היצרנית השוודית מציגה פתרון יצירתי לצמצום תופעת השהיית הטורבו שימומש במנוע הדיזל של וולוו S90 החדשה
כל מי שנהג ברכב בעל מנוע טורבו דיזל מכיר את התחושה כאשר סוחטים את דוושת התאוצה ורק לאחר כמה שניות מקבלים את זריקת הכוח הרצויה. התופעה מכונה השהיית טורבו או Turbo lag והיא מופיעה בסל"ד נמוך כתוצאה מהמרחק והזמן שלוקח לגזי הפליטה השרופים להגיע מסעפת הפליטה אל הטורבו בלחץ גבוה על מנת להפעילו כנדרש.
סרטון טכנולוגיית ה- Power Pulse
מספר יצרנים בעולם ניסו להילחם בתופעה ולצמצם אותה במגוון שיטות ביניהן מגדש טורבו בגיאומטריה משתנה, מנועים בהם משולבים מגדש טורבו ומגדש על יחד, מגדש חשמלי לפעולה בסל"ד נמוך ועוד. בוולוו חשבו על פתרון יצירתי שצפוי להתעלות על כל אלו ובו זמנית לשמור על רמת זיהום האוויר הנמוכה של הרכב. הפתרון הינו טכנולוגיית ה- Power Pulse או פעימת כוח בתרגום חופשי, שישולב בגרסאות הדיזל של וולוו S90 החדשה.
טכנולוגיית ה- Power Pulse שפיתחו מהנדסי וולוו מוסיפה למנוע מכלול אחד. אוויר נקי שנכנס למערכת היניקה לאחר שעבר סינון, נשאב למיכל בו נדחס האוויר על ידי קומפרסור. ברגע שהנהג מבקש להאיץ בזריזות, זורם האוויר הדחוס בלחץ גבוה ישירות לטורבו ומסובב אותו, מה שמעניק לטורבו פעולה ראשונית מהירה וכך בעצם מצטמצמת משמעותית תופעת השהיית הטורבו. המערכת דואגת תמיד למלא את מיכל האוויר הדחוס למחזור הפעולה הבא. רמת זיהום האוויר הנמוכה נשמרת כי האוויר שמשמש להפעלת הטורבו הראשונית הוא אוויר נקי ומסונן ולא גזי פליטה מזהמים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.