סיאט ארונה במבחן דרכים

 

סיאט ארונה מסתער על קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים ובידיו לא מעט כלים שיהפכו את חיי המתחרים לקשים מתמיד

תגיות | פנאי שטח, סיאט, ארונה

התגובה של סיאט לאופנת הג'יפונים הגיעה מעט מאוחר. רק בשנת 2016 הציגה סיאט את האטקה, נציגה הראשון להתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי בגודל בינוני. האח הקטן סיאט ארונה הוצג בחודש יוני 2017 והוא הדגם הראשון של קבוצת פולקסווגן בקטגוריית רכבי הפנאי שטח הקטנים. סיאט ארונה עושה שימוש בפלטפורמת MQB A0 החדשה המשמשת בין היתר את אחותו, סיאט איביזה, עמה הוא חולק עיצוב וגם מכלולים.

 

סרטון מבחן דרכים סיאט ארונה

 

סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומט סטייל
יתרונות   מחיר, שימושיות, ביצועים, צריכת דלק, אבזור, נוחות נסיעה
חסרונות   איכות חומרים, בידוד רעשים

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

עבור היצרן, סיאט ארונה הוא לא רק רכב פנאי קטן. עקב שינויים בהעדפות השוק הוא מחליף את גרסת הסטיישן וכן את גרסת 3 הדלתות שהוצעו באיביזה הקודמת, ולכן אמור לפנות במקביל גם לקהל המחפש תחליף למשפחתית וגם לקהל צעיר התר אחר רכבים אופנתיים. יצאנו עם סיאט ארונה אל כבישי ושבילי ישראל בכדי לבדוק האם הוא מצליח לרקוד על כל החתונות.

 

עיצוב ונוחות

 

כפי שכבר סיפרנו, סיאט ארונה מתבסס על האיביזה, וזה בולט מכל כיוון שתסתכלו עליו. החזית חביבה עם פנסים קדמיים שהושאלו מהאחות הקטנה, ופנסי ערפל עגולים וגדולים. כונס אוויר גדול בתחתית הפגוש חובר אל חצאית פלסטיק שחורה שמבהירה כי מדובר ברכב פנאי שטח. מהצד מתקבלת צללית רבועה ומעט פשוטה שניצלת משיממון עיצובי בזכות חצאיות וקשתות גלגלים בחיפוי פלסטיק שחור לטובת מראה דמוי שטח, קו מותניים מודגש, וגג בצבע שונה הכולל את קורה A וחלק מקורה C הזוכה גם לעיטור אלומיניום הממשיך את שיפוע קו חלונות הצד. מאחור צמד פנסים עם תאורת לד מעוצבת ונאה, ספויילר חביב מעל השמשה האחורית, ופגוש המשלב פלסטיקה שחורה בתחתית ומתחבר אל עיצוב החזית והצד.

 

העיצוב אינו פורץ דרך אך בסך הכל נאה, ויתכן שהמראה הסולידי הוכתב מלמעלה בכדי שיוכל לקרוץ לכמה שיותר לקוחות. בחירה בגוונים נועזים כמו ברכב המבחן הכתום מחמיאה מאוד לסיאט ארונה וגורמת לו להיראות פחות סטנדרטי. מידותיו של סיאט ארונה מתאימות לממוצע בקטגוריית הג'יפונים הקטנים. אורכו 4,138 מ"מ, רוחבו 1,780 מ"מ, גובהו 1,543 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,566 מ"מ. סיאט ארונה מציע תא מטען שימושי בנפח 460 ליטרים. רצפת תא המטען מתכווננת ומציעה שני גבהים לבחירה. לאחר קיפול המושב האחורי מתקבל חלל גדול ונוח להטענה בזכות סף הטענה נמוך.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

העיצוב החיצוני הזכיר את סיאט איביזה אך בתא הנוסעים נרשמת זהות של ממש. לרוחבו של הדשבורד השחור נמתח פאנל כסוף ועבה המכניס קצת חיים לתא הנוסעים. המסך המרכזי במרכז הפאנל הכסוף בולט במיוחד, מדובר בצג מגע נדיב בגודל 8 אינץ', וכפתורי המגע הממוקמים סביבו גורמים לו להיראות גדול אף יותר. מתחת למסך ממוקמים פקדי בקרת האקלים הדיגיטלית, ובתחתית הקונסולה המרכזית תא פתוח לאחסון הטלפון הנייד המכיל גם את חיבורי המדיה. בעמדת הנהג פוגשים בהגה ולוח המחוונים המוכרים משלל דגמי סיאט שנבחנו אצלנו לאחרונה. התכנון הבסיסי הגיוני ונטול גימיקים והעיצוב פשוט ופונקציונלי. איכות החומרים אינה מרשימה אך אזורים עמם באים במגע באופן תדיר, כגון משענות היד, ההגה, ובורר ההילוכים עשויים מחומרים רכים ונעימים. איכות ההרכבה מצויינת.

