לאחר שלל טיזרים וחשיפות חלקיות מגיעה החשיפה המלאה של רכב הפנאי החשמלי הייעודי הראשון של לקסוס. בישראל בסוף 2022
לקסוס לקחה את הזמן בתהליך חשיפת רכב הפנאי החשמלי החדש לקסוס RZ. לפני קצת יותר משנה נחשף רכב הקונספט לקסוס LF-Z שבישר על העתיד החשמלי של המותג וחשף את שפת העיצוב החדשה של המותג. בשלהי השנה שעברה חזינו בעיצוב הסופי של הדגם הסדרתי בעת שלקסוס הציגה את ליין הדגמים החשמליים העתידי שלה, ובתחילת החודש נחשפה תמונה ראשונה מתוך תא הנוסעים. כעת מגיעה החשיפה המלאה של רכב הפנאי החשמלי היעודי הראשון של לקסוס.
לקסוס RZ
לקסוס RZ החדש חולק שלדה ומכלולים עם טויוטה bZ4x וסובארו סולטרה, ואפשר להבחין גם בפרופורציות הדומות, אם כי בלקסוס הצליחו להעניק לרכב מראה יוקרתי ומרשים מאחיו העממיים. בחזית משטח בולט המדמה את גריל שעון החול המוכר של לקסוס. כאופציה ניתן לקבל מכסה מנוע מושחר המוסיף למראה הדרמטי. פנסי החזית מציגים את חותמת התאורה האופיינית של המותג. הדופן מציגה מראה ייחודי עם קו מותניים שקוע הנמתח מבית הגלגל הקדמי ומטפס מעלה בקצה הדלת האחורית. לכך מצטרפים גג וקורות מושחרים המעניקים מראה של גג צף, וכן בתי גלגלים וחצאית בספי הדלתות בגימור שחור מבריק. השמשה האחורית משתפלת לאחור במראה דמוי קופה עם ספויילר ייחודי בקצה העליון ושפה בולטת במפגש עם דלת תא המטען. יחידות התאורה האחוריות מחוברות באמצעות פס לד והפגוש מציג עיצוב עתיר אלמנטים.
לקסוס RZ
תא הנוסעים חושף מסך מרכזי ענקי בגודל 14.0 אינץ' אשר חלקו התחתון מוקדש לתפעול בקרת האקלים ומשלב באופן נאה חוגות פיזיות לשליטה בטמפרטורה. מערכת המולטימדיה מאפשרת קבלת עדכונים מרחוק ושימוש בעוזרת קולית מבית לקסוס. לוח המחוונים נמוך יחסית וממוקם מול עיני הנהג. משמח לראות שבלקסוס לא היו מוכנים שהמסך הגדול יפגום בפונקציונליות, ודאגו למקם את פתחי המיזוג גבוה על מנת לצנן היטב את הנוסעים. בין המושבים בורר הילוכים בצורת גלגלת ופקדי שליטה בבלם החניה ובפונקציות נבחרות.
לקסוס RZ
לקסוס RZ מצויד בשני מנועים חשמליים ובמערכת הנעה כפולה. למנוע הקדמי הספק מרבי של 201 כ"ס ולמנוע האחורי הספק מרבי של 107 כ"ס. נתון ההספק המשולב עומד על 308 כ"ס. מערכת להכוונת מומנט מסוגלת להעביר עד 100% מהכוח לכל אחד מהצירים.
הרכב מצויד בסוללת ליתיום-יון בת 96 תאים בקיבולת 71.4 קוט"ש. לקסוס צופה כי הסוללה תשמור על 90% מהקיבולת המקורית שלה לאחר 10 שנות שימוש. בשלב זה טרם פורסמו פרטים אודות טווח הנסיעה, אולם בלקסוס מצפים לטווח נסיעה של למעלה מ- 400 ק"מ על פי תקן WLTP עם צריכת חשמל משולבת נמוכה מ- 18 קילוואט ל- 100 ק"מ. נתון שיהפוך אותו לרכב חשמלי יעיל.
לקסוס RZ
לקסוס RZ יציע היגוי "אלחוטי" כך שלמעשה אין קשר מכני ישיר בין גלגל ההגה לגלגלים. רכבים שיצוידו במערכת זו יגיעו עם הגה ג'וייסטיק נטול חישור עליון. סיבוב של 150 מעלות בלבד יספיק בכדי להגיע לקצה מהלך ההיגוי. כאמור מדובר ברכב חשמלי הבנוי על בסיס שלדה ייעודית, על כן הסוללות משולבות במרכב ומותקנות מתחת לתא הנוסעים. הדבר מסייע בהנמכת מרכז הכובד של הרכב ובהגברת קשיחות המרכב. על רקע יחידת ההנעה השקטה הושם דגש מיוחד על תחום בידוד הרעשים, עם תשומת לב לרעשים שחווים הנוסעים במושב האחורי. הרכב מצויד במערכת אקטיבית לנטרול רעשים הפועלת באמצעות הרמקולים של מערכת השמע. הגג הפנורמי זכה לציפוי מיוחד על מנת להקטין את קרינת החום ומנגנון חשמלי הופך אותו משקוף לאטום בלחיצת כפתור.
לקסוס RZ
לקסוס הציבה לעצמה יעד להפוך למותג רכב חשמלי בשווקי מרכז ומערב אירופה עד לשנת 2030, ולקסוס RZ הוא הצעד הראשון בדרך לשם. ספרי ההזמנות באירופה כבר נפתחו ורכבים ראשונים צפויים להימסר לקראת סוף השנה. לקסוס RZ יושק בישראל ברבעון האחרון של שנת 2022.

תפריט נגישות








רכב 4X4 חשמלי
האם הלקסוס RZ מיועד לדרכים חקלאיות? מה מרווח גחון? מה עלות הצפויה בארץ?