90,489 רכבים חדשים נמסרו בישראל מתחילת השנה, ירידה של 10% ביחס לשנה שעברה
סיכום נתוני הרבעון הראשון של שנת 2022 מצביעים על ירידה של 10% בכמות המסירות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, אך ניתן כבר לזהות מגמת התאוששות. בעוד חודש ינואר הסתיים עם ירידה של 23% ביחס לינואר 2021, בפברואר הצטמצמה הירידה ל- 15% ובסוף הרבעון הראשון נרשמה ירידה של 10% כאמור. יבואניות רבות עדיין סובלות ממלאי חסר ומזמני המתנה ארוכים, אך מביקורינו באולמות התצוגה ניכר כי הצרכנים מבינים את המצב ומרביתם מגלים נכונות להמתין מספר חודשים עבור הרכב החדש.
יונדאי קונה הייבריד
בראש הטבלה ניצבת יונדאי עם 18,402 מסירות ועליה של 16.4% ביחס לאשתקד. טויוטה מחזיקה במקום השני כבר חודש שני ברציפות עם 13,895 מסירות ועליה של 6.3% ביחס לאשתקד. במקום השלישי קיה עם 12,518 מסירות ועליה של 7.3% ביחס לאשתקד. בשבוע שעבר הושק קיה ספורטאז' החדש שאמור לסייע לה להגדיל את כוחה בהמשך השנה. במקום הרביעי מאזדה עם 5,567 מסירות וירידה של 3.7% ביחס לאשתקד. את החמישייה הראשונה סוגרת סקודה עם 4,603 מסירות וירידה משמעותית של 43.6%.
במקום השישי מיצובישי עם 4,413 מסירות וירידה של 24.8% ביחס לאשתקד. במקום השביעי פיג'ו עם 2,751 מסירות ועליה של 0.6% ביחס לאשתקד. את המקום השמיני חולקות סוזוקי וסיטרואן, שתיהן עם 2,590 מסירות המגלמות ירידה של 13.1% ביחס לאשתקד עבור סוזוקי, ועליה של 11.7% עבור סיטרואן. את העשירייה הראשונה סוגרת מרצדס עם 1,996 מסירות ועליה של 15.8% ביחס לאשתקד.
אופל מוקה
במקום ה- 15 נמצאת טסלה עם 1,454 מסירות מאז תחילת השנה ועליה של 532.2% ביחס לאשתקד. MG במקום ה- 17 עם 1,150 מסירות ועליה של 30.1% ביחס לאשתקד. אופל במקום ה- 20 עם 893 מסירות ועליה של 27.8% ביחס לאשתקד. איסוזו במקום ה- 23 עם 741 מסירות מדגמי איסוזו D-Max ועליה מרשימה של 65.8% ביחס לאשתקד.
לצד המותגים המציגים גידול במסירות נמצאים גם כאלה החווים ירידות משמעותיות. סיאט במקום ה- 11 עם 1,567 מסירות וירידה של 68.6% ביחס לאשתקד. ניסאן במקום ה- 12 עם 1,514 מסירות וירידה של 49.8% ביחס לאשתקד. שברולט במקום ה- 19 עם 984 מסירות וצלילה של 72.1% ביחס לאשתקד. רנו במקום ה- 24 עם 706 מסירות וצניחה של 78.7% ביחס לאשתקד.
בקרב המותגים הצעירים בשוק הרכב המקומי ראויה לציון ג'ילי עם 751 מסירות מאז החלה השנה. סרס מציגה נתונים טובים אף היא עם 258 מסירות, אך חלק גדול מהרכבים מצאו את דרכם אל ערוצי מכירת רכבים חדשים מיד שניה עם 0 ק"מ. סקייוול רושמת 97 מסירות ואילו אייווייס רשמה 77 מסירות מאז החלה השנה. נבירה קלה בדוח מגלה גם כי רכבים ראשונים של מותגי הונגצ'י ולינק&קו עלו על כבישי ישראל לקראת השקתם הקרובה.