 

בזכות התכנון המסורתי תפעול תא הנוסעים פשוט ואינטואיטיבי. על ההגה פקדים לשליטה במערכת השמע ובמחשב הדרך. היינו שמחים אם מנוף השליטה בבקרת השיוט היה נגיש יותר אך הפעלתו פשוטה וניתן להתרגל למיקומו הנמוך. תפעול בקרת האקלים פשוט בזכות שימוש במתגים ברורים וללא התחכמויות מיותרות. השימוש בפקדי המגע סביב המסך המרכזי עלול להיות מעט מאתגר בזמן נהיגה אך התצוגה הגדולה והברורה במסך עצמו משפרת את חווית השימוש.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

הגישה אל מושביו של סיאט ארונה נוחה בזכות הדלתות הגדולות והמפתח הרחב. אין צורך לטפס או להתכופף אל תוך הרכב אלא פשוט להתיישב. המושבים נוחים ומעניקים תמיכה הולמת. תנוחת הישיבה איננה גבוהה במיוחד אך העובדה כי ניתן לשבת ברגליים זקופות ולא שלוחות קדימה משפרת מאוד את הנוחות ומקלה על הישיבה בנסיעות ארוכות. ברמת האבזור סטייל מושב הנוסע לא מציע כוונון גובה ותנוחת הישיבה בו אינה אידיאלית עבור אלה המעדיפים לשבת גבוה. המרווח בתא הנוסעים טוב מאוד, מלפנים תורמת התקרה הגבוהה לתחושה אוורירית. המושב האחורי יאכלס בנוחות שני מבוגרים או שלושה ילדים ללא מושבי בטיחות. מדרגת תעלת ההינע גבוהה והמושב המרכזי צר ואינו נוח במיוחד.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

סיאט ארונה מציע כיול מתלים מרוכך ביחס לאיביזה. במהירויות עירוניות ספיגת השיבושים מוצלחת וגם הריסון מספק ומונע מהנוסעים נדנודים. סגירת מתלה מגיעה רק לאחר פגישה עם מהמורות אכזריות במיוחד או בנסיעה במהירות גבוהה מעל פסי האטה. מחוץ לעיר מספק סיאט ארונה נוחות נסיעה טובה מאוד ורק גלי כביש גדולים במיוחד יוציאו אותו משלוותו. בנסיעת שבילים רגועה הפתיעו מתלי הארונה כשהצליחו לגהץ את הבורות ולשכך את המעבר מעל אבני החצץ. גם כאשר הקצב עלה נשמרה נוחות הנסיעה המוצלחת. אנו מניחים כי הצמיגים גבוהי החתך של רמת האבזור סטייל תרמו במידה מסויימת לנוחות הנסיעה. בידוד הרעשים לא מושלם ובמהירויות גבוהות חדרו אל תא הנוסעים רעשי רוח ורעשי כביש, במיוחד בכבישים באיכות סלילה נמוכה.

 

ביצועים

 

סיאט ארונה התייצב למבחן הדרכים עם יחידת כוח המוכרת לנו היטב. מדובר במנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר. ההספק המרבי עומד על 115 כ"ס הזמינים ב- 5,000 סל"ד, והמומנט המרבי מרשים עם 20.3 קג"מ הזמינים החל מ- 2,000 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים. הביצועים טובים מאוד וזמינות הכוח מעולה, לא התקשינו לשחזר את נתון התאוצה הרשמי מעמידה ל- 100 קמ"ש העומד על 10.0 שניות. גם כאשר העמסנו על הרכב 3 מבוגרים ומטען לא נתקלנו בקושי מצד יחידת ההנעה. תיבת ההילוכים תפקדה היטב גם בפקקים ובעומסי תנועה, מצב ספורט יסייע בשמירה על המנוע קרוב לרצועת הכוח וגם בבלימת מנוע בירידות ארוכות.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

התנהגות הכביש של סיאט ארונה בטוחה והוא לא מאבד את שלוותו בכבישים מפותלים. זוויות הגלגול גדולות מהזכור לנו מנסיעת המבחן באיביזה בשל המתלים המוגבהים ומרכז הכובד הממוקם גבוה יותר. התקשורת מההגה לוקה בחסר, משקלו הופך כבד יותר כשהמהירות עולה אך לטעמנו גם במצב זה הוא מרגיש מעט קל מדי. התגובות לבלימה במהלך הפניה או להעברות משקל חדות מדודות ובטוחות ולבטח לא ילחיצו אף נהג.

