לוטוס מתחילה לשווק באירופה את רכב הפנאי החשמלי לוטוס אלטרה וחושפת את המפרט המלא והמחירים
לפני כחצי שנה חשפה לוטוס את רכב הפנאי הראשון של המותג - לוטוס אלטרה, שעל כתפיו מונח משקל כבד. הדגם אמור לשמש מנוע צמיחה עבור המותג, בדומה לאופן שבו פורשה קאיין הפך לסיפור הצלחה עבור פורשה, ובמידה רבה גם למבורגיני אורוס האקסקלוסיבי עבור למבורגיני. לוטוס נמצאת כיום בידיה של ג'ילי הסינית שרוצה להפוך אותה למתחרה לגיטימית למותגים אקזוטיים, ביניהם פורשה ולמבורגיני שהוזכרו, וגם פרארי ואסטון מרטין.
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה חושף עיצוב ספורטיבי במופגן. החזית משלבת משטח מושחר המזכיר מעט לוע של חיית טרף ומסתיר בתוכו חלק מיחידות התאורה וכונסי אוויר אקטיביים. בחלק העליון של החזית, יחידות תאורה נוספות ומכסה מנוע מעוצב עם פתחי אוורור. הדופן מחזקת את הרושם הספורטיבי עם קו מותניים בולט ופתח אוורור הממוקם לפני הדלת הקדמית. קורות C גולשות אל עבר כנף אחורית מוגבהת ושרירית. המראה מאחור ייחודי עם ספוילר בעל קצוות מחודדים מעל השמשה האחורית. את דלת תא המטען חוצה פס לד שנראה כאילו שוקע אל תוך המרכב בקצוות ומתחתיו כיתוב השם לוטוס. הזנב מסתיר ספוילר נוסף שנשלף חשמלית במהירויות גבוהות.
לוטוס אלטרה
תא הנוסעים משלב בין המכוניות הספורטיביות המסורתיות של לוטוס לבין אלמנטים אותם תצפו לפגוש ברכב פנאי ספורטיבי ויוקרתי. העיצוב מינימליסטי למדי עם דשבורד שטוח, לוח מחוונים דיגיטלי דקיק מאחורי גלגל ההגה, ומסך מרכזי מתקפל בגודל 15.1 אינץ'. לוטוס אלטרה כולל מסך גם מול הנוסע מלפנים, מסך אופציונלי עבור הנוסעים במושב האחורי, ומראות צד דיגיטליות המציגות תמונת מצלמה על צמד מסכים המשולבים בדלתות הקדמיות, מה שמעלה את מנין המסכים בתא הנוסעים למקסימום 6 מסכים. המושב האחורי מוצע בתצורת ספסל עם 3 מושבים או שני מושבי קפטן נפרדים. העור הטבעוני ידידותי לסביבה ועמיד יותר מעור טבעי, ועבור השטיחים נעשה שימוש בחומר הניתן למחזור חוזר במאה אחוז ללא פסולת כתוצאה מתהליך הייצור.
לוטוס אלטרה
בניגוד לתאי הנוסעים המינימליסטיים המוכרים מרכבי הספורט של לוטוס, האלטרה מפנק ומאובזר כיאה לרכב פנאי יוקרתי. המפרט כולל בין היתר כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, בקרת אקלים ארבע אזורית עם מערכת לטיהור אוויר, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, סייען סרוו לסגירת הדלתות, ותאורת אווירה. מערך הבטיחות מבוסס על חיישני לידאר המאפשרים ללטוס אלטרה להיות הרכב הסדרתי הראשון התומך בנהיגה אוטונומית, ובעתיד כשהרגולציה תאשר זאת, יזכה לעדכון מרחוק שיעניק לו תכונות אלה.
לוטוס אלטרה
המסך המרכזי מריץ מערכת הפעלה חדשה בשם לוטוס הייפר OS העושה שימוש בשבב קוואלקום 8155 המאפשר ממשק וחווית שימוש ייחודיים מעולם משחקי הוידאו עם תצוגה תלת מימדית ומשוב אינטרקטיבי. הצגים מאפשרים התאמה אישית של התצוגה והמסך המרכזי מסוגל להציג מיליארד גווני צבע המעניקים לו גרפיקה מציאותית במיוחד. החומרה תומכת בקבלת עדכונים מרחוק OTA. כמו כן מצויד הרכב במערכת ניווט שפותחה בשיתוף פעולה עם HERE Technologies הכוללת אפשרות לתכנון מסלול נסיעה על פי טווח הנסיעה הצפוי או בשילוב עמדות טעינה בהתאם לצורך. בתחום הסאונד שיתפה לוטוס פעולה עם חברת Dolby שהתקינה מערכת שמע עם רמקולים מבית KEF המעניקים חווית סאונד Dolby Atoms המדמה ישיבה באולפן הקלטות לצד האמן המבצע.
לוטוס אלטרה
לוטוס אלטרה מוצע בשלוש גרסאות. שתי גרסאות הכניסה אלטרה ואלטרה S מצוידות ביחידת הנעה חשמלית עם הספק מרבי של 603 כ"ס ומומנט מרבי של 72.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות בגרסאות אלו, והתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש אורכת 2.2 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 258 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 112 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 600 ק"מ על פי תקן WLTP. טעינה מהירה DC מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תארך 20 דקות בלבד.
לוטוס אלטרה - סרטון רשמי
גרסת הקצה לוטוס אלטרה R מצוידת ביחידת הנעה חשמלית מחוזקת עם לא פחות מ- 905 כ"ס ומומנט מרבי של 100.4 קג"מ. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 2.95 שניות בלבד בגרסה זו, והתאוצה מ- 80 ל- 120 קמ"ש אורכת 1.9 שניות בלבד. המהירות המרבית עומדת על 265 קמ"ש. הסוללה בגרסה זו זהה לסוללה בגרסאות הכניסה בקיבולת 112 קוט"ש ומספקת טווח נסיעה של 490 ק"מ. בלוטוס כמובן לא שוכחים את מסורת הספורט ומפרסמים סרטונים מתהליכי הבדיקה והכיול של הרכב על מסלול הנורבורגרינג, אלה מועצמים במצב הנהיגה הייעודי למסלול המוצע בגרסת R החזקה וכולל בקרת שיגור ומצב פתוח לגריל הקדמי האקטיבי.
בימים אלה פונה לוטוס ללקוחות הראשונים שהזמינו את הרכב ברחבי אירופה. מחירו בגרמניה עומד על החל מ- 95,990 יורו ומאמיר עד לכדי 150,990 יורו לגרסת אלטרה R.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.