טויוטה bZ3 היא מכונית משפחתית גדולה עם הנעה חשמלית המיועדת בשלב זה לשוק הסיני בלבד
לפני כחודשיים דלפו לרשת תמונות ופרטים ראשונים אודות טויוטה bZ3 בחסות משרד התעשייה והמידע הסיני שאחראי לחשיפות רבות כאלה בתקופה האחרונה. כעת מגיעה החשיפה הרשמית של טויוטה bZ3 - משפחתית חשמלית גדולה שתוצב כמתחרה לטסלה מודל 3. אל תמהרו לשלוף את פנקסי ההמחאות כי בשלב זה טויוטה bZ3 מיועדת לשוק הסיני בלבד ולא ברור אם תזכה לצאת ממנו ולהגיע לשווקים מערביים.
טויוטה bZ3
העיצוב החיצוני עתידני וחולק אלמנטים עם רכב הפנאי טויוטה bZ4x. פנסי החזית מציגים עיצוב מורכב ומחוברים באמצעות פס לד המייצר חותמת תאורה בולטת, אלמנט עיצובי שכנראה הופך לטרנד בקרב יצרניות רבות. מכסה המנוע זוכה לעיצוב ייחודי עם בליטות זוויתיות מעל בתי הגלגלים. הדופן מציגה ידיות דלתות שקועות וקפלי פח המייצרים משחקי נפח בדלתות. חלון צד שלישי גדול למדי מאחורי הדלת האחורית מעניק מראה מוארך וצללית גג דמוית פאסטבק. גם הפנסים האחוריים מציגים מראה מחובר וחותמת תאורה מעוצבת. דלת תא המטען גדולה והפגוש מינימליסטי. מקדם גרר של 0.218cd לבטח יתרום לחסכון באנרגיה ולהגדלת טווח הנסיעה.
טויוטה bZ3
תא הנוסעים ממשיך בקו שפגשנו בטויוטה bZ4x ולוקח אותו צעד קדימה. המראה הכללי דומה עם דשבורד נמוך ורחב אבל הפעם ויתרו בטויוטה על חיפוי הבד הייחודי. המסך המרכזי נראה כמו טאבלט גדול שבחלקו התחתון פקדים וירטואליים לתפעול בקרת האקלים. גם כאן נפגוש לוח מחוונים דיגיטלי הממוקם רחוק יחסית מגלגל ההגה וסמוך לבסיס השמשה הקדמית. הקונסולה המוגבהת בין המושבים הקדמיים זוכה לעיצוב ייחודי ועל גביה מותקנים בורר ההילוכים ובלם החניה החשמלי. המראה נאה אך השימוש בפקדים אלקטרוניים פינה מקום רב שניתן היה לנצל עבור תאי אחסון. פרט מעניין הוא ויתור על מנוף האיתות ושימוש בצמד פקדים שהותקנו על גבי גלגל ההגה. גם ידיות פתיחת דלתות נעדרות ובמקומן הותקנו פקדים חשמליים בדומה לאלה שפגשנו בדור האחרון של לקסוס NX.
טויוטה bZ3
טויוטה bZ3 פותחה בשיתוף פעולה עם BYD. היא משתמשת בפלטפורמת e-TNGA של טויוטה אך השימוש בסוללות הבלייד הדקות של BYD אפשר לתכנן מכונית נמוכה יחסית. המידות החיצוניות גדולות מאלה של טסלה מודל 3. אורכה של טויוטה bZ3 עומד על 4,725 מ"מ, רוחבה 1,835 מ"מ, גובהה 1,475 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים 2,880 מ"מ.
בשלב זה טרם נחשפו פרטים מלאים אודות יחידות ההנעה. הדגם יוצע ככל הנראה בגרסת כניסה עם הספק מרבי של 178 כ"ס, ומעליה גרסה חזקה יותר עם 238 כ"ס. המהירות המרבית צפויה להיות מוגבלת ל- 160 קמ"ש. טויוטה טרם פרסמה את נתוני קיבולת הסוללה אך הצהירה כי טווח הנסיעה צפוי לעמוד על כ- 600 ק"מ. נצנן מעט את ההתלהבות ונספר כי מדובר בתקן הסיני המקל כך שבפועל טווח הנסיעה צפוי להיות נמוך יותר, כ- 500 ק"מ. כמו כן טויוטה מצהירה כי הסוללה צפויה לשמור על קיבולת של לפחות 90% גם לאחר 10 שנות שימוש.
טויוטה bZ3
טויוטה משתפת פעולה בסין גם עם קונצרן FAW המוכר לנו כבעלים של מותג היוקרה הונגצ'י. טויוטה bZ3 תיוצר ותשווק בסין באמצעות מיזם משותף לטיוטה ול- FAW. מחירה בסין צפוי לעמוד על החל מ- 28,000 דולר, מחיר זול ביותר מ- 10,000 דולר ביחס לטסלה מודל 3 מקבילה בסין.
כאמור בשלב זה המכונית מיועדת לשיווק בסין בלבד אך כבר פגשנו דגמים של טויוטה שיועדו במקור לשווקים מתפתחים ובהמשך מצאו את דרכם לאירופה, דוגמת טויוטה קורולה קרוס. עם זאת, שינויים שבוצעו לאחרונה בתכנית הטבות המיסוי לרכבים חשמליים בארצות הברית מעניקים הנחה משמעותית לכלי רכב שיוצרו על אדמת ארצות הברית, כך שבשוק האמריקאי צפויה טויוטה bZ3 לאבד את יתרון המחיר על טסלה מודל 3 ולכן לא תהיה רלוונטית לשיווק שם. טויוטה לא תזניח את השווקים המערביים לאורך זמן רב וצפויה להציג בתחילת השנה הבאה רכב חשמלי עבורם, ככל הנראה מדובר ברכב פנאי המקביל לטויוטה C-HR וייתכן אף כי מדובר במחליף שיוצע עם יחידת הנעה חשמלית במקביל ליחידות הנעה היברידיות.

תפריט נגישות








טויוטה המלכה
אני רוצה לירואות יותר מיבפנים