 

צריכת דלק

 

צריכת הדלק המשולבת של סיאט ארונה עומדת על 20.0 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. במהלך מבחן הדרכים שלנו התקבלה צריכת דלק שעמדה על 12.8 ק"מ לליטר. נציין כי הנסיעות כללו נסיעות עירוניות, נסיעה תובענית בתוואי הררי שכלל הרבה עליות, וגם נסיעה ארוכה בכביש 6. אנו סבורים כי בחיי היום-יום יציג סיאט ארונה צריכת דלק חסכונית יותר.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

סיאט ארונה משווק עם אחריות יצרן מלאה לשנתיים ללא הגבלת קילומטרים. הארכת האחריות בשנה נוספת מוצעת תמורת 1,000 ₪. מחירי הטיפולים והחלפים לא מפורסמים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס. עלות אגרת הרישוי השנתית 1,510 ₪. עלות ביטוח מקיף וחובה לכל נהג מעל גיל 21 עם ותק של שלוש שנים וללא תביעות או שלילות רישיון, עומדת על 7,818 ₪ לשנה כולל מע"מ.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

בטיחות

 

סיאט ארונה עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2017 וזכה לציון מלא של חמישה כוכבים. מפרט הבטיחות נדיב כבר מרמת האבזור סטייל הבסיסית וכולל בין היתר 6 כריות אוויר, מראה מרכזית מונעת סנוור, התרעה על עייפות נהג, ניטור מרחק מלפנים עם התרעה על קרבה מסוכנת, בלימה אוטונומית במצבי חירום, ובקרת שיוט אדפטיבית. תקנות חדשות של משרד התחבורה מחייבות כל מכונית חדשה בהתרעות על שמירת מרחק וסטייה מנתיב הנסיעה ולכן מותקנת בסיאט ארונה גם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. ברמת האבזור FR מתווספת מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור עם חיווי ויזואלי במראות הצד.

 

סיאט ארונהסיאט ארונה

 

תמורה למחיר

 

סיאט ארונה מוצע בישראל במחיר פתיחה העומד על 109,900 ₪ עבור רמת האבזור סטייל הכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ' ותמיכה בממשקי Android Auto ו-Apple CarPlay, הגה מחופה עור עם פקדים לשליטה במערכת השמע ומחשב הדרך, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אור וגשם, פנסי ערפל עוקבי פניה, חישוקים קלים בקוטר 16 אינץ', מראות צד מחוממות ומתקפלות חשמלית, שמשות אחריות כהות, ופסי גגון. צביעה דו-גוונית מוצעת תמורת 2,500 ₪.

 

רמת האבזור FR מוצעת תמורת 115,900 ₪ וכוללת בנוסף גימור פנימי משודרג, חיישני חניה אחוריים, חישוקים קלים בקוטר 17 אינץ', וצביעה דו-גוונית כסטנדרט. חבילת FR PRO מוצעת תמורת 13,000 ₪ וכוללת פנסי לד קדמיים, מערכת שמע BEATS עם 7 רמקולים, מושבים בריפוד עור בשילוב אלקנטרה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'. גרסת FR EVO משווקת עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים בהספק 150 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים ידנית. האבזור בגרסת FR EVO זהה לאבזור בגרסת FR PRO ומחירה עומד על 137,900 ₪.

 

בניגוד לשלל רכבי הפנאי הקטנים שפגשנו בשנים האחרונות מציע סיאט ארונה חבילה הגיונית למדי ונטולת פאולים. תמורת מחיר הגבוהה במעט מקטגוריית הסופר מיני מקבלים רכב בממדים קומפקטיים אך בעל תא נוסעים מרווח, יחידת הנעה זריזה וחסכונית, אבזור פינוק הולם, אבזור בטיחות מתקדם, והכל ארוז בעיצוב חיצוני נאה באווירת פנאי. אמנם היינו שמחים לקבל איכות חומרים גבוהה יותר בתא הנוסעים, וגם לבידוד רעשים משכנע יותר, אך גם בתחומים אלה הארונה לא נכשל לחלוטין והם אינם מעיבים על החבילה הכללית המוצלחת.

