הונדה חושפת קדימון לרכב פנאי חשמלי חדש שיושק בשנת 2024 על בסיס פלטפורמה מבית ג'נרל מוטורס
הונדה הייתה מהיצרניות הראשונות לאמץ מערכת הנעה היברידית בתחילת המילניום אך נראה שבעשור האחרון היצרנית היפנית המוערכת קפאה על השמרים עם צמצום ניכר של הפעילות באירופה לצד התמקדות בשוק האמריקאי, למרות שגם שם לא נצפו חידושים משמעותיים.
הונדה פרולוג
כמו כל יצרניות הרכב, גם הונדה מתכוננת לעתיד לקראת חשמול ליין הדגמים ומציגה קדימון ראשון לרכב פנאי גדול עם מערכת הנעה חשמלית הצפוי להגיע אל הכבישים בשנת 2024. האיור היחיד שנחשף מציג רכב פנאי גדול המנסה לאמץ קו עיצוב אגרסיבי בזכות גג נמוך ושטח חלונות מצומצם. בחזית משטח מושחר המחליף את השבכה המסורתית ובתוכו מוטמעים פנסי החזית. בדופן בתי גלגלים גדולים עם חיפויים בולטים, שקע טעינה מאחורי הגלגל הקדמי, וקו מותניים החלטי. מדובר בדגם הראשון של הונדה שעוצב באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה ובשיתוף פעולה בין צוותי העיצוב של הונדה בלוס אנג'לס וביפן.
הדגם החדש יהיה פרי ראשון לשיתוף פעולה בין הונדה לג'נרל מוטורס (GM) בייצור ותכנון כלי רכב חשמליים, ויבוסס על פלטפורמת אולטיום מבית ג'נרל מוטורס. הייצור צפוי להתקיים במפעלי ג'נרל מוטורס בצפון אמריקה ובהמשך צפוי להיחשף הדגם גם תחת מותג היוקרה של הונדה - אקיורה.
הונדה הציבה יעד הגעה לניטרליות פחמן בשנת 2050 ותציג 30 דגמים חשמליים ברחבי העולם עד לשנת 2030, עם נפח ייצור שנתי של כ- 2 מיליון רכבים. בשנת 2026 תחל הונדה לייצר ולמכור רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודית מבית הונדה המכונה e:Architecture ובשנת 2027 צפויה הונדה להתחיל בייצור ובשיווק של סדרת דגמים חשמליים במחירים נגישים שיפותחו בשיתוף פעולה עם GM. על בסיס תוכנית זו מכוונת הונדה למכירה של כחצי מיליון כלי רכב חשמליים בצפון אמריקה עד לשנת 2030.
הונדה החלה להתכונן יחד עם הדילרים בארה"ב לקראת שיווק כלי רכב חשמליים. מתקני השירות והמכירה ישודרגו בהתאם להעדפות הנוכחיות של רוכשי רכב חדש ויותקנו עמדות טעינה לרכב חשמלי בהתאם להיקפי המכירות הצפויים לכל סוכנות.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.