טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.
סרטון מבחן דרכים טויוטה קורולה הייבריד
טויוטה קורולה סדאן הייבריד | |
---|---|
יתרונות | נוחות נסיעה, צריכת דלק, בטיחות, עלות תחזוקה |
חסרונות | בידוד רעשים, ביצועים |
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
טויוטה קורולה החדשה עברה שינויים רבים. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה ומוצעת לראשונה גם בגרסה היברידית שצפויה להפוך ללהיט מכירות. יצאנו לנסיעת מבחן בטויוטה קורולה סדאן הייבריד החדשה כדי לבדוק האם הכלים החדשים שקיבלה יסייעו לה להפוך למכונית הנמכרת ביותר בישראל.
עיצוב ונוחות
טויוטה קורולה החדשה מציגה חזית מעוצבת ובעלת נוכחות. הגריל הצר גולש אל תוך הפנסים המלוכסנים הנמשכים לאחור. הפגוש הקדמי מסיבי וכולל חצאיות בולטות ועיטורים המדמים כונסי אוויר עם מסגרת כסופה. מהצד נשקף עיצוב רגוע יותר המתאים למשפחתית מכובדת. מאחור פגוש גדול ובולט, וצמד פנסים נאים המחוברים באמצעות רצועת כרום.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
טויוטה קורולה עדיין לא מתמודדת על תואר המשפחתית הנאה ביותר אבל היא בהחלט מציגה מראה נאה ומובחן יותר מבעבר. למי שחפץ במראה מוחצן נמליץ לבדוק את גרסת ההאצ'בק היפייפיה. טויוטה קורולה מתמקמת בין משפחתיות הסדאן הגדולות בסגמנט. אורכה 4,630 מ"מ, רוחבה 1,780 מ"מ, גובהה 1,435 מ"מ, ובסיס הגלגלים הנדיב נמתח על פני 2,700 מ"מ.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
תא הנוסעים של טויוטה קורולה מציג קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם עם עיצוב מודרני ונעים יותר. מסך המגע המרכזי בולט מחלקו העליון של הדשבורד הגבוה, ותחתיו פקדי בקרת האקלים. במפלס התחתון משטח טעינה אלחוטי ובורר הילוכים שסביבו פקדים נוספים. עיצוב גלגל ההגה נאה וכך גם לוח המחוונים הכולל מד סל"ד אנלוגי בשילוב מסך דיגיטלי המציג את מד המהירות ושפע אינפורמציה ממחשב הדרך. נציין כי בגוונים בהירים תא הנוסעים מרשים הרבה יותר.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
איכות החומרים טובה ובחלק מהאזורים אף פגשנו חומרים יוקרתיים יחסית לסגמנט כגון חיפוי דמוי עור על הדשבורד. מאידך, דיפוני הדלתות, הפנל שמשמאל לנהג, ומחזיקי הכוסות בין המושבים, עשויים פלסטיק פשוט וחלול. איכות ההרכבה טובה מאוד.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
הכניסה למושבים הקדמיים אמורה להיות נוחה בזכות דלתות גדולות עם פתיחה בזווית רחבה, אך המפלס התחתון של הקונסולה בולט החוצה והברכיים שלנו נתקלו בו כמעט בכל כניסה אל הרכב. המושבים מרופדים בבד בתפירה נאה והמושבים הקדמיים רכים ונעימים. מסעד הרגליים נוח ומעניק תמיכה, וגם התמיכה למותניים טובה. עם זאת, פלג הגוף העליון לא זוכה לתמיכה מספקת ולכן הנוסעים מלפנים יכולים לחוש אי נוחות בנסיעות ארוכות.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
הכניסה למושב האחורי נפגמת עקב דלתות קטנות וקורה C הנוגסת במרווח הראש. המושב האחורי נוח ומרווח עבור שני נוסעים שיהנו גם מפתחי מיזוג. נוסע שלישי במרכז המושב האחורי יקבל מושב צר ומוגבה, למרות מדרגת הינע לא גבוהה במיוחד ייהנה פחות מהנסיעה.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
טויוטה קורולה משתדלת שלא לסבך את המשתמש ודי מהר ברור מה מפעיל כל כפתור. עם זאת, הנדסת האנוש אינה מושלמת. פקדי בקרת האקלים והאיורים עליהם קטנים ונדרשת תקופת הסתגלות קצרה לתפעולם. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית, תומכת בעברית, ומציעה שלל אפליקציות שימושיות, אך המסך אינו רגיש מספיק למגע ואינו ברור ביום שטוף שמש. איכות השמע בינונית בלבד. ברכב המבחן לחצן חירום המתקשר אוטומטית למוקד המסייע בעת הצורך.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