 

סיאט ארונה מביא עמו בשורה עבור משפחות קטנות, הוא יכול לשמש תחליף למכוניות תת משפחתיות משמימות, ומציע מרווח פנים נדיב ושימושיות עדיפה. ביחס למתחריו, הג'יפונים הקטנים, מציע סיאט ארונה חבילה שלמה ומאוזנת שלא מצריכה ויתורים מהותיים, במחיר נמוך ביחס למקובל בקטגוריה, על כן אנו צופים לו הצלחה בשוק הרכב הישראלי.

 

סיאט ארונה 1.0 טורבו אוטומט סטייל
מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים, 1.0 ליטר
הספק מרבי משולב 115/5,000 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 20.3/2,000 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,138 מ"מ
רוחב כללי 1,780 מ"מ
גובה כללי 1,552 מ"מ
בסיס גלגלים 2,552 מ"מ
מיכל דלק 40 ליטרים
נפח תא מטען

460 ליטרים

משקל עצמי 1,210 ק"ג
מהירות מרבית 182 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 10.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 20.0 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 12.8 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 4 (מתוך 15)
ציון בטיחות ENCAP 5 כוכבים (2017)
רמת אבזור בטיחותי 6 (מתןך 8)
מחיר

109,000 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    אאודי Q7 החדש 2020 במבחן דרכים - ספינת מדבר

    20.02.20 | מבחני רכב

    אאודי Q7 עבר מתיחת פנים ומציע תא נוסעים חדשני, יכולת שטח מכובדת, ואיכות נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    אאודי Q7 הצטרף לתחרות בקטגוריית רכבי הפנאי הגדולים רק בשנת 2005, באיחור מה לעומת מתחרים כגון מרצדס ML וב.מ.וו X5 אשר כבר ביססו את מעמדם בסגמנט. הדור הראשון סבל ממראה מגושם ומשקל כבד. הדור השני, אשר הושק רק עשור לאחר מכן, הציע מראה אלגנטי ומתקדם תוך השלת קילוגרמים רבים ממשקלו. לאחרונה הושקה בישראל מת

     
  • פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    פולקסווגן טי-קרוס במבחן דרכים

    13.02.20 | מבחני רכב

    פולקסווגן טי-קרוס נכנס לזירת הקרוסאוברים הקטנים. יצאנו לבדוק האם יש לו את הכלים הדרושים כדי להצליח בישראל

    פולקסווגן טי-קרוס הוא הבן החדש למשפחת הקרוסאוברים של פולקסווגן. מידותיו קומפקטיות ועיצובו אופנתי ונאה, כיאה לסגמנט הקרוסאוברים העירוניים. פולקסווגן טי-קרוס ינסה לכבוש את הנהג הישראלי בעזרת מבחר צבעים מרעננים, תג מחיר נגיש, מפרט בטיחות מרשים ותג איכות של פולקסווגן. יצאנו לבדוק האם כל אלה יספיקו לפולק

     
  • מאזדה  CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    מאזדה CX-30 מנוע 2.5 ליטרים במבחן דרכים

    06.02.20 | מבחני רכב

    מאזדה CX-30 מתיימר לשחזר את ימי הזוהר של המותג בארץ באמצעות תחושת פרימיום ומפרט הקולע לקטגוריה הפורחת ביותר בשוק

    יונדאי וקיה עושות חיל בסגמנט הקרוסאוברים העממיים והמתחרות לא נשארות אדישות ומשגרות כל אחת בתורה נציגה מטעמה. כעת משגרת מאזדה את ה- CX-30 אשר ממלא את המשבצת בין מאזדה CX-3 הקטן למאזדה CX-5 הגדול והיקר יותר. מאזדה CX-30 פרימיום 2.5 ליטרים יתרונות תא נוסעים, מנוע 2.5 ליטרים חזק, התנהגו

     
  • סקודה קאמיק במבחן דרכים

    סקודה קאמיק במבחן דרכים

    05.02.20 | מבחני רכב

    סקודה משיקה בישראל את רכב הפנאי העירוני סקודה קאמיק. לקחנו אותו לנסיעה בכבישים מקומיים

