סקודה קודיאק במבחן דרכים

 

סקודה משיקה קרוסאובר חדש בעל 7 מושבים שינסה לנגוס בעוגת הג'יפונים הטעימה. יצאנו לבדוק האם היה שווה לחכות לסקודה קודיאק הידוע גם בכינויו "סקודיאק"

תגיות | פנאי שטח, סקודה, קודיאק

דווקא בתקופה שבה מכוניות מנהלים חדשות מושקות על ימין ועל שמאל ומציעות שלל שכלולים וטכנולוגיות שהיו חלק מעולמן של מכוניות הפאר, מבול של ג'יפונים שוטף את ארץ הקודש ותופס את מקומן בשוק. יותר ויותר משפחות, קטנות וגדולות כאחד, נהנות ממה שמכונה "רכב פנאי משפחתי". נהגים רבים מתחברים לישיבה הגבוהה המעניקה הרגשה בטוחה יותר, מבט טוב יותר אל הכביש, ואפילו סמל סטטוס. כעת משיקה סקודה, שהפכה בשנים האחרונות לאחת השחקניות החשובות ביותר בשוק המכוניות הישראלי, רכב פנאי חדש בעל 5 או 7 מושבים המוצע עם מגוון מנועים ורמות אבזור. האם סקודה קודיאק הקרוי על שם דב באלסקה יכול להיות הסוס המנצח של הסגמנט בישראל? יצאנו לבדוק.

 

סרטון מבחן דרכים סקודה קודיאק

 

סקודה קודיאק 1.4 טורבו אמבישן
יתרונות   מרווח, שימושיות, נוחות נסיעה, איכות חומרים
חסרונות   התנהגות כביש, שנתיים אחריות

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

עיצוב ונוחות

 

סקודה קודיאק החדש מוגדר כרכב פנאי שטח בגודל בינוני. היצרן הצ'כי לא חסך במימידיו ולמעשה אחד הדברים הבולטים יותר בעיצוב הוא הגודל הפיזי עצמו. סקודה קודיאק ממשיך את שפת העיצוב המוכרת של החברה. קל לזהות שמדובר בסקודה בזכות העיצוב השמרני וגופי התאורה הקדמיים והאחוריים. העיצוב החיצוני מוצלח ובעל נוכחות. מדובר ברכב גדול שלא נחבא אל הכלים.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

האלמנטים ה"סקודאיים" של הקודיאק באים לידי ביטוי גם בגריל המוכר עם הראדר במרכזו, מראות הצד, והזוויות החדות המוכרות מסקודה סופרב. רכב המבחן בגרסת אמבישן הבסיסית מגיע עם חישוקי 17 אינץ' ואילו הגרסאות הבכירות מצויידות בחישוקי 18 או 19 אינץ'. את קו העיצוב הצ'כי-גרמני ניתן לזהות גם בתא הנוסעים. איכות החומרים וההרכבה מצויינת. הדשבורד רך ונעים למגע וכך גם ההגה. הפקדים על ההגה איכותיים ונוחים לשימוש, בדומה לכל מתגי הבקרה ברכב וביניהם אלו השולטים על המזגן, פתיחת החלונות, וחוגת הווליום. כולם נותנים הרגשה טובה של מוצר איכותי.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

מערכת המולטימדיה תומכת בממשקי Apple Carplay ו- Android Auto ומגיעה עם מסך מגע בגודל 8 אינץ' מהאיכותיים ביותר שפגשנו. הממשק נוח מאוד לתפעול, אינטואיטיבי ומהיר, כך שגם המאותגרים טכנולוגית מבינינו יסתדרו ללא בעיה. מתגי המגע עבור התפריט הראשי ממוקמים בשני צידי המסך והיו פחות נוחים לתפעול בזמן נהיגה. אולי עדיף היה להתקין מתגים פיזיים במקום לחצני מגע, למרות הפגיעה בעיצוב. חסרונה של מצלמת הרוורס בגרסה זו הורגשה היטב. אחרי הכל, מדובר ברכב גדול וכלי עזר כזה לחניה יכול להועיל. אמנם ניתן להוסיף אותה בתוספת תשלום, אך צרמה לנו העובדה כי רכב שמחירו מתחיל ב- 175,000 ₪ מגיע ללא מצלמה אחורית מקורית.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

