פורד טורנאו קונקט החדש חולק שלדה ומכלולים עם פולקסווגן קאדי החדש, ויוצע גם בגרסאות 7 מושבים ולראשונה גם עם הנעה כפולה
המסחרית הקומפקטית פורד טורנאו קונקט מוצגת בדור חדש ובדומה לליין רכבי הנוסעים של המותג, גם פורד טורנאו קונקט יוצע מעתה בגרסאות אקטיב, טיטניום וספורט הנבדלות בחבילות עיצוב בהתאם. בניגוד לדורות הקודמים שהיו מתכנון וייצור בלעדי של פורד, הדור החדש חולק שלדה ומכלולים עם פולקסווגן קאדי החדש, בדומה לשיתוף הפעולה בין סיטרואן לטויוטה בייצור סיטרואן ברלינגו וטויוטה סיטי. הדור הראשון של פורד טורנאו קונקט שווק בישראל לפני עשור כמעט, והדורות שהוצגו אחריו לא הגיעו לישראל. מעניין יהיה לראות אם הדור החדש ימצא את דרכו ארצה.
פורד טורנאו קונקט
העיצוב החיצוני מדבר בשפת העיצוב הנוכחית של פורד אירופה. בחזית גריל טרפזי גדול ומעוגל החובר אל פנסי החזית עם תאורת יום מעוצבת. העיטורים בפגוש הקדמי ישתנו בהתאם לחבילת העיצוב הנבחרת. מהצד ניתן להבחין בקו המותניים הנמתח מהכנף הקדמית עד לפנס האחורי. משטח קעור בתחתית הדלתות וחישוקי גלגלים מעוצבים בהתאם לחבילת העיצוב הנבחרת מסייעים אף הם לשבור את המראה המשעמם שמאפיין מסחריות. בדגמי אקטיב נוספו גם חיפויי פלסטיק מושחרים לבתי הגלגלים לטובת אווירת הפנאי. מאחור פנסים ארוכים התוחמים את דלת תא המטען ואת השמשה האחורית, ומזכירים את עיצובו של פולקסווגן קאדי. הדגם יוצע בשתי גרסאות אורך, L1 סטנדרטית ו- L2 עם בסיס גלגלים מוארך שתציע אפשרות ל- 7 מושבים.
פורד טורנאו קונקט
בעיצוב תא הנוסעים קשה יותר ליצור בידול, ואכן מלבד הסמל על גלגל ההגה תא הנוסעים זהה לפולקסווגן קאדי החדש. העיצוב נקי עם אלמנטים הממחישים את רוחבו של הרכב ויוצרים תחושה אוורירית ומרווחת המועצמת בזכות החלונות הגדולים. המסך המרכזי שוכן בראש הקונסולה המרכזית ושולט במרבית הפונקציות, כולל בתפעול בקרת האקלים. גודלו הסטנדרטי 8.25 אינץ' וכאופציה יוצע בגודל 10.0 אינץ'. לקוחות יוכלו לשדרג את לוח המחוונים הסטנדרטי ללוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.0 אינץ'.
פורד טורנאו קונקט
היצע מערכות הבטיחות כולל מערכת לניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על עייפות הנהג, חיישני חניה היקפיים, בקרת שיוט עם מגביל מהירות, תאורת לד מלפנים ומאחור עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, ומערכת סיוע לזינוק בעליה. כאופציה ניתן להוסיף בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, והתרעה על תנועה חוצה מאחור. חבילת סיוע בגרירה כוללת מצלמת רוורס וחיישני חניה המזהים את גודלו של הנגרר ומציגים קווים מנחים על המסך המרכזי בכדי לסייע בתמרון. כמו כן ניתן לשלוט בכיוון הנסיעה באמצעות הג'וייסטיק לכיוון מראות הצד במקום גלגל ההגה.
פורד טורנאו קונקט
היצע יחידות ההנעה כולל מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 114 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ. בנוסף יוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 102 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ או בגרסה מחוזקת עם הספק מרבי של 122 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית כסטנדרט. כאופציה מוצעת תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים עם מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה. גרסת הדיזל החזקה עם תיבת הילוכים ידנית תוצע עם אפשרות להנעה כפולה 4x4.
פורד טורנאו קונקט יוצע למכירה באירופה בתחילת השנה הבאה. רכבים ראשונים ימסרו ללקוחות באביב.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.