ההיפר-קאר החדשה של מרצדס תציע חוויה של פורמולה 1, כולל מנוע שמחזיק רק 50 אלף ק"מ
תינוקות יפחדו ממנה, ילדים יתלו פוסטר שלה מעל המיטה, נערים ירדפו אחריה ברחובות מונקו, ו- 275 גברים מוצלחים ישלמו כ- 2.5 מיליון דולר (לפני מיסים) כדי לשים אחת בחניה. כאלף לקוחות כבר ביקשו להיכנס לרשימת ההמתנה. אנו מדברים על ההיפר-קאר החדשה של מרצדס המכונה לעת עתה AMG Project One. המכונית המבטיחה טרם נחשפה במלואה, רק טיזר פה וטיזר שם, אך זה מספיק כדי להבין איך היא צפוייה להיראות. הופעת הבכורה מתוכננת לספטמבר 2017 בתערוכת פרנקפורט.
כך בערך צפויה להיראות מרצדס AMG Project One
מרצדס AMG Project One תתחרה במכוניות הספורט האקזוטיות ביותר, ביניהן פרארי לה פרארי, בוגאטי שירון, ופורשה 918. אם מתבססים על פיסות המידע הבודדות ועל חרושת השמועות ברשת, השחקנית של מרצדס תהיה המטורפת והקיצונית שבחבורה, ותקיף את מסלול הנורבורגרינג בזמן שיא למכונית סדרתית. בכיר במרצדס הגדיר אותה כמכונית פרומולה 1 חוקית לכביש עם 2 מושבים וגג.
כפי שנרמז, מרצדס AMG Project One שואבת השראה מדגמי הפורמולה 1 של קבוצת מרצדס, ולא רק מבחינה אווירודינמית אלא הרבה מעבר לכך. השלדה בנויה כולה מסיבי פחמן ואלומיניום, מה שיביא למשקל נמוך מאד הצפוי לעמוד כ- 1,250 ק"ג בלבד. המכונית תצוייד בספויילרים חשמליים, מערכת היגוי אחורית, ומערכת תיעול מומנט וקטורית. הכל כדי להפוך אותה למהירה כשד בכביש המפותל.
יחידת ההנעה ההיברידית תפיק יותר מ- 1,000 כ"ס ותשלב צמד מנועים חשמליים להנעת הסרן הקדמי, ומנוע בנזין להנעת הסרן האחורי. שיגור מאפס למאה קמ"ש יארך פחות מ- 2.5 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על כ- 350 קמ"ש.
אם ציפיתם למצוא כאן מנוע V12 עתיר נפח, אתם כנראה מהדור הישן. מנוע הבנזין של המרצדס המטורפת נלקח מרכבי ה- F1 של החברה, ועבר מספר שינויים נחוצים כדי לאפשר התנהלות נוחה בכביש הציבורי. מדובר על מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר בתצורת V6 שיגיע ל- 11,000 סל"ד ויפיק מוזיקה מעניינת ללא ספק. אם כבר מנוע מעולם ה- F1 אז עד הסוף. המנוע הקטן והסופר עוצמתי יחזיק רק 50 אלף ק"מ, אח"כ יש לחדשו כחלק משגרת הטיפולים.
מרצדס AMG Project One צפוייה להיות המכונית הראשונה החוקית לכביש, העושה שימוש בטכנולוגיית Turbulent Jet Ignition. מדובר בטכנולוגיית הזרקה והצתה חדשה יחסית בעולם מנועי הבעירה הפנימית ובשלב זה בשימוש רק במספר קבוצות המתחרות בפורמולה 1 וביניהן מרצדס. טכנולוגיה זו מספקת יעילות גבוהה משמעותית ביחס למערכות המקובלות היום, הודות לפיזור אחיד יותר של תערובת הבנזין-אוויר בצילינדר, ותורמת אף להפחתת מזהמים. בכיר במרצדס טען כי מנוע הבנזין של ההיפר-קאר יהיה היעיל ביותר שיוצר אי פעם עבור מכונית חוקית לכביש.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.