הקודיאק הוא מעל הכל רכב פרקטי. עוד לפני שנוהגים ונוסעים את הקילומטר הראשון, ניתן לראות זאת. סקודה קודיאק הוא רכב גדול עם בסיס גלגלים של 2,791 מ"מ והדבר בא לידי ביטוי במרחב הפנימי. כאן אף אחד לא ירגיש צפיפות. המושבים הקדמיים טובים אם כי חסרה מעט תמיכה לגב העליון. הזווית הטבעית של ההגה מזכירה רכב מסחרי אך ניתנת לשינוי לגובה ולעומק עם טווח תנועה מספק.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

הספסל השני מרווח בכל הממדים ומספק נוחות טובה לשלושה נוסעים שיהנו מפתחי מיזוג ושקע מתח 230V. ניתן להזיז את מושבי השורה השניה קדימה ואחורה על גבי מסילה ולשנות את זווית משענת הגב בהם. לנוסעים בשורה השלישית לא תהיה בעיה של מרווח ראש בתנאי שגובהם לא יותר מ- 1.90 מטרים אך תנוחת הישיבה לא נוחה עקב מושבים נמוכים, זקופים וקשיחים. בנוסף, הכניסה והיציאה מהספסל השלישי לא נוחה ומתאימה יותר לצעירים בגילם מאשר לצעירים בנפשם.

 

הסלוגן של סקודה הוא Simply Clever ובכל הקשור להנדסת אנוש נהנה סקודה קודיאק מהצד הגרמני של המשפחה עם ירידה לפרטים שימושיים בהחלט, ביניהם גבשושיות קטנות במתקן הכוסות המאפשרות פתיחת בקבוק שתיה עם יד אחת, פתח למטריה בצידי הדלתות הקדמיות עם ניקוז למים, שלל תאי אחסון, וילונות לחלונות בדלתות האחריות בדגמים הבכירים, ותא כפפות כפול ומקורר.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

שורת המושבים השלישית מתקפלת במהירות ובקלות והופכת את תא המטען הגדול לגדול עוד יותר, מ- 233 ליטרים לכדי 593 ליטרים שימושיים. מי שרוצה יותר, יכול לקפל גם את שורת המושבים השניה ולקבל נפח עצום של 1,968 ליטרים. סף ההטענה שטוח ובגובה אידיאלי למשיכת הציוד בנוחות. תא המטען במבנה נוח, עם ווי תליה לשקיות ושקע מתח 12V. ברצפת תא המטען תאי אחסון קטנים ומקום ייעודי לאחסון הוילון הנגלל המסתיר את המטען. יחד עם זאת הגישה אל הגלגל החלופי מעט מסורבלת.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

ביצועים

 

סקודה קודיאק התייצב למבחן שלנו עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.4 ליטרים המפיק 150 כ"ס ומומנט של 25.4 קג"מ. על הנייר נראה כי 150 כ"ס לא יספיקו עבור גודלו ומשקלו של סקודה קודיאק, אולם המנוע המוכר של הקונצרן הגרמני בשילוב תיבת 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים והנעה קדמית עושים את העבודה. המהירות המירבית עומדת על 196 קמ"ש (לא בדקנו) והתאוצה מאפס למאה קמ"ש אורכת כ- 10.3 שניות (בודאי שבדקנו). אמנם לא היינו מתנגדים למנוע חזק יותר הזמין בגרסאות היקרות יותר של סקודה קודיאק, אך מנוע זה בהחלט מספק לצרכים יומיומיים סטנדרטיים. הקרוסאובר הזה יסחוב גם בעליות מאתגרות בלי להתרגש יותר מדי. תיבת ההילוכים עובדת בצורה חלקה ומספקת תחושה נעימה גם במהירויות נמוכות, דבר שבעבר התקשו בו תיבות ה- DSG. בכל מצב מתקבלת תחושה של כוח זמין וזאת בעיקר בזכות אלמנט הטורבו שבכל שלב ומהירות נותן מעין דחיפה שמרגישה מהירה, אולי יותר ממה שהיא באמת.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

נהיגה בסקודה קודיאק מלווה בתחושה של רכב גדול. מחד תחושה זו מקנה בטחון ומאידך מרתיעה בעת נסיעה במקומות צפופים ובמגרשי חניה קטנים. בפניות במהירות גבוהה ניתן לחוש בתנועה כבדה וגמלונית אם כי לא משהו שגרם לנו להרגיש אי נוחות. בכל זאת לא מדובר ברכב ספורט. מערכת בקרת האחיזה והצמיגים עושים עבודה טובה בשמירה על איזון הרכב. נקודת חולשה קטנה מגיעה מכיוון המתלים שמתקשים להעלים את פגמי הכביש הגדולים במהירויות נמוכות אך מפצים על כך במהירויות גבוהות עם ריסון טוב של המרכב. באופן קצת אירוני, נוח יותר לעבור פסי האטה במהירות בינונית מאשר במהירות נמוכה. ההגה כצפוי מנותק מהכביש אך נוח לתפעול. משקלו קל, אולי אף קל מדי אבל לחלוטין לא פוגע באיכות הנהיגה. באופן כללי, סקודה קודיאק משדר נינוחות והינו רכב שנעים מאוד להיות ולנהוג בו. הוא שקט מאוד ורעשי הרוח מתחילים להישמע רק במהירויות שיסכנו את רישיון הנהיגה שלכם.