    סגמנט רכבי הפנאי העירוניים גדל בקצב מהיר. דגמים חדשים לחלוטין הושקו לאחרונה ועושים דרכם לישראל, אליהם יצטרפו גם דורות המשך לחלוצי הקטגוריה. מסתמן כי בשנת 2020, סגמנט רכבי הפנאי הקטנים יהפוך לתחרותי ומשמעותי יותר בטבלת המסירות בשוק המקומי. סקודה קאמיק 1.0 טורבו סטייל יתרונות עיצוב, ת

     
  • קיה אקסיד במבחן דרכים

    קיה אקסיד במבחן דרכים

    30.01.20 | מבחני רכב

    קיה משגרת קרוסאובר נוסף לקלחת הלוהטת. הפעם על תקן האח הספורטיבי

    קיה משווקת בישראל היצע דגמים רחב למדי, מחציתם רכבי פנאי שטח המככבים בטבלת המסירות. קיה ספורטאז' התווה את הדרך אך בשנת 2019 נמסרו בכמויות גדולות גם קיה נירו וקיה סטוניק. קיה אקסיד יתרונות עיצוב, צריכת דלק חסכונית, התנהגות כביש חסרונות בידוד רעשים, אבזור בטיחות מלא רק בגרסת פרימ

     
  • טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    טויוטה פריוס PHEV (היברידית נטענת) במבחן דרכים

    23.01.20 | מבחני רכב

    המכונית ההיברידית המזוהה ביותר בעולם מתייצבת למבחן בגרסת PHEV מסקרנת שיכולה לחסוך דלק וכסף

    נדמה כי הטרנד ההיברידי כובש את עולם הרכב רק בשנים האחרונות אך למעשה טויוטה נמצאת שם כבר מזמן והציגה את הדור הראשון של טויוטה פריוס כבר בשנת 1997. גם מכוניות היברידיות נטענות אינן זרות לטויוטה וגרסת ה- PHEV הנטענת הראשונה של טויוטה פריוס הוצגה בסוף שנת 2011 ואף שווקה בישראל במשך תקופה קצרה.

     
  • סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    סקודה סקאלה 1.0 ליטר במבחן דרכים

    16.01.20 | מבחני רכב

    סקודה סקאלה מתיימרת להציע שימושיות משפחתית למרות היותה מבוססת על פלטפורמת סופרמיני

    סקודה סקאלה החדשה, אשר נחשפה בהשקה עולמית בישראל, מצביעה על חשיבותו של השוק המקומי עבור היצרנית הצ'כית. סקודה הינה המותג האירופאי הנמכר ביותר בארץ וזוכה לאהדה בזכות תמחור נכון וליין דגמים פרקטי. סקודה סקאלה ממוצבת מבחינת מידות, מפרט, ומחירים, בין קטגוריית הסופרמיני לקטגוריית המשפחתיות, ומוצעת במרכב

     
  • MG ZS EV במבחן דרכים

    MG ZS EV במבחן דרכים

    09.01.20 | מבחני רכב, רכב חשמלי

    מה דעתכם על ג'יפון 100% חשמלי בעל טווח נסיעה של כ- 250 ק"מ בין טעינות, מאובזר, בטיחותי, ובמחיר 140 אלף ₪?

    היום כבר אין ספק שרכבים חשמליים יכבשו את כבישי ארצנו בשנים הבאות וישלימו מהפכה שלא הייתה כמותה עשרות שנים בתחום הרכב. ממשלת ישראל מעודדת רכישה של רכב חשמלי. בזמן שרכב לוגם דלק נקנס ב- 83% מס קניה (עם קיזוז של עד 17 אלף ₪ לפי פליטת המזהמים), ועבור רכב היברידי משולם 45% מס קנייה, עבור רכב חשמלי עומד מ

     
  • סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סקודה סופרב 2020 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    02.01.20 | מבחני רכב

    המשפחתית הגדולה של סקודה קיבלה עיצוב רענן, מערכות בטיחות משופרות ויחידות הנעה מעודכנות. יצאנו לבחון את מלכת הקטגוריה

    קטגוריית המשפחתיות הגדולות (D) היא הנפגעת העיקרית מהעדפת השוק לקרוסאוברים אופנתיים אשר מציעים באותו מחיר תנוחת ישיבה גבוהה, פוזת שטח נחשקת ותדמית עדיפה. עם זאת, סקודה סופרב בדור הנוכחי נהנית מהצלחה למרות טרנד הקרוסאוברים, עם יותר מחצי מיליון מסירות ברחבי והעולם. גם בישראל זוכה סקודה סופרב לביקוש גבו

