סיאט ארונה במבחן דרכים

 

סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

תגיות | פנאי שטח, סיאט, ארונה

התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת בין היתר את אחותו, סיאט איביזה, עמה הוא חולק עיצוב וגם מכלולים.

 

סרטון מבחן דרכים סיאט ארונה

 

סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומט סטייל
יתרונות   מחיר, שימושיות, ביצועים, צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה
חסרונות   איכות חומרים, בידוד רעשים

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

עבור היצרן, סיאט ארונה הוא לא רק רכב פנאי קטן. עקב שינויים בהעדפות השוק הוא מחליף את גרסת הסטיישן וכן את גרסת 3 הדלתות שהוצעו באיביזה הקודמת, ולכן אמור לפנות במקביל גם לקהל המחפש תחליף למשפחתית וגם לקהל צעיר התר אחר רכבים אופנתיים. יצאנו עם סיאט ארונה אל כבישי ושבילי ישראל בכדי לבדוק האם הוא מצליח לרקוד על כל החתונות.

 

עיצוב ונוחות

 

כפי שכבר סיפרנו, סיאט ארונה מתבסס על האיביזה, וזה בולט מכל כיוון שתסתכלו עליו. החזית חביבה עם פנסים קדמיים שהושאלו מהאחות הקטנה, ופנסי ערפל עגולים וגדולים. כונס אוויר גדול בתחתית הפגוש חובר אל חצאית פלסטיק שחורה שמבהירה כי מדובר ברכב פנאי שטח. מהצד מתקבלת צללית רבועה ומעט פשוטה שניצלת משיממון עיצובי בזכות חצאיות וקשתות גלגלים בחיפוי פלסטיק שחור לטובת מראה דמוי שטח, קו מותניים מודגש, וגג בצבע שונה הכולל את קורה A וחלק מקורה C הזוכה גם לעיטור אלומיניום הממשיך את שיפוע קו חלונות הצד. מאחור צמד פנסים עם תאורת לד מעוצבת ונאה, ספויילר חביב מעל השמשה האחורית, ופגוש המשלב פלסטיקה שחורה בתחתית ומתחבר אל עיצוב החזית והצד.

 

העיצוב אינו פורץ דרך אך בסך הכל נאה, ויתכן שהמראה הסולידי הוכתב מלמעלה בכדי שיוכל לקרוץ לכמה שיותר לקוחות. בחירה בגוונים נועזים כמו ברכב המבחן הכתום מחמיאה מאוד לסיאט ארונה וגורמת לו להיראות פחות סטנדרטי. מידותיו של סיאט ארונה מתאימות לממוצע בקטגוריית הג'יפונים הקטנים. אורכו 4,138 מ"מ, רוחבו 1,780 מ"מ, גובהו 1,543 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,566 מ"מ. סיאט ארונה מציע תא מטען שימושי בנפח 460 ליטרים. רצפת תא המטען מתכווננת ומציעה שני גבהים לבחירה. לאחר קיפול המושב האחורי מתקבל חלל גדול ונוח להטענה בזכות סף הטענה נמוך.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

העיצוב החיצוני הזכיר את סיאט איביזה אך בתא הנוסעים נרשמת זהות של ממש. לרוחבו של הדשבורד השחור נמתח פאנל כסוף ועבה המכניס קצת חיים לתא הנוסעים. המסך המרכזי במרכז הפאנל הכסוף בולט במיוחד, מדובר בצג מגע נדיב בגודל 8 אינץ', וכפתורי המגע הממוקמים סביבו גורמים לו להיראות גדול אף יותר. מתחת למסך ממוקמים פקדי בקרת האקלים הדיגיטלית, ובתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח לאחסון הטלפון הנייד המכיל גם את חיבורי המדיה. בעמדת הנהג פוגשים בהגה ולוח המחוונים המוכרים משלל דגמי סיאט שנבחנו אצלנו לאחרונה. התכנון הבסיסי הגיוני ונטול גימיקים והעיצוב פשוט ופונקציונלי. איכות החומרים אינה מרשימה אך אזורים עמם באים במגע באופן תדיר, כגון משענות היד, ההגה, ובורר ההילוכים עשויים מחומרים רכים ונעימים. איכות ההרכבה מצויינת.

