בשנת 2014 נמסרו בישראל 239,771 מכוניות חדשות. מדובר בגידול של 12.8% לעומת 2013 ובשנת שיא בשוק הרכב מקומי
דו"ח איגוד יבואני הרכב מסמן עליה משמעותית של 12.8% במספר המכוניות החדשות שנמסרו בשנת 2014 ביחס לשנת 2013. במהלך שנת 2014 נמסרו 239,771 מכוניות חדשות כאשר 10,447 מכוניות נמסרו בחודש דצמבר האחרון. אז למרות יוקר המחייה, מחירי המכוניות הגבוהים ביחס לרוב העולם, ומבצע צוק איתן בדרך, עם ישראל לא מוותר על ריח הרכב החדש.
טויוטה קורולה, מלכת המכירות בישראל
יונדאי עומדת בראש טבלת המסירות עם 31,376 מסירות מסמנת בשנת 2014 אך עם ירידה של 2% לעומת 2013. ירידה שנובעת מהיצע דגמים וותיק למדי אך בשנת 2015 תקבל יונדאי שני שחקני חיזוק, יונדאי i20 החדשה ויונדאי i30 שעברה מתיחת פנים. טויוטה באופן לא מפתיע מתייצבת אחריה עם 27,387 מסירות ומסמנת עליה של 20% במסירות לעומת 2013. הדור החדש של טויוטה קורולה שהושק בשנת 2014 הפך במהרה לרכב הנמכר ביותר בישראל.
קיה תופסת את המקום השלישי עם 26,365 מסירות ורושמת עליה של 26% לעומת 2013. קיה פיקנטו לבדה אחראית על 10,670 מסירות. מאזדה ניצבת במקום הרביעי ומסכמת שנה מוצלחת במיוחד עם 17,090 מסירות וגידול מרשים של 61% ביחס לשנת 2013. במקום החמישי ניצבת סקודה השומרת על תואר המותג האירופאי הנמכר בישראל עם 14,289 מסירות בשנת 2014 ועלייה מתונה של 7% לעומת 2013.
הודות לסוזוקי קרוסאובר הפופולרי, סוגרת סוזוקי את השנה במקום השישי עם 13,799 מסירות וגידול של 26% ביחס לשנת 2013. בשנת 2014 חזרה מיצובישי (מקום שביעי) למשחק בגדול עם 13,141 מסירות וגידול מטאורי של 108% לעומת 2013 שהושגו בין היתר הודות לפופולריות של מיצובישי ספייס סטאר ומיצובישי אטראז'. שברולט תופסת את המקום השמיני עם 12,106 מסירות ועלייה מרשימה של 81% לעומת 2013 הודות לשברולט ספארק, שברולט קרוז ושברולט טראקס שהובילו את מכירות המותג.
ניסאן ניצבת במקום התשיעי בטבלה עם 9,872 מסירות וירידה של 5% ביחס לשנת 2013 אך שנת 2015 צפויה להיות שנה מוצלחת יותר לניסאן עם תחילת שיווקן של ניסאן נוט וניסאן קשקאי החדשות ועם הגעתה של ניסאן פולסאר המשפחתית בהמשך השנה. את העשירייה הראשונה סוגרת רנו עם 9,436 מסירות וירידה של 5% לעומת 2013.
מספר יצרניות רשמו ירידה חדה במכירות ביחס לשנת 2013 ולא נהנו מהביקוש העולה למכוניות חדשות. פורד שנמצאת במקום ה- 12 רושמת ירידה של 35%. סיטרואן במקום ה- 15 יורדת ב- 30%. אופל במקום ה- 17 עם ירידה של 19%. סמארט הקטנה רושמת ירידה של 69%. MG הסינית כמעט נמחקת עם 4 מסירות בלבד בשנת 2014 לעומת 729 מסירות בשנת 2013.
שוק היוקרה שומר על יציבות כאשר אאודי מובילה עם 2,568 מסירות ועלייה של 11% לעומת אשתקד, מרצדס במקום השני עם 1,985 מסירות ועלייה של 20% וב.מ.וו במקום השלישי עם 1,733 מסירות ועלייה של 20%. לקסוס שחותמת שנת שיא למותג בישראל ומסרה 1,001 מכוניות עם עלייה של 76%, תופסת את המקום הרביעי בשוק היוקרה. וולוו במקום החמישי עם 985 מסירות ועלייה של 34% לעומת 2013. קאדילק במקום השישי עם 427 מסירות ועלייה של 79%. לנד רובר במקום השביעי עם 201 מסירות ועלייה של 20%, אינפיניטי במקום השמיני עם 144 מסירות וירידה של 6%, ויגואר במקום התשיעי עם 59 מסירות בלבד וירידה של 3% לעומת 2013.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.