העיצוב הייחודי בא על חשבון חללי האחסון. תא הכפפות בגודל סביר אך אינו מדופן למניעת רעשים ותזוזות. מחזיקי הכוסות שבין המושבים קטנים, ולמעט משטח ההטענה האלחוטי אין תא אחסון פתוח נוסף לאחסון ציוד נגיש. תא האחסון שבין המושבים מציע חלל סביר בלבד ושקעי טעינה שימושיים. התאים בדלתות צרים ועמוקים וצורתם פוגעת בשימושיות.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
לטויוטה קורולה תא מטען בנפח 471 ליטרים. מפתח תא המטען נדיב יחסית למרכב סדאן אך שליפת חפצים ממעמקי התא דורשת גמישות. המושב האחורי מתקפל אך לא מתקבלת רצפה שטוחה בקיפולו, והפתח בין תא המטען למושב האחורי מוגבל. דיפון תא המטען פשוט ומתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי זמני.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
סף חלונות הצד נמוך ויחד עם השמשה הקדמית הגדולה מתקבל שדה ראיה רחב מאוד. הפגושים הנמוכים והבולטים רגישים למפגשים עם מדרכות והיינו שמחים לקבל חיישני חניה שנעדרים מהמפרט. השמשה האחורית מוסתרת ברובה על ידי משענות הראש הגדולות אבל מצלמת הרוורס פותרת את הבעיה בנסיעה לאחור.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
נוחות הנסיעה בעיר מצויינת. בורות, שברים ופסי האטה נבלעים תחת גלגליה של טויוטה קורולה ואינם מטרידים את הנוסעים כלל. בלם חניה חשמלי עם פונקציית החזקת בלמים, יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לתפקד בזחילה, מקלים מאוד על הנהיגה בעומסי תנועה. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה אך בעת מפגש עם גלים ושיבושים גדולים מורגש חוסר מסויים בריסון שעלול ליצור טלטול חזק מהמצופה.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
בידוד הרעשים טעון שיפור. רעשי כביש נוכחים כמעט בכל מהירות ורעשי רוח מצטרפים לקראת 100 קמ"ש. ייתכן כי הרעש בולט עקב העדר רעשי המנוע בנסיעה חשמלית טהורה. נציין כי תחת עומס חודר רעש מנוע מציק אל תא הנוסעים.
ביצועים
טויוטה קורולה החדשה עושה שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית העממית המוכרת של טויוטה, המורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי המציגים הספק מרבי משולב של 122 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. על פי נתוני היצרן עומדת התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש על 11.0 שניות אך במבחן שלנו היא נמשכה 12.7 שניות. המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא יחסי העברה וירטואליים וללא אפשרות להעברת הילוכים ידנית. מצב B בתיבת ההילוכים מספק בלימת מנוע נאותה בירידות וכבונוס גם טוען את הסוללה. אופי הפעולה של יחידת ההנעה רגוע מאוד ואינו מדרבן נסיעה מהירה. במצב נהיגה Normal יתקבל שיוט רגוע המלווה בתחושת נינוחות. במצב Eco התגובות איטיות ואדישות ועלולות אף לתסכל. במצב Power תתקבל תאוצה נחושה ומיידית אך במחיר שאון מנוע.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
נימוסי הכביש טובים עם תגובה נחושה ומיידית להפניית ההגה הכוללת רכינת מרכב בעקבות המתלים הרכים. אחיזת הכביש טובה מאוד ולמרות שייללות הצמיגים מגיעות מוקדם, שומרת הקורולה היטב על קו הפניה הנבחר. ההגה במשקל קל ולא מוקשח מספיק עם עליית המהירות, אינו מתקשר, ולוקה סביב המרכז במעט חוסר דיוק. מערכת הבלימה הרגנרטיבית שאחראית להמרת אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה, מייצרת בלימה לא ליניארית.
צריכת דלק
טויוטה קורולה החדשה הציגה במהלך המבחן צריכת דלק של 17.9 ק"מ לליטר. אמנם רחוק מאוד מנתון היצרן הטוען ל- 29.4 ק"מ לליטר, אך מדובר בצריכת דלק חסכונית מאוד ביחס לסגמנט. אנו סבורים כי בתנאים נינוחים יותר, צריכת הדלק תשתפר.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
עם מיכל דלק בנפח 43 ליטרים, צפוי טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. טויוטה קורולה נותרה בדרגת זיהום 2 מתוך 15 גם לאחר עדכון נוסחת המיסוי הירוק.