 

בזכות התכנון המסורתי תפעול תא הנוסעים פשוט ואינטואיטיבי. על ההגה פקדים לשליטה במערכת השמע ובמחשב הדרך. היינו שמחים אם מנוף השליטה בבקרת השיוט היה נגיש יותר אך הפעלתו פשוטה וניתן להתרגל למיקומו הנמוך. תפעול בקרת האקלים פשוט בזכות שימוש במתגים ברורים וללא התחכמויות מיותרות. השימוש בפקדי המגע סביב המסך המרכזי עלול להיות מעט מאתגר בזמן נהיגה אך התצוגה הגדולה והברורה במסך עצמו משפרת את חווית השימוש.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

הגישה אל מושביו של סיאט ארונה נוחה בזכות הדלתות הגדולות והמפתח הרחב. אין צורך לטפס או להתכופף אל תוך הרכב אלא פשוט להתיישב. המושבים נוחים ומעניקים תמיכה הולמת. תנוחת הישיבה איננה גבוהה במיוחד אך העובדה כי ניתן לשבת ברגליים זקופות ולא שלוחות קדימה משפרת מאוד את הנוחות ומקלה על הישיבה בנסיעות ארוכות. ברמת האבזור סטייל מושב הנוסע לא מציע כוונון גובה ותנוחת הישיבה בו אינה אידיאלית עבור אלה המעדיפים לשבת גבוה. המרווח בתא הנוסעים טוב מאוד, מלפנים תורמת התקרה הגבוהה לתחושה אוורירית. המושב האחורי יאכלס בנוחות שני מבוגרים או שלושה ילדים ללא מושבי בטיחות. מדרגת תעלת ההינע גבוהה והמושב המרכזי צר ואינו נוח במיוחד.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

סיאט ארונה מציע כיול מתלים מרוכך ביחס לאיביזה. במהירויות עירוניות ספיגת השיבושים מוצלחת וגם הריסון מספק ומונע מהנוסעים נדנודים. סגירת מתלה מגיעה רק לאחר פגישה עם מהמורות אכזריות במיוחד או בנסיעה במהירות גבוהה מעל פסי האטה. מחוץ לעיר מספק סיאט ארונה נוחות נסיעה טובה מאוד ורק גלי כביש גדולים במיוחד יוציאו אותו משלוותו. בנסיעת שבילים רגועה הפתיעו מתלי הארונה כשהצליחו לגהץ את הבורות ולשכך את המעבר מעל אבני החצץ. גם כאשר הקצב עלה נשמרה נוחות הנסיעה המוצלחת. אנו מניחים כי הצמיגים גבוהי החתך של רמת האבזור סטייל תרמו במידה מסויימת לנוחות הנסיעה. בידוד הרעשים לא מושלם ובמהירויות גבוהות חדרו אל תא הנוסעים רעשי רוח ורעשי כביש, במיוחד בכבישים באיכות סלילה נמוכה.

 

ביצועים

 

סיאט ארונה התייצב למבחן הדרכים עם יחידת כוח המוכרת לנו היטב. מדובר במנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. ההספק המרבי עומד על 115 כ"ס הזמינים ב- 5,000 סל"ד, והמומנט המרבי מרשים עם 20.3 קג"מ הזמינים החל מ- 2,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים טובים מאוד וזמינות הכוח מעולה, לא התקשינו לשחזר את נתון התאוצה הרשמי מעמידה ל- 100 קמ"ש העומד על 10.0 שניות. גם כאשר העמסנו על הרכב 3 מבוגרים ומטען לא נתקלנו בקושי מצד יחידת ההנעה. תיבת ההילוכים תפקדה היטב גם בפקקים ובעומסי תנועה, מצב ספורט יסייע בשמירה על המנוע קרוב לרצועת הכוח וגם בבלימת מנוע בירידות ארוכות.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

