מרצדס מציגה את הדור השלישי של דגם ה-CLS, אשר נחשב למייסד סגמנט רכבי הסלון בתצורת קופה 4 דלתות
מרצדס CLS המקורית הושקה לראשונה בשנת 2003 וייסדה רשמית את סגמנט מכונית הקופה 4 דלתות. הדור השני בסדרה הושק בשנת 2011 והציג לראשונה מערכת הנעה כפולה עם חלוקת מומנט דינמית, 4MATIC בשפתה של מרצדס, ותיבת הילוכים 9 הילוכים אוטומטית. לאחרונה הושקה מרצדס CLS החדשה וזו סיבה מעולה לקחת אותה לסוף שבוע קיצי באילת, על מנת להבין האם הדור הצעיר לא רק יפה יותר מקודמו, אלא גם מוצלח יותר.
סרטון מבחן דרכים מרצדס CLS
| מרצדס CLS | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, איכות חומרים והרכבה, ביצועים |
| חסרונות | שימושיות |
מרצדס CLS
עיצוב ונוחות
מרצדס בחרה ב- CLS החדשה כבמה להצגת שפת העיצוב שתאפיין את ליין דגמי החברה העתידיים. העיצוב מציג קווים אופקיים וגריל קדמי דומיננטי אנכי. פנסי החזית המחודדים נמתחים לאחור ומפיקים אלומת אור המשתנה בהתאם לתנאי הדרך ומבוססת על לא פחות מארבע נורות LED חזקות, המעוטרות בפסים כחולים. למבחן הדרכים התייצבה גרסת CLS 450 המצויידת בחבילת עיצוב AMG אשר כוללת בין השאר פתחי אוורור ענקיים בקדמת הרכב ובאחוריו, חצאיות צד ספורטיביות וחישוקי אלומיניום מינימליסטיים בקוטר 19 אינץ' הנועלים צמיגי אל-תקר בחתך נמוך. הפרופיל מציג קווים זורמים ומעוגלים עם נוכחות מוחצנת אך אלגנטית.
מרצדס CLS
חלקה הקדמי אומנם אגרסיבי וכוחני, אך הוא מאוזן בהרמוניה מושלמת עם הגג המשתפל והזנב הייחודי והמעודן. החלק האחורי צנוע בהרבה מהקדמי ומציג פנסים חדשים הנמתחים מצדי הרכב אל מרכז דלת תא המטען. סמל היצרנית משמש גם כידית נסתרת לפתיחת דלת תא המטען. במהלך הנסיעה לאילת קיבלתי המון תגובות נפעמות על העיצוב החיצוני המעידות על כך שמרצדס הצליחה ליצור עיצוב מרשים ומסובב ראשים.
תא הנוסעים יוקרתי ומעוצב בטוב טעם. לא מצאנו אלמנטים צעקניים מדי שאינם תואמים לתדמית היוקרתית. גימור העץ האריסטוקרטי משתלב עם דיפוני העור האיכותיים כמו שנקניקיה גרמנית משתלבת עם כוס בירה קרה. מרצדס הצליחה למזג בצורה מושלמת בין אלמנטים טכנלוגיים כגון מסכים גדולים ברזולוציה גבוהה, לבין אלמנטים שמרניים כגון שעון אנלוגי קטן הממוקם במרכז הקונסולה ומשטחי עץ נרחבים.
מרצדס CLS
תאורת האווירה עוטפת את חלל התא ומאפשרת בחירה בין 64 צבעים שונים אשר תורמים למראה המודרני. פתחי המיזוג מזכירים פתח מפלט אוויר של מדחס טורבו וניתנים לכוונון בספקטרום רחב. מרצדס דאגה להאיר גם אותם בתאורת האווירה המשתנה. גלגל ההגה מחופה עור ומציג מידות מדויקות המתאימות בדיוק לידיו של הנהג הממוצע.
תנוחת הנהיגה נמוכה וספורטיבית, וסביבת הנהג מחבקת ומעניקה תחושה נעימה מכל עבר. המושבים הקדמיים נוחים, מפנקים ומרופדים בעור איכותי. מרצדס CLS מציעה מגוון אפשרויות לכיוון המושבים הקדמיים לטובת תנוחת נהיגה מושלמת, המתאימה אישית להעדפות הנהג והנוסע לידו.
מרצדס CLS
החסרונות המשמעותיים ביותר של מרצדס CLS הם בתחום השימושיות. הגג המשתפל משאיר לנוסעים מאחור מרווח ראש מצומצם, והעובדה כי קיימים בפועל רק שני מקומות ישיבה מאחור, תגביל מאוד את המשפחה הממוצעת. קיים אומנם מקום ישיבה לנוסע אמצעי, אך כפשרה זמנית בלבד ולא כמושב אמיתי בגודל מלא. הכניסה והיציאה מלפנים קלות ומהירות בזכות מפתח דלתות נדיב, אך מאחור קשה להיכנס ולהתיישב בנוחות בשל המפתח הצר והגג הנמוך. חיסרון נוסף בא לידי ביטוי בעיר הצפופה. עם אורך של 5 מטרים ורוחב של 1.9 מטרים זו אינה המכונית האידיאלית להתנהלות משפחתית עירונית יומיומית, אלא דווקא לנסיעות ארוכות ומהנות.
מערכת המולטימדיה דורשת תשומת לב רבה לתפעולה ולהבנת מבחר התפריטים ותתי התפריטים הקיימים בה. מבחר האפשרויות בממשק מרגיש אין סופי ולא באמת נחוץ. מרצדס בחרה להשתמש בקונפיגורציה המוכרת של חוגה הממוקמת מתחת למשטח מגע. לטעמנו זהו עיצוב מסורבל ולא נוח. על מנת לברור בין התפריטים באמצעות הגלגלת, נלחץ לעיתים רבות הגו'יסטיק בטעות, ופוגע בתפעול החלק של המערכת. כלמוביל אינה מתקינה ב- CLS ממשק מקומי הכולל Waze, ולכן צריך להסתפק בתוכנת ניווט מקורית בשפה האנגלית. מערכת הניווט אומנם פועלת היטב בכבישים בישראל, אך אינה מציגה עומסי תנועה או נקודות עניין מקומיות ונתקעת מדי פעם.
מרצדס CLS
בתא הנוסעים מגוון תאי אחסון, ביניהם תאים גדולים בדלתות הקדמיות, תא עמוק וממוזג בין המושבים הקדמיים, תא סגור בקונסולה המרכזית הכולל זוג מתקני כוסות ומשטח להנחת הסמארטפון, ותא כפפות בגודל סביר.
תא המטען ענק ביחס לסוג המרכב ומציע נפח של 490 ליטרים. דלת תא המטען נפתחת חשמלית מהשלט או באמצעות מחוות רגל. סף ההטענה גבוה מאוד ומסרבל את ההעמסה. מרצדס CLS אינה מחוייבת בנשיאת גלגל חלופי ובכך משילה משקל ומרוויחה נפח נוסף למטען.
מרצדס CLS
נוחות הנסיעה משובחת ויוצאת דופן, הן בנסיעה עירונית והן בנסיעה בין-עירונית. מערכת המתלים בולעת ומשככת היטב את מרבית פגמי הכביש ופסי ההאטה. תא הנוסעים אטום לחלוטין לרעשי הסביבה החיצונית ומאפשר לנוסעים ברכב להירגע גם בזמן שיוט במהירויות גבוהות במיוחד. שהייה ממושכת בעומסי התנועה של גוש דן תעבור כהרף עין כי לא תשמעו את ההתרחשות בחוץ. הודות לקורות A צרות, שדה הראייה לפנים רחב מאוד.
ביצועים
למבחן הדרכים התייצבה מרצדס CLS 450 המצויידת במנוע טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי. מדובר במנוע בנפח 3.0 ליטרים המפיק 367 כ''ס ב- 6,100-5,500 סל''ד ומומנט בשרני של 50.0 קג''מ ב- 1,600-4,000 סל"ד. אל מנוע הבנזין משודך מנוע חשמלי קטן במתח 48V המפיק 22 כ''ס ומומנט של 25.4 קג''מ, המסייע למנוע הבנזין בעת תאוצה כדי לצמצם את השהיית הטורבו. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 4.8 שניות והמהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל- 250 קמ''ש.
מרצדס CLS
המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית מצויינת, ולמערכת הנעה כפולה חכמה. יחידת ההנעה של ה- CLS 450 מאוזנת ועגולה. התאוצה לינארית כמו שרק ייקים אמיתיים יודעים לייצר, והשהיית הטורבו כמעט ואינה מורגשת. בין אם מדובר ביציאה מהירה לעקיפה או בהתגלגלות איטית בין רמזור לרמזור, יודעת התיבה לזהות במדוייק את כוונת הנהג ונערכת בהתאם. במידה ותידרש להאצת ביניים אגרסיבית, תדע התיבה להוריד 3 הילוכים בבת אחת ולשגר את המכונית קדימה ביעילות ובדיוק רב. התאכזבנו לגלות כי בהעברת הילוכים ידנית לא קיימת אותה הליברליות בבחירת ההילוך הרצוי כפי שציפינו.
מרצדס CLS
מערכת ההנעה הכפולה מספקת אחיזת כביש מדהימה. הוסיפו לכך את העובדה כי המרכב הנמוך ומערכת המתלים הספורטיבית מבית AMG מבטלים כמעט לגמרי את זוויות הגלגול, ותקבלו מכונת נהיגה משומנת, כזו שכיף להאיץ מהמקום בחריקת צמיגים ולהטיס אל תוך הפניה ומחוצה לה במהירות גבוהה ללא חשש לאיבוד אחיזה. ההיגוי נעים וקל בנסיעה מנהלתית אך לא חד ומהיר מספיק עבור נהיגה אגרסיבית בכבישים מפותלים.