     
  • קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    קיה אקסיד - התרשמות מנהיגה ראשונה

    26.12.19 | מבחני רכב, חדשות רכב מקומיות, רכב חדש

    קיה הזמינה אותנו לנסיעת מבחן ראשונה בקיה אקסיד - הקרוסאובר המשפחתי החדש של המותג

    קיה אקסיד (Xceed) הושק השבוע בישראל והצטרף למשפחת רכבי הפנאי הענפה של קיה המאגפת את כל הקטגוריות הפופולריות. על פי אנשי המותג, העולה החדש מוגדר כקרוסאובר משפחתי ספורטיבי. מבחינת מידות ומחיר הוא ניצב קרוב מאוד לאחיו הוותיקים - קיה ספורטאז' וקיה נירו. קיה אקסיד אנשי המותג זיהו צורך ב

     
  • מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מיצובישי ASX החדש 2020 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    12.12.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר מיצובישי ASX הוותיק זכה למתיחת פנים רביעית וקבלנו הזדמנות לבחון את השינויים

    מיצובישי ASX אמנם אינו ותיק בנוף המקומי והגיע אלינו לראשונה בנובמבר 2017, אך למעשה מדובר בדגם בן 9 שנים המבוסס על הפלטפורמה של מיצובישי אאוטלנדר. למרות שאורך חיי דגם בעולם הרכב עומד על כ- 7 שנים, נראה כי היצרנית לא ממהרת להציג דור חדש למיצובישי ASX ומסתפקת במתיחת פנים רביעית במספר, כך שהדגם צפוי להי

     
  • מרצדס GLE במבחן

    מרצדס GLE במבחן

    05.12.19 | מבחני רכב

    מרצדס GLE החדש מתיימר להציע תא נוסעים סלוני, יכולת שטח מכובדת, וחווית נסיעה משובחת לשבעה נוסעים. יצאנו למבחן בכביש ובשטח בכדי לעמוד על יכולותיו

    בשנת 1997 הייתה מרצדס חלוצת סגמנט רכבי השטח היוקרתיים עם ה- ML. נכון שלנד רובר הקדימה אותה בכמה עשורים עם הריינג' רובר, אך מבין יצרניות הפרימיום הגדולות והמובילות, הייתה מרצדס הראשונה להרים את הכפפה בימים בהם רכבי שטח לא היו פופולריים. מרצדס ML הוצג ויוצר בארה"ב עבור השוק האמריקאי החובב רכבי SUV ונת

     
  • יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי איוניק 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי איוניק עברה מתיחת פנים של אמצע החיים שמשאירה אותה בתחרות ואף משפרת את מעמדה

    יונדאי איוניק הינה מהמשפחתיות הפופולריות בישראל ואחד הדגמים החשובים ביותר של היצרנית. יונדאי איוניק הצליחה להדיח דגמים כגון יונדאי טוסון ויונדאי i10 מראש טבלת המסירות של היצרנית, ורשמה הישג מרשים כשהפכה למכונית ההיברידית הראשונה שהובילה את טבלת המסירות בישראל. יונדאי איוניק סופרים ית

     
  • קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    קיה נירו 2019 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    21.11.19 | מבחני רכב

    קיה נירו זוכה למתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני ואבזור משופר תוך הבטחה לשמירת היתרונות המוכרים של הדגם ההיברידי

    קיה נירו הינו אחד הרכבים הנמכרים ביותר בשנה האחרונה בישראל, לא מעט הודות לציי הרכב והטבת המס לה זוכים רכבים היברידיים בזכות פליטת מזהמים נמוכה. מתיחת הפנים לה זכה קיה נירו מקנה לו מראה רענן ודינמי, משפרת את ארכיטקטורת תא הנוסעים, ומוסיפה אבזור נוחות חשוב. אלו נוספים ליתרונות המוכרים, ביניהם עיצוב קר

     
  • יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    יונדאי אלנטרה 2019 (מתיחת פנים) במבחן דרכים