התנהגות הכביש של סיאט ארונה בטוחה והוא לא מאבד את שלוותו בכבישים מפותלים. זוויות הגלגול גדולות מהזכור לנו מנסיעת המבחן באיביזה בשל המתלים המוגבהים ומרכז הכובד הממוקם גבוה יותר. התקשורת מההגה לוקה בחסר, משקלו הופך כבד יותר כשהמהירות עולה אך לטעמנו גם במצב זה הוא מרגיש מעט קל מדי. התגובות לבלימה במהלך הפניה או להעברות משקל חדות מדודות ובטוחות ולבטח לא ילחיצו אף נהג.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של סיאט ארונה עומדת על 20.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך מבחן הדרכים שלנו התקבלה צריכת דלק שעמדה על 12.8 ק"מ לליטר. נציין כי הנסיעות כללו נסיעות עירוניות, נסיעה תובענית בתוואי הררי שכלל הרבה עליות, וגם נסיעה ארוכה בכביש 6. אנו סבורים כי בחיי היום-יום יציג סיאט ארונה צריכת דלק חסכונית יותר.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיאט ארונה משווק עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. הארכת האחריות בשנה נוספת מוצעת תמורת 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות אגרת הרישוי השנתית 1,510 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של שלוש שנים וללא תביעות או שלילות רישיון, עומדת על 7,818 ₪ לשנה כולל מע"מ.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

בטיחות

 

סיאט ארונה עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מלא של חמישה כוכבים. מפרט הבטיחות נדיב כבר מרמת האבזור סטייל הבסיסית וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מראה מרכזית מונעת סנוור, התרעה על עייפות נהג, ניטור מרחק מלפנים עם התרעה על קרבה מסוכנת, בלימה אוטונומית במצבי חירום, ובקרת שיוט אדפטיבית. תקנות חדשות של משרד התחבורה מחייבות כל מכונית חדשה בהתרעות על שמירת מרחק וסטייה מנתיב הנסיעה ולכן מותקנת בסיאט ארונה גם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ברמת האבזור FR מתווספת מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור עם חיווי ויזואלי במראות הצד.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

תמורה למחיר

 

סיאט ארונה מוצע בישראל במחיר פתיחה העומד על 109,900 ₪ עבור רמת האבזור סטייל הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, הגה מחופה עור עם פקדים לשליטה במערכת השמע ומחשב הדרך, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אור וגשם, פנסי ערפל עוקבי פניה, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, שמשות אחריות כהות, ופסי גגון. צביעה דו-גוונית מוצעת תמורת 2,500 ₪.

 

רמת האבזור FR מוצעת תמורת 115,900 ₪ וכוללת בנוסף גימור פנימי משודרג, חיישני חניה אחוריים, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', וצביעה דו-גוונית כסטנדרט. חבילת FR PRO מוצעת תמורת 13,000 ₪ וכוללת פנסי לד קדמיים, מערכת שמע BEATS עם 7 רמקולים, מושבים בריפוד עור בשילוב אלקנטרה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. גרסת FR EVO משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית. האבזור בגרסת FR EVO זהה לאבזור בגרסת FR PRO ומחירה עומד על 137,900 ₪.

 

בניגוד לשלל רכבי הפנאי הקטנים שפגשנו בשנים האחרונות מציע סיאט ארונה חבילה הגיונית למדי ונטולת פאולים. תמורת מחיר הגבוהה במעט מקטגוריית הסופר מיני מקבלים רכב בממדים קומפקטיים אך בעל תא נוסעים מרווח, יחידת הנעה זריזה וחסכונית, אבזור פינוק הולם, אבזור בטיחות מתקדם, והכל ארוז בעיצוב חיצוני נאה באווירת פנאי. אמנם היינו שמחים לקבל איכות חומרים גבוהה יותר בתא הנוסעים, וגם לבידוד רעשים משכנע יותר, אך גם בתחומים אלה הארונה לא נכשל לחלוטין והם אינם מעיבים על החבילה הכללית המוצלחת.

