פרארי FXX-K Evo מציגה טכנולוגיות ויכולות אווירודנמיות היוצרות כוח הצמדה השייך לעולם המירוצים
פרארי FXX-K Evo הינה מהדורה מוגבלת ומשודרגת של סדרת ה- XX של היצרנית האיטלקית אשר הושקה לראשונה בשנת 2005 וכללה מכוניות שפותחו במיוחד כדי למלא תפקיד פעיל בתוכנית מחקר ופיתוח המתמקדת בחדשנות וביצועים ללא פשרות. בדומה לגרסאות האיבו של ה- FXX, וה- XX 599, גם פרארי FXX-K Evo מקבלת חבילת טכנולוגיות חדשניות שפותחו במסגרת השתתפות החברה במירוצי פורמולה 1, GT3, GTE, וצ'אלנג'.
פרארי FXX-K E
לפי המסורת בסדרת XX, גם הגרסה החדשה אינה מיועדת לכביש הציבורי אלא לצרכי מחקר ופיתוח. פרארי FXX-K Evo מיועדת לקהל לקוחות מצומצם הנבחר ע"י החברה, חובבי מכוניות-על להוטים שישמחו להשתתף בפיתוח טכנולוגיות חדשות באמצעות נהיגה במסלול סגור.
פרארי FXX-K E
שלבי הפיתוח של פרארי FXX-K Evo כללו הפחתת משקל ביחס לפראראי FXX-K עליה היא מבוססת באמצעות שימוש רחב בסיבי פחמן כנהוג במכוניות הפורמולה 1 של החברה. גרסה זו כוללת חבילת Aero אשר פותחה ע"י מהנדסי פרארי והמעצבים כדי לדחוף את הביצועים עד קצה גבול היכולת. שעות רבות הושקעו במנהרת רוח כדי ליצור כוח הצמדה מרבי בדומה למכוניות המתחרות במירוצי GT3, ו- GTE. כוח ההצמדה תוגבר ב- 23% ביחס לפרארי FXX-K, ועומד על 640 ק"ג במהירות 200 קמ"ש ו- 830 ק"ג במהירות המרבית.
פרארי FXX-K E
תיעול האוויר ליצירת כוח ההצמדה מאחור שופר ב- 10% בזכות כנף אחורית כפולת שפה, אחת קבועה ואחת מתכווננת. סנפיר אנכי המחובר למרכז הכנף מתעל את האוויר אליה בצורה אידיאלית. הפגוש האחורי כולל מסיט רוח (דיפיוזר) עם זרימת אוויר משופרת וסילוק עדיף של האוויר החם שנוצר ברדיאטורים. בחזית נוספו כנפיים המותקנות על הפגוש הקדמי, ובתחתית הגחון הותקנו אביזרים לסילוק מערבולות רוח.
מערכת ההנעה היא זו המוכרת מלה-פרארי ההיברידית עם הספק משולב של 1,035 כ"ס, אך כיול המתלים שופר וגלגל ההגה מכיל כעת בקרים לשליטה על מערכות המכונית. גם מערכת המולטימדיה שודרגה בהתאם וקיבלה צג בגודל 6.5 אינץ'.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.