צריכת דלק
נתוני היצרן מעידים על צריכת דלק משולבת של 13.3 ק''מ לליטר. בחלקו הראשון של המבחן, שכלל נסיעה רגועה מתל אביב לאילת, נרשמה צריכת דלק חסכונית יחסית של 10.2 ק''מ לליטר. בדרך חזרה הרשינו לעצמנו ללחוץ את ה- CLS קצת יותר חזק, במיוחד בעליות התלולות, וכך קיבלנו נתון מלחיץ של 4 ק''מ לליטר וחור גדול בארנק. נפח מיכל הדלק עומד על 65 ליטרים ומאפשר טווח נסיעה של כ- 550 ק"מ בין תדלוקים. רמת זיהום האוויר של מרצדס CLS 450 בישראל עומדת על 15 מתוך 15.
מרצדס CLS
בטיחות
מרצדס CLS החדשה לא נבחנה עדיין במבחן הבטיחות של ארגון Euro Ncap, אך נבחנה על ידי ארגון חברות הביטוח האמריקאי IIHS בשנת 2018 וזכתה לציונים מעולים בכל הקטגוריות הנבחנות. בישראל זוכה ה- CLS לדירוג בטיחות מרבי של 8 מתוך 8, שלו זוכות רק מעטות.
מרצדס CLS משווקת עם חבילת בטיחות נדיבה הכוללת בין היתר 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב הנסיעה, התרעה על תנועה צולבת מאחור, מערכת הכנה לתאונה, התרעה על עייפות נהג, אורות בלימה אדפטיביים, עמעום אורות אוטומטי, וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.
מרצדס CLS
מערכות הבטיחות האוטונומיות הציגו ביצועים טובים אך לא מושלמים. המערכות פועלות בשני מצבים הכוללים תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב הנסיעה, המאופיין בתיקון חד ומהיר, או במצב נהיגה אוטונומית בו מתבצע ניהוג אוטומטי אשר מופעל בעת הדלקת בקרת השיוט האדפטיבית. תפקודה של המערכת במצב אוטונומי אינו מושלם מכיוון שבפעמים רבות במהלך המבחן כשלה בזיהוי נתיב הנסיעה ומכשולים כגון פסי האטה ומכוניות הנכנסות לכיכר מימין.
עלויות אחזקה
מרצדס CLS משווקת עם אחריות מלאה לשנתיים ללא הגבלת ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים באינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית.
<
מרצדס CLS
תמורה למחיר
מרצדס CLS 450 מוצעת במחיר של החל מ- 720,000 ₪ וכוללת בין היתר בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג מאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום וזכרונות, מראות חשמליות עם עמעום אוטומטי וזכרונות, הגה מתכוונן חשמלית, מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, מערכת חנייה אוטומטית, מערכת מצלמות היקפית, כניסה והתנעה ללא מפתח, חלון גג, ופתיחה חשמלית לדלת תא המטען. גרסת CLS53 AMG הבכירה מוצעת במחיר של החל מ- 885,900 ₪ וכוללת בנוסף מתלי אוויר ומערכת שמע מבית Burmester בהספק 590W עם 13 רמקולים.
מרצדס CLS החדשה היא יפיפייה אמיתית המושכת תשומת לב בכל מקום אליו היא מגיעה. היא ספורטיבית, מפנקת, אלגנטית ואפילו חסכונית יחסית. החסרונות העיקריים הם מושב אחורי שאינו מתאים להסעת שלושה בוגרים בנוחות, ותא מטען במבנה לא אידיאלי להעמסת ציוד. אם אתם מחפשים מכונית יוקרה עם 4 דלתות אבל רוצים שתיראה ייחודית ומושכת מבטים, כדאי בהחלט שתיקחו בחשבון את מרצדס CLS החדשה.
| מרצדס CLS 450 | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 6 צילינדרים טורי 2,998 סמ''ק |
| הספק מרבי משולב | 5,500-6,100/367 (כ''ס/סל''ד) |
| מומנט מרבי משולב | 1,600-4,000/49.9 (קג''מ/סל''ד) |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 9 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,988 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,890 מ"מ |
| גובה כללי | 1,435 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,939 מ"מ |
| מיכל דלק | 66 ליטרים |
| נפח תא מטען |
490 ליטרים |
| משקל עצמי | 1,940 ק"ג |
| מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.8 שניות |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.3 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 15 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחן |
| רמת אבזור בטיחותי | 8 (מתוך 8) |
| מחיר |
720,000 ₪ |

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.