 

צריכת דלק

 

במסגרת נסיעת המבחן שלנו שכללה נהיגה רגועה האופיינית ללקוחות שירכשו סקודה קודיאק, נרשמה צריכת דלק משולבת של 10.9 ק"מ לליטר, נתון טוב לרכב בגודל הזה. עם מיכל דלק בנפח 58 ליטרים מספק סקודה קודיאק טווח נסיעה של 550-600 ק"מ בין תדלוקים בתנאי שתהיו עדינים איתו.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

עלויות אחזקה

 

סקודה קודיאק, כמו שאר דגמי היצרן, משווק עם שנתיים אחריות ודרישה לטיפול תקופתי כל שנה או 15 אלף קילומטרים. עלות הטיפול הראשון במוסכי היבואן עומדת על 896 ₪. עלות הטיפול השני 1,732 ₪. עלות הטיפול השלישי 896 ₪ ועלות הטיפול הרביעי תעמוד על 3,824 ₪. נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא מחירי חלקי החילוף. עלות פנס קדמי 2,578 ₪, עלות פנס אחורי 1,843 ₪, ועלות מראת צד 5,125 ₪.

 

בטיחות

 

כאמור, סקודה קודיאק מעניק תחושת בטחון. אותה הרגשה זוכה לגיבוי ממערכות בטיחות המצויות כבר ברמת האבזור הבסיסית וביניהן שבע כריות אויר, ניטור מרחק מלפנים ובלימה אוטונומית (למעט כ- 300 רכבים מהמשלוח הראשון בארץ) ומערכות מתקדמות עוד יותר בדגמים הבכירים. סקודה קודיאק אף קיבל ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחן הבטיחות של ארגון EURO NCAP עם ציונים גבוהים בכל מבחני המשנה.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

תמורה למחיר

 

למרות שקיטרנו על חסרונה של מצלמת רוורס, סקודה קודיאק מגיע עם שלל אביזרי נוחות כבר ברמת האבזור הבסיסית הכוללת בין היתר מפתח חכם לכניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים דו אזורית, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה מצויינת, שמונה רמקולים, שקעUSB , דיבורית בלוטות', תאורת יום LED, חלונות אחוריים כהים וחישוקי 17 אינץ'. אם זה לא מספיק, תמורת 20 אלף ₪ נוספים תקבלו את הפינוקים של רמת האבזור סטייל הכוללת בנוסף חיישני חנייה קדמיים, מערכת לניטור שטחים מתים, תאורת אווירה בצבעים שונים, ריפוד אלקנטרה משולב עור, וילון גלילה לחלונות הצד בשורת המושבים השנייה, ופקדי העברת הילוכים מגלגל ההגה.

 

סקודה קודיאקסקודה קודיאק

 

אין ספק שסקודה קודיאק ממשיך בדרך המלך שעליה עלה המותג הצ'כי ויהיה דגם פופולרי בקטגוריה. הקרוסאובר החדש של סקודה עונה על מרבית הצרכים של המשפחה הישראלית ועושה זאת ביד רמה ובזרוע נטויה. המחיר של סקודה קודיאק אמנם יקר מהמתחרים הישירים והבולטים בעלי 7 מושבים, כגון מיצובישי אאוטלנדר וניסן אקס טרייל אך הוא גם חדש ומפנק יותר ויעמיד לדעתינו הרבה רוכשים ברשימת המתנה.

 

סקודה קודיאק 1.4 טורבו אמבישן 7 מושבים
מנוע טורבו בנזין 1.4 ליטר
הספק מרבי משולב 150/5,500 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 25.4/2,500 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 6 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,697 מ"מ
רוחב כללי 2,087 מ"מ
גובה כללי 1,676 מ"מ
בסיס גלגלים 2,791 מ"מ
מיכל דלק 58 ליטרים
נפח תא מטען

233/593 ליטרים

משקל עצמי 1,589 ק"ג
מהירות מרבית 197 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 9.7 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 15.8 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 10.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 13 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 4 (מתוך 8)
מחיר

180,000 ₪

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלה ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019