אמינות ועלויות אחזקה
בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה. טויוטה קורולה הייבריד משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
טויוטה קורולה ידועה כזולה לאחזקה ומחירי הטיפולים מאששים זאת. שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 393 ₪, עלות הטיפול השני 789 ₪, עלות הטיפול השלישי 454 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 935 ₪. עלות הטיפולים המצטברת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,571 ₪ כולל מע"מ והיא נמוכה באופן ניכר מהממוצע.
עלות פנס קדמי 5,527 ₪, עלות פנס אחורי 2,573 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,970 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 566 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 611 ₪. עלויות הפנסים והמראות מעט גבוהים ביחס למתחרות בקטגוריה.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
טויוטה קורולה ניצבת בקבוצת רישוי 3 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,803 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם 3 שנות ותק וללא תביעות עומדת על כ- 7,000 ₪.
בטיחות
טויוטה קורולה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות מקיף וכולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ושבע כריות אוויר. ברמת האבזור לימיטד מצטרפת לרשימה מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד
בנסיעה בגשם בימי המבחן נתקלנו בהתרעות שווא רבות מצד בקרת הסטייה מהנתיב. בקרת השיוט האדפטיבית תפקדה היטב והפחיתה מהעומס והלחץ על הנהג בעיקר בעת התמודדות עם עומסי תנועה. טויוטה קורולה זוכה לציון 7 מתוך 8 בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי. רמת האבזור לימיטד זוכה לציון 8 מרבי.
תמורה למחיר
מבחר דגמי טויוטה קורולה בישראל נפתח בגרסה היברידית ברמת אבזור סאן המוצעת במחיר 132,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בשפה העברית בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', כפתור התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן תאורה, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'. גרסת הבנזין עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים ברמת אבזור סאן מגיעה ללא כפתור התנעה ומוצעת במחיר זהה ולכן צפויה להימכר בעיקר לציי רכב.
רמת האבזור סנס שנבחנה אצלנו מוצעת תמורת 134,900 ₪ וכוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מסך 7 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מפתח חכם, פנסי ערפל מסוג לד, ושמשות אחוריות כהות. בנוסף קיימת אפשרות לריפודים בגוון בהיר. רמת האבזור לימיטד הניצבת בראש ההיצע מוצעת תמורת 139,900 ₪ ומציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', חיישן גשם, מראה פנימית מונעת סנוור, גג שמש, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
נראה שבעת תכנון הקורולה החדשה, עלתה טויוטה על נוסחת הקסם לכיבוש שוק הרכב הישראלי. על פניו יש לה את כל הנדרש כדי להצליח במשימה: מרכב סדאן החביב על הישראלים, עיצוב נאה, מרווח פנימי מכובד, רשימת אבזור עשירה, אבזור בטיחות מתקדם, ונוחות נסיעה מצויינת.
בנוסף מחזיקה טויוטה קורולה במוניטין אמינות מוצלח ושמירת ערך מצויינת עם ביקוש ער בשוק המשומשות. אמנם יונדאי איוניק הקדימה אותה כמכונית ההיברידית הראשונה הנמכרת ביותר בישראל, אבל אם לא יהיו בעיות מלאי, צפוי הדור החדש של טויוטה קורולה לטפס במהירות למקומות הגבוהים בטבלת המסירות, ובצדק.
טויוטה קורולה סדאן הייבריד סנס 1.8 אוטומטית | |
---|---|
מנוע | היברידי בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ"ק |
הספק מרבי משולב | 122/5,200 (סל"ד/כ"ס) |
מומנט מרבי משולב | 14.5/3,600-3,600 (סל"ד/קג"מ) |
תיבת הילוכים | אוטומטית רציפה |
יחידת הנעה | קדמית |
אורך כללי | 4,630 מ"מ |
רוחב כללי | 1,780 מ"מ |
גובה כללי | 1,435 מ"מ |
בסיס גלגלים | 2,700 מ"מ |
מיכל דלק | 43 ליטרים |
נפח תא מטען |
471 ליטרים |
משקל עצמי | 1,310 ק"ג |
מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 11.0 שניות |
צריכת דלק משולבת (יצרן) | 29.4 ק"מ לליטר |
צריכת דלק משולבת (מבחן) | 17.9 ק"מ לליטר |
קבוצת זיהום | 2 (מתוך 15) |
ציון בטיחות Euro NCAP | טרם נבחנה |
רמת אבזור בטיחותי |
7 (מתוך 8) |
מחיר |
134,900 ₪ |
מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן