ג'יפ חושפת בתערוכת ניו יורק גרסת בסיס גלגלים ארוך לספינת הדגל - ג'יפ ואגוניר L, למי שלא מסתפק בממדי הענק של הדגם הסטנדרטי
קצת יותר משנה עברה מאז נחשף הגלגול המודרני של ג'יפ ואגוניר. מדובר ברכב פנאי שטח ענקי עם אפשרות להסעת עד 8 נוסעים. הדגם החדש החזיר לחיים שם שבו לא השתמשו בג'יפ קרוב ל- 30 שנה. הדגם החדש הפך לספינת הדגל של יצרנית רכבי השטח האמריקאית.
ג'יפ גרנד ואגוניר L
כבר במקור לא מדובר ברכב קטן. אורכו 5,450 מ"מ, רוחבו 2,120 מ"מ, גובהו 1,920 מ"מ, ואורכו של בסיס הגלגלים עומד על 3,120 מ"מ. מסתבר שיש כאלה שבשבילם זה לא מספיק, ועבורם מציגים כעת את גרסת L הנמתחת לאורך 5,758 מ"מ, עם בסיס גלגלים באורך 3,302 מ"מ. גרסה זו תאפשר לג'יפ ואגוניר להתחרות בדגמים הארוכים של קאדילק אסקלייד המככב כרכב הסעות פופולרי בקרב אחמים וסלבס. למרות ממדי הענק, גם הגרסה הארוכה תוצע בתצורת 7 או 8 מושבים בלבד.
ג'יפ גרנד ואגוניר L
ג'יפ מעדכנת את היצע יחידות ההנעה של ג'יפ ואגוניר, עם פרידה ממנועי ה- V8 המזוהים כל כך עם תוצרת אמריקה. משפחת המנועים החדשה נקראת הוריקן ומבוססת על מנוע טווין טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ליטרים. כמו בדגמי ואגוניר הסטנדרטיים שהוצגו בשנה שעברה, גם הדגם הארוך יוצע בשתי גרסאות. לג'יפ ואגוניר L יחידת הנעה עם ספק מרבי של 420 כ"ס ומומנט מרבי של 64.7 קג"מ, ולג'יפ גרנד וגוניר L יחידת הנעה מחוזקת בנפח זהה עם הספק מרבי של 510 כ"ס ומומנט מרבי של 69.1 קג"מ. שני הדגמים יוצעו עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה 4x4.
ג'יפ גרנד ואגוניר L
כל הדגמים יוצעו כאמור עם מערכת הנעה כפולה המצוידות במערך Selec-Terrain עם חמישה מצבי נסיעה לבחירה בשילוב מתלי אוויר. המצב האוטומטי יתאים את הרכב אל תוואי הדרך ללא התערבות הנהג. מצב ספורט מיועד לשימוש בכביש. במצב סלעים ימתחו המתלים על מנת לספק מרווח גחון מקסימלי באורך 254 מ"מ. תגובת הדוושה תאפשר התקדמות איטית ומבוקרת במהירות נמוכה. במצב שלג תפעל מערכת ההנעה על מנת לספק אחיזה מקסימלית. במצב חול ובוץ תתבצע הכוונת מומנט לביצועים אופטימליים תוך רגישות גבוהה לסחרור גלגלים. דגמים אלה יצוידו גם במערכת בקרת ירידה ממדרון וטיפוס אוטומטי כך שאין צורך בלחיצה על דוושות התאוצה והבלימה.
ג'יפ ואגוניר L
גרסאות הדגם השונות יוצעו עם 2 מערכות ניהול הנעה שונות. הגרסה הבסיסית כוללת את מערכת Quadra-Trac I אשר כוללת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מכני, מעבירה באופן קבוע את הכוח אל ארבעת הגלגלים, ומנתבת את הכוח אל הגלגל האוחז ביותר. מערכת Quadra-Trac II אשר כוללת תיבת העברה עם 2 מהירויות, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני ELSD, ומערך חיישנים המזהה איבוד אחיזה באופן מיידי, מאפשרת העברה של 100% מהכוח אל הגלגל האוחז ומאפשרת גם התגברות על מצב אובדן אחיזה באמצעות הפחתת הכוח המועבר אל הגלגלים בכדי למנוע סחרור צמיגים מיותר.
ג'יפ ואגוניר L
במסגרת החשיפה הוצגה גם חבילת עיצוב חדשה המכונה קארביד (Carbide) אשר תוצע בכל גרסאות ג'יפ ואגוניר, וכוללת ערכת עיצוב חיצונית בצבע שחור מבריק המעטרת את הגריל הקדמי, עיטורי ספי הדלתות, פסי הגגון, והחישוקים הקלים. בנוסף נבדלת הגרסה בפנסים עם רקע כהה, גימור שחור מבריק למסגרות חלונות הצד, וכיתוב שם הדגם באותיות מושחרות על מכסה המנוע ועל דלת תא המטען. בתא הנוסעים מציעה גרסה זו ערכת נושא מושחרת עם ריפודי עור כהים ועיטורי עץ מושחרים.
ג'יפ ואגוניר L
ג'יפ ואגוניר L יוצע כסטנדרט עם מערך מתלים המבוסס על קפיצי סליל, וכאופציה יוצעו מתלי אוויר. ג'יפ גרנד ואגוניר L יוצע עם מתלי אוויר באופן סטנדרטי. מערכת מתלי האוויר כוללת 5 מצבי גובה לבחירה בהתאם לתוואי הנסיעה, כולל מצב חניה המנמיך את הרכב לגובה שיקבע הנהג על מנת להקל על הגישה לרכב.
על מנת לשמור על קשר עם יושבי המושבים האחוריים כולל הרכב מערכת מצלמות במעגל סגור המאפשרת לנהג לצפות מהמסך המרכזי בכל אחד מהמושבים, עם תצוגת זום-אין מוגדלת.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.