קונצרן GM מציג בתערוכת ניו יורק את הקאדילק CTS החדשה
קאדילק מציגה בתערוכת ניו יורק שמתקיימת בימים אלו את הדור השלישי למכונית הסלון הקאדילק CTS. ה- CTS החדשה ארוכה מקודמתה אך עם זאת קלה ממנה ובעלת מבנה חזק ועמיד יותר, הודות לכך מציגה ה- CTS החדשה נסיעה נעימה ושקטה יותר וחווית נהיגה טובה יותר ודינאמיות משופרת. המכונית צפויה להגיע לארץ לקראת סוף שנת 2013.
קאדילק CTS החדשה
קאדילק CTS החדשה יושמו טכנולוגיות וטכניקות נוספות התורמות להרגשת האיזון וחווית הנהיגה ביניהם ניתן לציין את מיקום המנוע שהוזז ב- 3 ס"מ לפנים לעומת הקאדילק ATS, נתון המסייע לחלוקת משקל מאוזנת של 50/50 על כל אחד מהסרנים ולשקט גבוה יותר בתא הנוסעים הודות לכך שהמנוע פשוט רחוק יותר ומאפשר התקנת מערכת בידוד רעשים טובה יותר.
קאדילק CTS החדשה מצויידת בהנעה אחורית ובשלב זה מוצעת עם שלושה מנועים, המנוע הבסיסי מסוג טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בו נפגשנו בקאדילק ATS, המנוע מספק 272 כ"ס ב- 5,500 סל"ד והמומנט המירבי עומד על 40.8 קג"מ המושג בטווח של 5,500 - 1,700 סל"ד. המנוע הבא הוא מנוע בנזין אטמוספרי V6 בנפח 3.6 ליטר המספק 321 כ"ס ב- 6,800 סל"ד ומומנט מירבי של 38 קג"מ ב- 4,800 סל"ד. המנוע הבכיר שבהיצע גם הוא מנוע בנזין בתצורת V6 ובנפח 3.6 ליטר אולם מנוע זה מוגדש על ידי טורבו כפול, הספק המנוע הבכיר עומד על 420 כ"ס ב- 5,750 סל"ד והמומנט המירבי עומד על לא פחות מ- 59.4 קג"מ המושג בטווח של 4,500 - 3,500 סל"ד. מנועים אלו משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית בת שישה הילוכים ובצמד מנועי ה- V6 קיימת אפשרות לשידוך המנוע לתיבת הילוכים אוטומטית בת שמונה הילוכים.
קאדילק CTS החדשה
מידות הרכב שכאמור צמחו בדגם החדש עומדות על לא פחות מ- 4,966 מ"מ אורך כללי, גובה 1,454 מ"מ ורוחב 1,833 מ"מ. בסיס הגלגלים של הרכב עומד על 2,911 מ"מ, מרווח הרגלים ליושבים מלפנים עומד על 1,081 מ"מ ו- 899 מ"מ ליושבים מאחור. כמו כן, מרווח הראש ליושבים מלפנים עומד על 995 מ"מ ו- 952 מ"מ ליושבים מאחור ומרווח הכתפיים עומד על 1,446 מ"מ מלפנים ו-1,392 מ"מ מאחור. נתונים אלו מלמדים על רכב מרווח שיספק לנוסעים מרחב רב.
קאדילק CTS החדשה, יחידת תאורה קדמית
כאמור, הקאדילק CTS החדשה קלה מקודמתה. משקלה עומד על 1,633 ק"ג, כ-7% פחות מקודמתה וכ- 90 ק"ג פחות מב.מ.וו 528i מולה היא מתמודדת. לראשונה בדגמי קונצרן GM נעשה שימוש בדלתות העשויות אלומיניום, שימוש זה תרם להפחתה של כ- 7.5 ק"ג ממשקל הרכב. כמו כן, נעשה שימוש באלומיניום במתלים ובמכסה המנוע ושימוש במגנזיום לבניית המנוע, מה שתרם להפחתת כ-60% ממשקלו ועם זאת שמר על רמת עמידות המנוע לעומת מתכות בהן נעשה שימוש בעבר. ג'ון פלונקה מנהל הצוות ההנדסי בפרויקט פיתוח ה- CTS החדשה מסר, כי כל גרם של חומר בו נעשה שימוש בבניית שלד ה- CTS חייב היה להצדיק את קיומו. עוד הוסיף ואמר כי כתוצאה ממדיניות זו ה- CTS החדשה קלה, חזקה ומעודנת יותר מקודמתה על אף היותה ארוכה יותר.
קאדילק CTS החדשה, תא הנוסעים
מהנדסי הרכב תכננו אותו כך שמשקלו הנמוך והמבנה הקשיח של השלדה ושל המרכב ביחד עם בחירת מתלים, שהם הגורמים המרכזיים לתגובות המדויקות של הרכב לפקודות הנהג ולנסיעה החלקה, ביחד עם מרכיבים נוספים, יתרמו להתנהגות כביש חדה יותר ותגובות טובות יותר לפקודות הנהג. המתלים הקדמיים המותקנים ברכב הם מתלים רב חיבורים מסוג מקפרסון. המתלים האחוריים מורכבים מחמש חוליות עצמאיות, התורמות להפחתת תופעת הגלגול בהפניית גלגל ההגה.
קאדילק CTS החדשה, תא הנוסעים
בסעיף בידוד רעשי הרכב והרוח עשו מהנדסי הרכב עבודה מקיפה שכללה בין היתר תכנון פתח כניסת אוויר למנוע שיאפשר זרימת אוויר מיטבית עם מינימום רעשים, תכנון מדויק ובחירת חומרים נכונים לבניית לוח המחוונים, בניית שני קירות אקוסטיים בין תא המנוע ולוח המחוונים, שימוש בחומרים אקוסטיים לתעלת העברת הכח מתחת לרכב, שימוש בפוליפרופילן (חומר תרמופלסטי המשמש בתעשיית הפלסטיק לטובת בידוד אקוסטי טוב יותר ומשקל נמוך בכ- 50% לעומת חומרים אחרים בהם נעשה שימוש עד כה) בתא המטען ובמקומות נוספים, חלונות קדמיים אקוסטיים למניעת רעשי רוח (אופציה גם בחלונות האחוריים). כמו כן, נעשה שימוש במערכת שמע אשר כוללת מיקרופונים בתוך הרכב שקולטים רעשים המומרים לאותות בתדרים הפוכים הנשלחים למערכת הרמקולים המצוייה ברכב ובכך מפחיתה את עוצמת הרעשים.
אבזור הרכב כולל, בין היתר: צגי מידע ומסכים המופעלים במגע בגדלים של עד 12.3 אינץ', שישה שילובי גווני פנים לבחירה, עיטורי עץ, סיבי פחמן או אלומיניום, מושבי עור בתפירה איכותית, מושבים חשמליים מתכווננים לכדי 20 מצבים שונים, תא כפפות ננעל עם תאורת לד, וילונות בחלונות האחוריים, וילון אחורי חשמלי, בקרת אקלים אלקטרונית עם שלושה אזורי פיקוד נפרדים, מערכת שמע של חברת BOSE.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.