קבוצת ב.מ.וו חושפת את ליין דגמי המיני החדשים שזוכה לפלטפורמה חדשה לחלוטין, מנועי שלושה צילינדרים חדשים והבטחה להיות מהנה יותר לנהיגה מאי פעם
אחרי מספר היתקלויות עם צלמי ריגול ופרסומם של מפרטי המנועים, אתמול נחשפה לראשונה המיני החדשה באופן רשמי. המיני החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין המשתמשת במנועים חדשים, ביניהם מנועי שלושה צילינדרים שזוכים להצגת בכורה, מערכות יציבות חדשות ועיצוב שלא ניתן לטעות בו.
מיני קופר 2014
במבט ראשון המיני החדשה נראית כמעט זהה למיני קופר היוצאת, אך היצרנית מציינת כי כל חלק בה הוא חדש לחלוטין, כל חלק במרכב חזר לשולחן השרטוטים על מנת לשפר את יעילותו. השינוי המשמעותי ביותר בעיצוב נמצא בקדמת הרכב, השמשה הקדמית זוכה לשיפוע חד יותר מבעבר, יחידות התאורה נמשכו מעט לאחור כשהן מקבלות תאורת LED היקפית, השבכה הקדמית חזרה לעיצוב של שבכה יחידה לאחר שבדור הקודם היא הייתה מחולקת לשתיים. על מנת להעצים את ההבדלה בין הגרסאות הרגילות לבין הקופר ,S קיבלה זו האחרונה שבכה נוספת עם שני פתחי יניקת אוויר בתחתית הפגוש הקדמי בדומה לאלו הנמצאים במיני פייסמן. מיני הוסיפה להיצע חמישה צבעים נוספים ובפעם הראשונה גם מסילות גג כאופציה בתוספת תשלום.
בכל הנוגע למימדים, המיני החדשה כבר הרבה פחות "מיני" והיא קטנה רק במעט מרכבי סופר מיני מודרניים מולם היא מתחרה, גם יחסית לדור הקודם נרשמות תוספות לא מבוטלות של סנטימטרים. אורכה של המיני החדשה עומד על 3,821 מ"מ, 98 מ"מ יותר מהדור הקודם. גרסת הקופר S ארוכה אף יותר ואורכה עומד על 3,850 מ"מ. רוחבה של המיני החדשה הוא 1,727 מ"מ (44 מ"מ יותר מבדור הקודם) וגובהה 1,414 מ"מ (7 מ"מ בלבד יותר מבדור הקודם). בסיס הגלגלים צמח ב- 28 מ"מ והוא נמתח כעת על פני 2,495 מ"מ. על מנת לשמור על היציבה הרחבה המוכרת מהדורות הקודמים, הרחיבה מיני את מפסקי הסרנים מלפנים ומאחור ב- 42 מ"מ ו- 34 מ"מ בהתאמה. נפח תא המטען גדל גם הוא ועומד על 211 ליטר.
תא הנוסעים של המיני החדשה עבר תכנון מחדש ולצד הגידול במימדים ובעיקר הודות להארכת בסיס הגלגלים הוא מציג מרווח משופר ליושבים מאחור שמעתה ייהנו גם מאפשרות לשינוי זווית המשענת. בסיס המושבים הקדמיים הוארך וטווח כיוון המושבים הקדמיים כמו גם אפשרויות ההתאמה שלהם שופרו משמעותית. עיצובו של תא הנוסעים במיני החדשה שופר לאין שיעור מזה של המיני הקודמת, למרות מראה כללי המזוהה מייד עם המותג והדורות הקודמים, בוצעו שינויים משמעותיים.
מד המהירות הענק שעיטר את מרכז הקונסולה בדור הקודם, נדד כעת למיקום מסורתי יותר והצטרף למד הסל"ד מאחורי ההגה. במקומו נמצאת כעת טבעת LED שמקיפה מסך מרכזי בגודל של עד 8.8 אינץ' (מספר אופציות בתוספת תשלום). הטבעת משנה את צבעה ובכך מעדכנת את הנהג בנוגע לשלל מצבים שונים של הרכב, היא תשנה את צבעה בהתאם למרחק ממכשולים בזמן ביצוע חנייה או בהתאם למרחק מהפנייה הבאה בציר הניווט שנבחר. לצד מד המהירות החדש נמצאים מדי הדלק וחום נוזל הקירור המציגים את המצב הנוכחי ע"י הארת אחד מארבעה פסים אופקיים. את המסך ניתן לתפעל ע"י מגע או בעזרת מקבץ כפתורים הממוקמים בין המושבים.
שאר תא הנוסעים עבר גם הוא שינויים מקיפים, ביניהם הגה בעיצוב חדש עם שלל כפתורי שליטה על מערכות הרכב, קונסולת גג שופעת כפתורים שעוצבו מחדש בסגנון של מתגי שליטה במטוסים וידית הילוכים בעיצוב חדש ואליפטי שבתחתיתה הותקן בורר מצבי נהיגה המאפשר לנהג לבחור בין מצב חסכון או ספורט שמשנים גם הם את תאורת טבעת ה- LED המרכזית.
סימן ההיכר המשמעותי ביותר של המיני הקודמת היה התנהגות דמויית קארטינג ששבתה את ליבם של חובבי הגה בכל רחבי העולם. היצרנית מציינת כי בתחום הנ"ל הושקעה מחשבה ותכנון רב שתוצאותיהם הם משקל נמוך יותר, מתלים משופרים ולראשונה גם מתלים בעלי שיכוך משתנה כאופציה בתוספת תשלום. כל אלה מעצימים את חוויית הנהיגה המזוהה עם דגמי מיני.
בדור החדש מיני הטמיעה מגוון מערכות נוחות ובטיחות שזוהי הצגת הבכורה שלהן במותג. הדגם החדש מצוייד במערכת תצוגה עילית, בקרת שיוט אקטיבית, מערכת בלימה אוטומטית למניעת התנגשויות, מערכות יציבות מתקדמות הכוללות מערכת אוטומטית לייבוש הבלמים, מערכת פיזור כח הבלימה בפניות לטובת שיפור האחיזה בנהיגה אינטנסיבית, מערכת המזהה תמרורי תנועה, מצלמת נסיעה לאחור, מערכת חנייה אוטומטית ומערכת לכיבוי והדלקה אוטומטיים של אורות הדרך.
המנועים איתה תשווק מיני החדשה הם השינוי הגדול ביותר. המנועים משודכים למגדשי טורבו בטכנולוגיית TwinPower של ב.מ.וו המשתמשת בשני פתחי יניקה ומדמה הלכה למעשה שני מגדשים בגוף של מגדש אחד בלבד בכך היא מספקת תגובת דוושה מדוייקת בסל"ד נמוך לצד כח רב יותר בסל"ד גבוהה תוך חסכון במשקל ושיפור בצריכת הדלק של עד 27% ביחס לדור המנועים הקודם.
המנוע הראשון הוא מנוע בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר המפיק 136 כ"ס ומומנט מרבי של 22.4 קג"מ עם אפשרות לגדישת יתר שתעלה את נתון המומנט ל- 23.5 קג"מ לפרקי זמן קצרים. מנוע הבנזין השני מגיע בתצורת ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ומפיק 192 כ"ס ומומנט מרבי של 28.5 קג"מ, בגדישת יתר המומנט עולה ל- 30.6 קג"מ. מנוע הדיזל מגיע גם הוא בתצורת שלושה צילינדרים ומשתמש במגדש טורבו שגרתי על מנת להפיק 116 כ"ס ומומנט מרבי של 27.5 קג"מ. כל המנועים החדשים עומדים בתקן Euro 6.
המנועים משודכים לתיבות הילוכים חדשות, ידנית או אוטומטית כאשר בתיבה הידנית מותקן חיישן המשווה את סל"ד המנוע לסל"ד תיבת ההילוכים בזמן העברת הילוכים, דבר המאפשר העברת הילוכים מהירה וספורטיבית יותר ללא צורך בפעולת 'עקב בצד אגודל' בזמן הורדת הילוכים.
השקת המיני החדשה צפויה להתקיים ברבעון השני של שנת 2014 והיא צפויה להגיע לכל העולם בתזמון דומה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.