 

סיאט ארונה מביא עמו בשורה עבור משפחות קטנות, הוא יכול לשמש תחליף למכוניות תת משפחתיות משמימות, ומציע מרווח פנים נדיב ושימושיות עדיפה. ביחס למתחריו, הג'יפונים הקטנים, מציע סיאט ארונה חבילה שלמה ומאוזנת שלא מצריכה ויתורים מהותיים, במחיר נמוך ביחס למקובל בקטגוריה, על כן אנו צופים לו הצלחה בשוק הרכב הישראלי.

 

סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומט סטייל
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1.0 ליטר
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,138 מ"מ
רוחב כללי 1,780 מ"מ
גובה כללי 1,552 מ"מ
בסיס גלגלים 2,552 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

460 ליטרים

משקל עצמי 1,210 ק"ג
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתןך 8)
מחיר

109,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,

     
  • ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    ניסאן ליף 2019 במבחן דרכים

    26.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן ליף הינה משפחתית קומפקטית חשמלית עם טווח נסיעה מוצהר של 270 ק"מ ומחיר של 165,990 ₪. יצאנו למבחן בסימן שימושיות מול עלות

    ניסאן ליף היא אחת המכוניות החשמליות הראשונות שנכנסו לתודעת הציבור ומהבודדות בסגמנט המשפחתיות החשמליות בישראל. בניגוד לגרסאות החשמליות (EV) של קיה נירו ויונדאי איוניק המתחרות, ניסאן ליף תוכננה כמכונית חשמלית בלבד כבר מהנגיעה הראשונה בשולחן השרטוט. בהתאם לכך מותקנת הסוללה ברצפת המרכב ותורמת למרכז כובד

     
  • מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    מאזדה 3 החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.09.19 | מבחני רכב

    מאזדה 3 החדשה מעוצבת ואיכותית מאי פעם אך גם יקרה יותר וללא מנוע טורבו. יצאנו לבדוק האם היא עדיין עומדת בקצב הזום זום

    מאזדה 3 הקודמת לא כיכבה בראש טבלת המסירות בישראל וניתן להניח שמאזדה 3 החדשה אשר הושקה לאחרונה בישראל, רק תלך ותתרחק משם. הסיבות לכך הן ההעדפה הברורה של הנהג הישראלי לרכבי פנאי והרצון של מאזדה לטפס בסולם המעמדות ולמצב עצמה כיצרנית סמי-פרימיום שתעמוד בין המותגים העממיים למותגי הפרימיום המבוססים. &nbs

     
  • ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן אלטימה 2019 במבחן דרכים

    12.09.19 | מבחני רכב

    ניסאן עדיין מאמינה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות ושולחת אלינו את האלטימה החדשה כדי לנסות ולהסביר מדוע

    ניסאן נוקטת בגישה מעט שונה בהתנהלותה בקטגוריית המשפחתיות הגדולות. בשעה שחלק מהמתחרות יורדות מפס הייצור ללא מחליפות, ניסאן מחזיקה בשני דגמים המתחרים בקטגוריה הדועכת. ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה מיועדות בעיקר לשוק האמריקאי שחובב מכוניות סדאן אך עובר בקצב מסחרר לרכבי פנאי כמו בשאר מדינות העולם.

