שנת 2019 נפתחת עם ירידה קלה של 1.4% בהיקף המסירות ועם סימן שאלה גדול של השפעות המיסוי הירוק
בחודש ינואר 2019 נמסרו בישראל 38,475 מכוניות חדשות, ירידה קלה של 1.4% ביחס לחודש ינואר אשתקד. נוסחת חישוב המיסוי הירוק תתעדכן בחודש אפריל ותגרום לעליית מחירים משמעותית, דווקא בקרב הדגמים המזהמים פחות - מכוניות קטנות וחלק מההיברידיות. עקב כך צפויה עליה בכמות המסירות עד לחודש אפריל בגלל רצון הלקוחות לרכוש רכב חדש במחיר הנוכחי, לפני עליית המחירים.
יונדאי טוסון
בראש הטבלה ניצבת יונדאי שפתחה את השנה חזק ומסרה 6,921 מכוניות ועליה של 9.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. גם קיה מציגה פתיחת שנה חזקה עם 4,997 מסירות ועליה של 14.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השלישי טויוטה עם 3,467 מסירות ועליה של 13.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד וזאת עוד לפני שהתחילו מסירות הקורולה החדשה. סקודה במקום הרביעי עם 3,461 מסירות ועליה מרשימה של 28% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. את החמישייה הראשונה סוגרת מיצובישי עם 2,445 מסירות ועליה של 10.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
במקום השישי ניצבת מאזדה עם 2,003 מסירות וירידה חדה של 28.4% למרות השקת מאזדה 6 ו- CX-3 המעודכנות. אולי מאזדה 3 החדשה הצפויה לנחות בישראל בסוף השנה תעזור למותג להתאושש. במקום השביעי ניסאן עם 1,950 מסירות וירידה של 24% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום השמיני סוזוקי עם 1,470 מסירות וירידה של 24.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום התשיעי רנו עם 1,341 מסירות וירידה של 28.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הונדה סוגרת את העשירייה הראשונה עם 1,189 מסירות ועליה מרשימה של 20.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
מרצדס A קלאס
המובילות בשוק היוקרה מציגות אף הן ירידות חדות במסירות בתחילת השנה. מרצדס בראש עם 699 מסירות וירידה של 39% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אאודי במקום השני עם 654 מסירות וירידה של 36.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ב.מ.וו שלישית עם 506 מסירות וירידה זניחה של 0.4% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. וולוו במקום החמישי עם 302 מסירות ועליה של כמעט 50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקום החמישי לקסוס עם 220 מסירות ועליה מרשימה של 171.6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בזכות נבחרת דגמים מעודכנת.
באגף המכוניות האקזוטיות נתונים מעורבים. מסירות פורשה נחתכות בחצי עם 18 מסירות לעומת 41 בינואר אשתקד. גם מזראטי סובלת מירידה במסירות עם 10 מסירות לעומת 20 בינואר אשתקד. בנטלי רושמת צעדים ראשונים בשוק הרכב הישראלי עם מסירה של 4 מכוניות. פרארי מסרה 2 מכוניות חדשות לעומת 0 בינואר בשנה שעברה.
להלן טבלה המרכזת את מספר מסירות הרכב לכל יצרן:
| מקום | יצרן | רכב פרטי | פנאי שטח | מסחרי | טנדר | סך המסירות מתחילת השנה | שינוי לעומת אשתקד |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | יונדאי | 5,237 | 1,637 | 47 | 6,921 | 9.9% | |
| 2 | קיה | 2,170 | 2,734 | 93 | 4,997 | 14.4% | |
| 3 | טויוטה | 1,828 | 1,502 | 1 | 136 | 3,467 | 13.6% |
| 4 | סקודה | 1,981 | 1,480 | 3,461 | 27.9% | ||
| 5 | מיצובישי | 338 | 1,991 | 116 | 2,445 | 10.9% | |
| 6 | מאזדה | 1,274 | 729 | 2,003 | 28.4%- | ||
| 7 | ניסאן | 828 | 1,050 | 62 | 10 | 1,950 | 23.9%- |
| 8 | סוזוקי | 1,339 | 131 | 1,470 | 24.4%- | ||
| 9 | רנו | 1,057 | 113 | 171 | 1,341 | 28.6%- | |
| 10 | הונדה | 871 | 318 | 1,189 | 20.7% | ||
| 11 | סיאט | 319 | 760 | 1,079 | 14.5% | ||
| 12 | סיטרואן | 270 | 729 | 999 | 15.5% | ||
| 13 | פיג'ו | 323 | 599 | 47 | 969 | 6.1% | |
| 14 | שברולט | 645 | 216 | 14 | 875 | 18.8%- | |
| 15 | מרצדס | 447 | 207 | 44 | 1 | 699 | 39.0%- |
| 16 | אאודי | 311 | 343 | 654 | 36.4%- | ||
| 17 | סובארו | 85 | 562 | 647 | 5.2% | ||
| 18 | ב.מ.וו | 272 | 234 | 506 | 0.4%- | ||
| 19 | פולקסווגן | 235 | 24 | 49 | 78 | 386 | 42.6%- |
| 20 | דאצ'יה | 92 | 253 | 19 | 364 | 16.3%- | |
| 21 | וולוו | 81 | 221 | 302 | 49.5% | ||
| 22 | פורד | 177 | 68 | 245 | 26.2%- | ||
| 23 | לקסוס | 212 | 8 | 220 | 171.6% | ||
| 24 | ג'יפ | 196 | 196 | 104.2% | |||
| 25 | איסוזו | 168 | 168 | 7.7% | |||
| 26 | אופל | 102 | 32 | 10 | 144 | 41.2%- | |
| 27 | אם.ג'י | 142 | 142 | - | |||
| 28 | אלפא רומיאו | 87 | 35 | 122 | 90.6% | ||
| 29 | פיאט | 13 | 95 | 108 | 71.7%- | ||
| 30 | מיני קופר | 90 | 90 | 15.1%- | |||
| 31 | אינפיניטי | 56 | 56 | 34.1%- | |||
| 32 | לנד רובר | 56 | 56 | 3.7% | |||
| 33 | קאדילאק | 10 | 41 | 51 | 51.9%- | ||
| 34 | סאנגיונג | 7 | 38 | 45 | 104.5% | ||
| 35 | אבארט | 26 | 26 | 550.0% | |||
| 36 | די אס | 23 | 23 | 475.0% | |||
| 37 | פורשה | 2 | 16 | 18 | 56.1%- | ||
| 38 | יגואר | 13 | 13 | 30.0% | |||
| 39 | מזראטי | 1 | 9 | 10 | 50.0%- | ||
| 40 | סמארט | 6 | 6 | 40.0%- | |||
| 41 | בנטלי | 3 | 1 | 4 | - | ||
| 42 | קרייזלר | 3 | 3 | - | |||
| 43 | פרארי | 2 | 2 | - | |||
| 44 | איווקו | 1 | 1 | - | |||
| 45 | אסטון מרטין | 1 | 1 | 50.0%- | |||
| סה"כ | 20,588 | 15,924 | 1,452 | 510 | 38,474 | 1.4%- |

תפריט נגישות








פשוט מקומם המיסוי
אני לפעמים לא יכול להבין את הממשלה במקום שתעריך אנשים שקונים רכבים שגם יותר יקרים כמו הרכבים החשמליים עם מנועים היברידיים אז הם הולכים להעלות להם את המס על קניית רכבים כאלה וגם את האגרה השנתית שהיא הכי יקרה מכל הרכבים. פשוט הזוי ואין ספק שזה משפיע על הירידה. הקטגוריה שממשיכה לככב ולא בכדי זה הפנאי כי הישראלים אוהבים להתפנק ולהתרווח ברכבים כמו הספוראטאז' שהיא גם לדעתי הרכב פנאי שטח הכי נמכר בארץ.
הקוריאניות משתלטות על המדינה
ככה לאט לאט בלי ששמנו לב תראו איך הרכבים מקוריאה מתברגים לצמרת הטבלה. מסקרן לראות שחלוקת רכבי השטח אצל קיה נכמרים באותה רמה של רכבים פרטיים זה בטח גורם להם שם להיות להיות מרוצים ממה שקורה כאן