    14.11.19 | מבחני רכב

    יונדאי אלנטרה התחדשה לכבוד שנת 2019 אך ממשיכה במתכונת המשפחתית סדאן הקלאסית

    הדור הראשון של משפחתית הסדאן יונדאי אלנטרה הגיע אלינו בשנות ה- 90 ומאז משווק בישראל בשמות כאלה ואחרים. בתחילת העשור הגיע לישראל הדור החמישי של אלנטרה, שידוע יותר בשם יונדאי i35, והפך לאחד מהדגמים הפופולריים ביותר בשוק המקומי. האלנטרה חיזקה את מעמדה של יונדאי בקבוצת המשפחתיות ורכשה מוניטין חיובי בשוק

     
  • פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    פולקסווגן טיגואן 1.5 TSI במבחן דרכים

    07.11.19 | מבחני רכב

    פולקסווגן טיגואן מקבל גרסת כניסה חדשה עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, ואבזור עשיר. יצאנו לבדוק האם התמורה הולמת למחירו הגבוה

    רכבי הפנאי ממשיכים לתפוס נתח שוק נכבד, בעיקר בגרסאות הנמכרות סביב 160,000 ₪. מעל גרסאות אלו ניצבות הגרסאות החזקות והמאובזרות יותר של אותם דגמים, ומולן מתחרה פולקסווגן טיגואן שמגיע כעת בגרסת כניסה חדשה בעלת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים, הנעה קדמית, רמת אבזור קומפורטליין פלוס עשירה יחסית, ותג מחיר

     
  • DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    DS 3 קרוסבק במבחן דרכים

    31.10.19 | מבחני רכב

    רכב הפנאי הקומפקטי החדש של מותג היוקרה הצרפתי לקח אותנו לשיעור במיתוג וסטיילינג

    מכונית היא כבר מזמן לא רק אמצעי להגעה מנקודה לנקודה. כולם רוצים שתהיה נוחה, חסכונית וכמובן בטוחה. אבל המכונית שבה אנו נוהגים אומרת הרבה גם עלינו, היא סמל סטטוס, ובעיקר כשזה נוגע למכוניות יוקרה. עבור מי שלא מסתפק במותגי היוקרה המוכרים, נולד מותג DS. DS 3 קרוסבק יתרונות עיצוב, אבזור,

     
  • שברולט בלייזר במבחן דרכים

    שברולט בלייזר במבחן דרכים

    23.10.19 | מבחני רכב

    שברולט בלייזר נכנס לנישה חסרת מתחרים ישירים כשהוא שופע ביתרונות המסורתיים של תוצרת דטרויט - מידות גדולות, עיצוב בולט ואבזור נדיב.

    שברולט בלייזר בדורותיו הקודמים היה רכב שטח קשוח בגודל בינוני בקנה מידה אמריקאי. הדור החדש של שברולט בלייזר משמר את היתרונות המסורתיים מבית הכוללים עיצוב בעל נוכחות ומימדי ענק ביחס לתצורת חמישה מושבים, וממוצב בין שברולט אקווינוקס לשברולט טראוורס בליין דגמי החברה. הפלטפורמה עליה מבוסס שברולט

     
  • אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    אאודי Q3 החדש 2019 במבחן דרכים

    17.10.19 | מבחני רכב

    אאודי משיקה Q3 חדש עם עיצוב אגרסיבי, מנוע חדש והבטחה ישנה

    סגמנט הקרוסאוברים הרותח מזמין את כל היצרנים להשתתף בחגיגה, ואאודי שהפכה להיות שחקנית מובילה בקטגוריה בזכות מבחר דגמים רחב, משיקה דור שני לקרוסאובר המוכר והטוב אאודי Q3. וולוו XC40 וב.מ.וו X1 הם המתחרים העיקריים של הדגם ואין ספק שבאאודי קוראים תיגר על הכס ומכוונים הכי גבוה שאפשר. לקחנו את אאודי Q3 35

     
  • ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    ניסאן מקסימה 2019 במבחן דרכים

    03.10.19 | מבחני רכב

    יצאנו לבחון את המשפחתית האמריקאית הגדולה לאחר שעברה מתיחת פנים וצוידה באבזור בטיחות מתקדם

    קונצרן רנו-ניסאן-מיצובישי (או יותר נכון ברית יצרני הרכב) הוא מהגדולים בעולם, וככזה יכול לפעול גם בניגוד למקובל, ולשגר שני דגמי ניסאן לקטגוריית המשפחתיות הגדולות המצומצמת - ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה. ניסאן מקסימה יתרונות מנוע חזק, עיצוב, נוחות נסיעה חסרונות תיבת הילוכים רציפה,