     
  • מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    מרצדס CLA החדשה 2019 במבחן

    28.08.19 | מבחני רכב

    מרצדס CLA החדשה מציגה עיצוב מושך, תא נוסעים חדשני, ומקדם הגעה מרשים בתמורה לפרמיה גבוהה במיוחד

    מרצדס CLA החדשה מהווה גרסת קופה 4 דלתות למרצדס A קלאס, המיועדת לקהל כגון משפחות צעירות עד 4 נפשות. המפרט, המידות, יחידת ההנעה והאבזור, לא שונים בהרבה מכל משפחתית מודרנית, אך התצורה הייחודית, מיתוג היוקרה, והחדשנות שמביאה מרצדס אל הקטגוריה, מבטיחים הופעה מרשימה לצד תחושה של מכונית סלון מוקטנת. למבחן

     
  • קאדילק XT4 במבחן דרכים

    קאדילק XT4 במבחן דרכים

    21.08.19 | מבחני רכב

    קאדילק XT4 מתחרה מול מיטב תוצרת גרמניה באמצעות היתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - ממדים מכובדים, עיצוב בולט, ואבזור נדיב

    סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים תופס תאוצה כלל עולמית. למרבית יצרניות הפרימיום יש נציגים בסגמנט כגון אאודי Q3, ב.מ.וו X1, וולוו XC40, ומרצדס GLA, אך קאדילק נכנסת למשחק באיחור מה עם ה- XT4 אשר תוכנן ועוצב ע"י הצוותים הצעירים בחברה, במטרה למשוך קהל צעיר באמצעות עיצוב בעל נוכחות, ממדים נדיבים, ואבזור עשיר

     
  • פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פורד אדג' 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    08.08.19 | מבחני רכב

    פורד אדג' החדש מציע מפרט מרשים במחיר המזנב במותגי הפרימיום. יצאנו לבדוק האם הוא מציע תמורה טובה למחיר

    פורד הודיעה זה מכבר על כוונתה לוותר על מכוניות סדאן ולהתמקד בסגמנטים הרווחיים ביותר עבורה, כלומר ברכבי פנאי ובטנדרים גדולים. פורד אדג' החדש שנחת לאחרונה בישראל זימן לנו הזדמנות לבדוק האם הוא מייתר את הצורך במכוניות נמוכות. פורד אדג' 2.0 טורבו טיטניום פלוס יתרונות אבזור מפנק ברמות הא

     
  • סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    סיטרואן C5 איירקרוס במבחן דרכים - מרבד קסמים צרפתי

    31.07.19 | מבחני רכב

    סיטרואן C5 איירקרוס חמוש בנוחות נסיעה משובחת, עיצוב מצודד ומפרט מודרני. יצאנו לבדוק האם אלו יספיקו כדי לכבוש את סגמנט הקרוסאוברים התחרותי

    סגמנט הקרוסאוברים הפורה שינה את שוק הרכב בשנים האחרונות. היצרנים לא יכולים להתכחש לטבלאות המכירות ולרצונות הרוכשים, ויצרניות רבות אף בחרו לוותר לחלוטין על נציגה בסגמנט המשפחתיות הגדולות לטובת קרוסאובר בגודל בינוני. סיטרואן C5 איירקרוס הינו הדגם העצמאי הראשון של היצרנית בפלח שוק אשר נשלט בישראל על יד

     
  • אאודי e-tron במבחן דרכים

    אאודי e-tron במבחן דרכים

    24.07.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי החשמלי של אאודי אורז את הטכנולוגיה המתקדמת בעיצוב קונבנציונלי ומנסה להפוך את החשמל למיינסטרים

    כבר שנים שאנחנו שומעים שהמהפכה החשמלית מעבר לפינה ושכולנו נצטרך להיפרד מתחנות הדלק ולהכין את השקעים. ובכן, באאודי המהפכה החלה באופן רשמי. אאודי e-tron החדש הוא רכב הפנאי החשמלי הראשון של אאודי ולא מדובר בגרסה לדגם קיים אלא בדגם עצמאי שמוצע באופן בלעדי עם יחידת הנעה חשמלית טהורה. אאודי e

     
  • פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    פיג'ו 508 GT במבחן דרכים

    18.07.19 | מבחני רכב

    פיג'ו משגרת אל קטגוריית המשפחתיות הגדולות הדועכת את ה- 508 החדשה עם עיצוב מקורי ומפרט מרשים. יצאנו לבדוק איך היא נוסעת

    יצרניות רבות מוותרות על המשפחתיות הגדולות לטובת רכבי פנאי כי כך מכתיב השוק, אבל לפיג'ו דגמי עבר אייקונים שכיכבו בקטגוריה והיא לא מתכוונת לוותר כל כך מהר. עם זאת, כדי לחזור לתחרות בקטגוריה הדועכת, פיג'ו יודעת שעליה להתעלות על עצמה. פיג'ו 508 GT יתרונות עיצוב, אבזור, נוחות נסיעה, ביצו

     
  • מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    מרצדס S קלאס 2019 במבחן דרכים – מחלקה ראשונה

    09.07.19 | מבחני רכב

    מכונית הפאר של מרצדס נחשבת כחלוצה טכנולוגית ולדעת רבים כמכונית הנוסעים הטובה בעולם. יצאנו לבחון את גרסת הפלאג-אין הייבריד S560e על כבישי הארץ

    "אלוהים, אנא קנה לי מרצדס בנץ" הכריזה הזמרת ג'ניס ג'ופלין בשירה משנת 1971, שלימים אף היווה את פס הקול בפרסומת של מרצדס. גברת ג'ופלין לא נקטה בדגם אליו פיללה אך סופ"ש נינוח עם ספינת הדגל של המותג הגרמני, גרם לי להבין את תחנוניה. מרצדס S560e פלאג-אין הייבריד יתרונות נוחות, בטיחות, יוק

     
  • אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    אאודי A1 החדשה 2019 במבחן דרכים

    30.06.19 | מבחני רכב

    מסתבר שיש קהל למכוניות סופר מיני פרימיום. יצאנו לבדוק האם אאודי A1 החדשה מספקת ערך מוסף מעבר לתדמית היוקרתית

    היצע הדגמים של יצרניות הפרימיום הולך ומתעבה, הן שולחות את ידיהן אל סגמנטים בהם לא נכחו בעבר ולעיתים אף ממציאות קטגוריות חדשות. אאודי הייתה מיצרניות הפרימיום שהובילו את החדירה לסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות וטבעי היה שבשלב מסויים תגיע ראשונה גם אל קטגורית הסופר מיני הודות לפלטפורמה מתאימה הזמינה בקונצרן

     
  • פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס במבחן דרכים

    24.06.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן גולף GTI פרפורמנס מציעה יכולת דינמית עדיפה ביחס לגרסת ה- GTI הרגילה. יצאנו לבחון את המשפחתית הלוהטת על כבישי הארץ

    "למקרה שאתה ממהר" הכריז הסלוגן של פולקסווגן גולף GTI בעת השקתה בתחילת שנות ה-80. כנראה שאנשי השיווק בפולקסווגן הרגישו צורך לתת לציבור הסבר מדוע מצאו לנכון להתקין מנוע כה חזק דאז בהספק 110 כ"ס במכונית במשקל נוצה. עשורים חלפו וכעת קטגוריית ההוט האץ' כוללת משפחתיות חמות עם מנועים בהספקים כפולים ויותר,

     
  • שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    שברולט מאליבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    19.06.19 | מבחני רכב

    שברולט מאליבו עברה מתיחת פנים המבליטה את מקדם הנוכחות ומשפרת מספר סעיפים במטרה להישאר אטקרטיבית בסגמנט המשפחתיות הגדולות

    שברולט מאליבו הראשונה הוצגה בארה"ב עוד בשנת 1964. הדור התשיעי, אשר החליף את קודמו לאחר 4 שנות שירות בלבד, זכה למתיחת פנים הכוללת שבכה קדמית בעלת פסי כרום רוחביים המשתלבים עם חתימת ה- LED בפנסי החזית, פגושים חדשים, צמד פתחי מפלט נפרדים אשר נועדו להבליט את רוחבו של המרכב, וגופי תאורה אחוריים חדשים. בת

     
  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה היה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקר