דיימלר מסרה בארצות הברית משאיות חשמליות כדי לבחון את יעילותן לקראת ייצור סדרתי מלא המתוכנן לשנת 2021. הבאתן לישראל נשקלת בחיוב
DTNA, חברת בת של דיימלר הפעילה בתחום המשאיות בצפון אמריקה, מסרה השבוע 20 משאיות פרייטליינר חשמליות לחברת השילוח פנסקה על מנת לבדוק יעילותן כמשאיות חלוקה. מחטיבת ההיסעים של כלמוביל, נציגת דיימלר בישראל, נמסר כי החברה הציעה בשנים האחרונות משאיות פרייטליינר במכרזים שערך משרד הביטחון. עם כניסת המשאיות לייצור סדרתי בשנת 2021, יישקל שיווקן בישראל בהתאם לביקוש בשוק המקומי. אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת ההובלה וההיסעים בכלמוביל, מסר כי: "המשאיות החשמליות החדשות יכולות להעניק יתרון סביבתי וטכנולוגי וחיסכון תפעולי משמעותי לצה"ל ולגופים מוניציפאליים שונים בארץ".
פרייטליינר eM2
פרייטליינר eM2 היא משאית חשמלית במשקל בינוני המיועדת בעיקר למשימות חלוקה עירוניות. לדגם זה סוללות בקיבולת 325kWh והספק של עד 480 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי עומד על 370 ק"מ. טעינה מהירה לכדי 80% מקיבולת הסוללה תארוך שעה אחת ותספק טווח נסיעה של 300 ק"מ.
משאית ה- eCascadia מבוססת על משאית פרייטליינר Cascadia הכבדה, המיועדת לשאת משקל של מעל 15 טון. המשאית מצויידת בסוללות בקיבולת 550kWh והספק של עד 730 כ"ס. טווח הנסיעה עומד על 400 ק"מ. טעינה מהירה לכדי 80% מקיבולת הסוללה תארוך שעה וחצי ותספק טווח נסיעה של 320 ק"מ.
פרייטליינר קסקדיה e
מוקדם יותר השנה הציגה דיימלר באירופה משאית חשמלית מדגם מרצדס eActros בעלת טווח נסיעה של 200 ק"מ עבור פיילוט שנערך בשיתוף לקוחות נבחרים של מרצדס באירופה. דיימלר החלה השנה לשווק גם את משאית פוסו eCanter במספר שווקים בעולם כחלק מניסוי מעקב לקראת הכניסה לייצור מלא בשנת 2019. משאית ראשונה מסוג זה אמורה להימסר בישראל במהלך שנת 2019.
כמו כן, לאחרונה דיווחנו כי כלמוביל מסרה לחברת קוקה קולה בישראל משאית היברידית ראשונה מדגם מיצובישי פוסו קאנטר על מנת לבחון את היעילות התפעולית של המשאית במקביל לחיסכון בדלק שעשוי להגיע לכדי 23% בהשוואה למשאית מקבילה מונעת דיזל בלבד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.