רנו סניק ויז'ן הוא קדימון לדור הבא של רנו סניק שיושק בשנת 2024 ועשוי להציע יחידת הנעה חשמלית עם תא דלק מימני שישמש כמאריך טווח
רנו חושפת בפסגת CangeNow בפריז את רנו סניק ויז'ן - רכב קונספט המגלם את האסטרטגיה החדשה של המותג הבנויה על שלושה עמודי תווך: סביבה, בטיחות והכלה. הבחירה ברנו סניק כבסיס להצגת החזון העתידי מעניינת, שכן מרבית המותגים נכנעו לדרישות הקהל לרכבי פנאי וחיסלו את המיניוואנים. נכון לעכשיו, מיניוואנים עם הנעה חשמלית הם זן נדיר במיוחד, ומעניין אם רנו סניק חשמלי עתידי יצליח לשחזר את הצלחת רנו סניק המקורי משנות ה- 90.
רנו סניק ויז'ן
רנו סניק ויז'ן לא מציג עיצוב של מיניוואן קלאסי ולמעשה נראה כמו מכונית האצ'בק מגודלת, קצת כמו יונדאי איוניק 5. אורכו 4,490 מ"מ, רוחבו 1,900 מ"מ, גובהו 1,590 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים נמתח על פני 2,835 מ"מ. מדובר במידות נדיבות במעט משל מיניוואנים 5 מושבים מהדור הנוכחי דוגמת רנו סניק וסיטרואן ספייסטורר ששיווקם הופסק לאחרונה. הקווים הכלליים אינם נועזים במיוחד ואם מסננים את יחידות התאורה, החישוקים והמראות העתידניים, נראה כי הבסיס בהחלט קרוב לפס הייצור ותואם להצהרה של רנו לפיה גרסת היייצור תוצג בשנת 2024. החזית עתירת אלמנטים עם יחידות תאורה מפוצלות, קו המותניים העגלגל מעניק כתפיים שריריות, והאלמנט העיצובי בקורות C יוצר זנב קצרצר ונאה.
רנו סניק ויז'ן
תא הנוסעים לעומת זאת עתידני לגמרי ומשלב שפע מסכים במגוון מידות וצורות עם גלגל הגה בעיצוב ייחודי ובחירת גוונים מקורית. בתהליך התכנון התקיים שיתוף פעולה עם המלחין והמפיק הצרפתי ז'אן מישל ז'אר מתחום המוזיקה האלקטרונית, שסייע בתכנון מערכת השמע כך שתעניק חווית סאונד ייחודית באמצעות רמקול אחד בלבד בכל דלת ורמקולים המשולבים במשענות הראש של כל נוסע המאפשרים חווית שמע אישית או שימוש כמגבירי קול עבור תקשורת פנימית בין הנוסעים, עם התאמה לשימוש עבור כבדי שמיעה.
רנו סניק ויז'ן
רנו מכוונת לתהליך ייצור בר קיימא תוך דאגה לסביבה ולמשאבים. 70% מהרכב עשוי מחומרים ממוחזרים ו- 95% מהרכב ניתן למחזור בסיום מחזור החיים. עם נתונים אלו טביעת הרגל הפחמנית של הרכב תהיה קטנה ב- 75% לעומת רכבים חשמליים סטנדרטיים. הרצפה מורכבת מפלסטיק ממוחזר ממקורות כגון בקבוקי חלב וצינורות משומשים. חלק מהדיפונים בתא הנוסעים עשויים סיבי פחמן ממוחזרים מתעשיית המטוסים. את ריפודי העור מחליף חומר על בסיס פוליאסטר ממוחזר דל פחמן. מיכל המימן עשוי סיבי פחמן ונייר ממוחזר.
רנו סניק ויז'ן
יחידת ההנעה הייחודית מוגדרת על ידי רנו כהיברידית-מימנית ומורכבת ממנוע חשמלי בהספק 214 כ"ס, סוללה בקיבולת 40 קוט"ש, ותא דלק מימני בהספק 16 קילוואט המשמש כמאריך טווח. בשלב זה הפרטים אודות יחידת ההנעה אינם רבים אך רנו מצהירה שתספק טווח נסיעה של כ- 800 ק"מ. עם זאת, ההודעה לעיתונות מספקת דוגמה לנסיעה מפריז למרסיי שאורכה כ- 750 ק"מ בה יהיה צורך לעצירה של 5 דקות עבור מילוי מימן. כך או כך, האפשרות לשימוש במאריך טווח עשויה להיות הפתרון האולטימטיבי עבור חרדת הטווח שמאפיינת את המעבר לכלי רכב עם הנעה חשמלית, והנעה באמצעות מימן היא נקייה הרבה יותר משימוש בבנזין ובדיזל.
רנו סניק ויז'ן
תחום הבטיחות מקבל תשומת לב מיוחדת, בדומה למגמה שאפיינה את רנו בעבר. בחזית משולבות מצלמות המשדרות תמונות בזמן אמת אל מסך הניצב בסמוך ללוח המחוונים ומעניקות לנהג זווית ראיה של 180 מעלות, כולל שיקוף המצב מתחת לרכב המדמה "מכסה מנוע שקוף". ממשק הערכת סיכונים צופה מצבי קיצון ומפצה על חוסר בתשומת לב מצד הנהג. בהמשך מעניקה המערכת היזון חוזר בדמות עצות אישיות לשיפור הרגלי הנהיגה. המערכת יודעת לספק גם ייעוץ בריאותי מותאם אישית לנהג באמצעות חיישנים ומצלמות בסביבת הנהג המנטרים דופק, עייפות ונתונים נוספים.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.