מרצדס E קלאס קופה
את המסירות בקרב מותגי הפרימיום מובילה מרצדס עם 1,996 מסירות ועליה של 15.8% ביחס לאשתקד. ב.מ.וו במקום השני מאז החלה השנה עם 1,566 מסירות ועליה קלה של 1.2% ביחס לאשתקד. אאודי מסתפקת במקום השלישי עם 1,170 מסירות וירידה של 33.1%. בהמשך הטבלה נמצאת לקסוס במקום הרביעי עם 786 מסירות ועליה של 21.5% ביחס לאשתקד. וולוו במקום החמישי עם 556 מסירות וירידה משמעותית של 40.2% ביחס לאשתקד.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | רכב מסחרי קל | מוניות | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 18,402 | 0 | 0 | 18,402 | 16.4% |
| 2 | טויוטה | 12,327 | 1,082 | 486 | 13,895 | 6.3% |
| 3 | קיה | 12,346 | 20 | 152 | 12,518 | 7.3% |
| 4 | מאזדה | 5,566 | 0 | 1 | 5,567 | 3.7%- |
| 5 | סקודה | 4,324 | 0 | 279 | 4,603 | 43.6%- |
| 6 | מיצובישי | 3,841 | 572 | 0 | 4,413 | 24.8%- |
| 7 | פיג'ו | 2,736 | 15 | 0 | 2,751 | 0.6% |
| 8 | סוזוקי | 2,590 | 0 | 0 | 2,590 | 13.1%- |
| 9 | סיטרואן | 1,217 | 1,267 | 106 | 2,590 | 11.7% |
| 10 | מרצדס | 1,806 | 14 | 176 | 1,996 | 15.8% |
| 11 | סיאט | 1,567 | 0 | 0 | 1,567 | 68.6%- |
| 12 | ב.מ.וו | 1,566 | 0 | 0 | 1,566 | 1.2% |
| 13 | ניסאן | 1,514 | 0 | 0 | 1,514 | 49.8%- |
| 14 | סובארו | 1,452 | 0 | 3 | 1,455 | 36.8%- |
| 15 | טסלה | 1,454 | 0 | 0 | 1,454 | 532.2% |
| 16 | אאודי | 1,170 | 0 | 0 | 1,170 | 33.1%- |
| 17 | MG | 1,150 | 0 | 0 | 1,150 | 30.1% |
| 18 | פולקסווגן | 1,023 | 109 | 10 | 1,142 | 9.3% |
| 19 | שברולט | 984 | 0 | 0 | 984 | 72.1%- |
| 20 | אופל | 893 | 0 | 0 | 893 | 27.8% |
| 21 | לקסוס | 786 | 0 | 0 | 786 | 21.5% |
| 22 | ג'ילי | 751 | 0 | 0 | 751 | |
| 23 | איסוזו | 0 | 741 | 0 | 741 | 65.8% |
| 24 | רנו | 576 | 58 | 72 | 706 | 78.7%- |
| 25 | פורד | 669 | 35 | 0 | 704 | 12.7%- |
| 26 | ג'יפ | 627 | 34 | 0 | 661 | 30.5%- |
| 27 | דאצ'יה | 610 | 0 | 4 | 614 | 16.2%- |
| 28 | וולבו | 556 | 0 | 0 | 556 | 40.2%- |
| 29 | קופרה | 476 | 0 | 0 | 476 | 2166.7% |
| 30 | ג'נסיס | 268 | 0 | 0 | 268 | 712.1% |
| 31 | סרס | 258 | 0 | 0 | 258 | 8500.0% |
| 32 | קאדילק | 230 | 0 | 0 | 230 | 23.1%- |
| 33 | סאנגיונג | 187 | 0 | 13 | 200 | 203.0% |
| 34 | פיאט | 167 | 0 | 0 | 167 | 40.1%- |
| 35 | מיני | 163 | 0 | 0 | 163 | 14.7%- |
| 36 | לנד רובר | 150 | 0 | 0 | 150 | 38.5%- |
| 37 | הונדה | 125 | 0 | 0 | 125 | 86.7%- |
| 38 | אלפא רומיאו | 105 | 0 | 0 | 105 | 52.5%- |
| 39 | מקסוס | 68 | 30 | 0 | 98 | 1533.3% |
| 40 | סקיוול | 97 | 0 | 0 | 97 | |
| 41 | פורשה | 85 | 0 | 0 | 85 | 7.6% |
| 42 | אייווייס | 77 | 0 | 0 | 77 | 670.0% |
| 43 | DS | 49 | 0 | 0 | 49 | 19.7%- |
| 44 | אבארט | 40 | 0 | 0 | 40 | 207.7% |
| 45 | JAC | 33 | 0 | 3 | 36 | 1100.0% |
| 46 | מזראטי | 29 | 0 | 0 | 29 | 20.8% |
| 47 | אינפיניטי | 24 | 0 | 0 | 24 | 11.1%- |
| 48 | יגואר | 20 | 0 | 0 | 20 | 23.1%- |
| 49 | LEVC | 0 | 13 | 5 | 18 | |
| 50 | בנטלי | 9 | 0 | 0 | 9 | 12.5% |
| 51 | פרארי | 8 | 0 | 0 | 8 | |
| 52 | קרייזלר | 7 | 0 | 0 | 7 | 72.0%- |
| 53 | אסטון מרטין | 4 | 0 | 0 | 4 | 300.0% |
| 54 | הונגצ'י | 4 | 0 | 0 | 4 | |
| 55 | Lynk&Co | 2 | 0 | 0 | 2 | |
| 56 | מאן | 0 | 1 | 0 | 1 | 50.0%- |
| סה"כ | 85,188 | 3,991 | 1,310 | 90,489 | 10.0%- |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.