רכב חשמלי
מאז ומתמיד חיפשה האנושות דרכים יעילות יותר לנוע ממקום למקום והמצאת המכונית היוותה קפיצת מדרגה בהגשמת החזון. אחזקת מכונית הייתה תמיד יקרה בגלל מחירי דלק מאמירים, תחזוקה שוטפת תכופה ותקלות רבות שנובעות ממאות חלקים נעים, מערכות טכנולוגיות מתוחכמות ומעצם העובדה שמתחת למכסה המנוע מתרחשים אין ספור פיצוצים קטנים .
בניגוד לדעה הרווחת כי רכב חשמלי הוא המצאה של העשורים האחרונים, העובדה היא שרכב חשמלי הומצא למעשה כמעט 100 שנים שלמות לפני המצאת מכונית הבעירה הפנימית כפי שאנו מכירים אותה כיום וכבר בשנות ה- 30 של המאה ה- 18 הומצא הרכב החשמלי הראשון, שכונה אז "כרכרה חשמלית" בעיקר עקב העובדה כי המושג "מכונית" לא היה ידוע אז.
רכב חשמלי
רכב חשמלי כיום
בשנים האחרונות צוברים תאוצה רכבים חשמליים בגלל מספר סיבות, כשהעיקריות שבהן הן עלויות תחזוקה נמוכות מאוד ביחס למכונית מונעת בנזין או דיזל ותרומה רבה לאיכות הסביבה, אך טווח נסיעה קצר יחסית וזמני טעינה ארוכים למערך הסוללות מונעות מהרכב החשמלי להפוך למושג שגור בפי רבבות אנשים ברחבי העולם.
כיום קיימות מספר חברות המייצרות רכב חשמלי בלבד והגדולה ביותר היא טסלה האמריקאית המייצרת דגם ספורט הנקרא טסלה רודסטר ורכב סלון המכונה טסלה S. מספר גדול של יצרניות רכב מבוססות החליטו בשנים האחרונות להכנס לשוק זה וכיום רבות מהן מציעות גם רכב חשמלי בשלל הדגמים שבהיצע.
רכב חשמלי בישראל
עתיד רכב חשמלי בישראל עדיין לוט בערפל, מספר חברות ניסו את מזלן אך טרם הצליחו להשיג דריסת רגל בשוק הרכב השמרני בישראל. הראשונה הייתה חברת בטר פלייס שיחד עם חברת רנו שיתפה פעולה בייצור הרנו פלואנס Z.E שהייתה הרכב החשמלי הראשון ששווק באופן סדיר בישראל. מטרתה של החברה הייתה לחסוך ללקוחות את זמני הטעינה הארוכים המזוהים עם מכוניות חשמליות ע"י הקמת תחנות החלפה לסוללות, אך לאחר מספר שנים של דשדוש בהן לא הצליחה לשכנע את הציבור ללכת בדרכה נאלצה החברה להכריז על פשיטת רגל. חברה נוספת היא קרסו, יבואנית רנו וניסאן לישראל, שהחלה בשיווק הניסאן ליף שאינו זוכה להצלחה בעקבות חוסר בתשתית טעינה, מסורתיות השוק, וכשלון בטר פלייס המהדהד גם בקרב חלוצי רכב חשמלי בישראל.

תפריט נגישות








עלויות ותועלת
מה שמציעה המכונית החשמלית הממוצעת היא לא רלוונטית כמכונית יחידה או כמכונית עיקרית. הקונספט ש באר פלייס הגו, היה גרוע. הסיבה - עלות חודשית גבוהה מעלות תדלוק ממוצעת (1920₪ עלות חודשית). כל היבואנים חייבים להבין שאם הרכב לא מסוגל לעבור, מינימום, 300 ק״מ בין הטענות. אין סיכוי שהרכב יצלח (אלא אם הרכב הוא קטן כמידת הסמארט ואף קטנות יותר). כמו כן, אנו חיים במדינה שהכנסתה העיקרית באה ממשלמי המיסים. לא ייתכן שמדינה תוותר על נתח כל כך גדול מהכנסתה לטובת איכות הסביבה (כך לפחות נראה). הם עדיין או מבינים שכשחותכים בדלק לא רק הסביבה נהנית. אלא גם האור׳ תמצא על מה להוציא את כספה שהיא תחסוך בדלק. אבל לך תסביר לאנשים שיושבים למעלה. נבחרי ציבור שאין להם ולו מושג קל בנושא בו הם מכהנים. זה מתסכל וזוהי אחת הסיבות שרבים מהצעירים מנסים את מזלם מעבר לים.