"ס. לגרסת הדיזל החזקה מצב אובר בוסט המאפשר לזמן קצר הספק מרבי של 120 כ"ס ומומנט של 30.0 קג"מ. כל הדגמים יוצעו עם תיבת 6 הילוכים ידנית בעוד גרסאות הבנזין והדיזל החזקות יוצעו גם עם אופציה לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים.
מרצדס סיטאן
במחצית השניה של שנת 2022 תוצג מרצדס e-סיטאן המיועדת לשימוש כרכב שליחויות עירוני עם יחידת הנעה חשמלית וטווח נסיעה צפוי של כ- 285 ק"מ. טעינה מהירה מ- 10% ל- 80% צפויה להמשך כ- 40 דקות. במרצדס מציינים כי שטח רצפת תא המטען ונפח ההטענה בגרסה החשמלית יהיו זהים והיא תאפשר גם התקנת וו גרירה.
מרצדס סיטאן תוצע עם אבזור בטיחות הכולל עד 6 כריות אוויר עם אופציה לכרית אוויר נוספת בין הנהג והנוסע מלפנים, התרעה על עייפות הנהג, התרעה על תנועה חוצה מאחור, ולחצן מצוקה. גרסת הנוסעים סיטאן טורר תציע גם מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים, וזיהוי תמרורי תנועה. כאופציה תוצע בקרת שיוט אדפטיבית עם סייען פקקים, ומערכת אקטיבית לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה.
מרצדס סיטאן
מערכת המולטימדיה MBUX תוצע במספר גרסאות עם מסך מגע בגודל 7.0 אינץ' ותמיכה בממשקי Apple Car Play ו- Android Auto. המערכת כוללת ניווט עם עדכונים אודות עומסי תנועה, ומאפשרת תפעול קולי באמצעות עוזרת אישית מבוססת בינה מלאכותית המופעלות באמצעות הקריאה "היי מרצדס". בנוסף מאפשרת המערכת חיבור מרחוק לרכב באמצעות אפליקציה המספקת מידע אודותיו.
מרצדס סיטאן החדש יוצע למכירה באירופה החל מהחודש הבא עם תג מחיר התחלתי של פחות מ- 20,000 יורו.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.