טויוטה קורולה החדשה סדאן היברידית במבחן דרכים

 

טויוטה קורולה החדשה מגיעה לכבוש את שוק הרכב הישראלי. יצאנו לבדוק האם יש לה את התכונות הדרושות לכך

תגיות | משפחתיות, טויוטה, קורולה, מבחן דרכים טויוטה קורולה 2019, טויוטה קורולה 2019, טויוטה קורולה הייבריד

טויוטה קורולה היא מכונית בעלת חשיבות רבה בשוק הרכב הישראלי. היא מככבת שנים רבות בצמרת טבלת המסירות וצברה מוניטין של מכונית אמינה וסחירה, השומרת היטב על ערכה בשוק המשומשות. לא פלא שטויוטה קורולה צברה מעריצים רבים שלא מעוניינים לשמוע על רכב אחר ומדי מספר שנים משדרגים לטויוטה קורולה חדשה.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד
יתרונות   נוחות נסיעה, צריכת דלק, בטיחות, עלות תחזוקה
חסרונות   בידוד רעשים, ביצועים

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

טויוטה קורולה החדשה עברה שינויים רבים. היא מבוססת על פלטפורמה חדשה ומוצעת לראשונה גם בגרסה היברידית שצפויה להפוך ללהיט מכירות. יצאנו לנסיעת מבחן בטויוטה קורולה סדאן הייבריד החדשה כדי לבדוק האם הכלים החדשים שקיבלה יסייעו לה להפוך למכונית הנמכרת ביותר בישראל.

 

עיצוב ונוחות

 

טויוטה קורולה החדשה מציגה חזית מעוצבת ובעלת נוכחות. הגריל הצר גולש אל תוך הפנסים המלוכסנים הנמשכים לאחור. הפגוש הקדמי מסיבי וכולל חצאיות בולטות ועיטורים המדמים כונסי אוויר עם מסגרת כסופה. מהצד נשקף עיצוב רגוע יותר המתאים למשפחתית מכובדת. מאחור פגוש גדול ובולט, וצמד פנסים נאים המחוברים באמצעות רצועת כרום.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

טויוטה קורולה עדיין לא מתמודדת על תואר המשפחתית הנאה ביותר אבל היא בהחלט מציגה מראה נאה ומובחן יותר מבעבר. למי שחפץ במראה מוחצן נמליץ לבדוק את גרסת ההאצ'בק היפייפיה. טויוטה קורולה מתמקמת בין משפחתיות הסדאן הגדולות בסגמנט. אורכה 4,630 מ"מ, רוחבה 1,780 מ"מ, גובהה 1,435 מ"מ, ובסיס הגלגלים הנדיב נמתח על פני 2,700 מ"מ.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

תא הנוסעים של טויוטה קורולה מציג קפיצת מדרגה ביחס לדור הקודם עם עיצוב מודרני ונעים יותר. מסך המגע המרכזי בולט מחלקו העליון של הדשבורד הגבוה, ותחתיו פקדי בקרת האקלים. במפלס התחתון משטח טעינה אלחוטי ובורר הילוכים שסביבו פקדים נוספים. עיצוב גלגל ההגה נאה וכך גם לוח המחוונים הכולל מד סל"ד אנלוגי בשילוב מסך דיגיטלי המציג את מד המהירות ושפע אינפורמציה ממחשב הדרך. נציין כי בגוונים בהירים תא הנוסעים מרשים הרבה יותר.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

איכות החומרים טובה ובחלק מהאזורים אף פגשנו חומרים יוקרתיים יחסית לסגמנט כגון חיפוי דמוי עור על הדשבורד. מאידך, דיפוני הדלתות, הפנל שמשמאל לנהג, ומחזיקי הכוסות בין המושבים, עשויים פלסטיק פשוט וחלול. איכות ההרכבה טובה מאוד.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

הכניסה למושבים הקדמיים אמורה להיות נוחה בזכות דלתות גדולות עם פתיחה בזווית רחבה, אך המפלס התחתון של הקונסולה בולט החוצה והברכיים שלנו נתקלו בו כמעט בכל כניסה אל הרכב. המושבים הקדמיים מרופדים בבד בתפירה נאה, רכים ונעימים. מסעד הרגליים נוח ומעניק תמיכה, וגם התמיכה למותניים טובה. עם זאת, פלג הגוף העליון לא זוכה לתמיכה מספקת ולכן הנוסעים מלפנים יכולים לחוש אי נוחות בנסיעות ארוכות.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

הכניסה למושב האחורי נפגמת עקב דלתות קטנות ושמשה אחורית הנוגסת במרווח הראש. המושב האחורי נוח ומרווח עבור שני נוסעים שיהנו גם מפתחי מיזוג. נוסע שלישי במרכז המושב האחורי יקבל מושב צר ומוגבה, ולמרות הרצפה השטוחה לרגליו הוא ייהנה פחות מהנסיעה.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

טויוטה קורולה משתדלת שלא לסבך את המשתמש ודי מהר ברור מה מפעיל כל כפתור. עם זאת, הנדסת האנוש אינה מושלמת. פקדי בקרת האקלים והאיורים עליהם קטנים ונדרשת תקופת הסתגלות קצרה לתפעולם. מערכת המולטימדיה בהתקנה מקומית, תומכת בעברית, ומציעה שלל אפליקציות שימושיות, אך המסך אינו רגיש מספיק למגע ואינו ברור ביום שטוף שמש. איכות השמע בינונית בלבד. ברכב המבחן לחצן חירום המתקשר אוטומטית למוקד המסייע בעת הצורך.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

העיצוב הייחודי בא על חשבון חללי האחסון. תא הכפפות בגודל סביר אך אינו מדופן למניעת רעשים ותזוזות. מחזיקי הכוסות שבין המושבים קטנים, ולמעט משטח ההטענה האלחוטי אין תא אחסון פתוח נוסף לאחסון ציוד נגיש. תא האחסון שבין המושבים מציע חלל סביר בלבד ושקעי טעינה שימושיים. התאים בדלתות צרים ועמוקים וצורתם פוגעת בשימושיות.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

לטויוטה קורולה תא מטען בנפח 471 ליטרים. מפתח תא המטען נדיב יחסית למרכב סדאן אך שליפת חפצים ממעמקי התא דורשת גמישות. המושב האחורי מתקפל אך לא מתקבלת רצפה שטוחה בקיפולו, והפתח בין תא המטען למושב האחורי מוגבל. דיפון תא המטען פשוט ומתחת לרצפתו נמצא גלגל חלופי זמני.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

סף חלונות הצד נמוך ויחד עם השמשה הקדמית הגדולה מתקבל שדה ראיה רחב מאוד. הפגושים הנמוכים והבולטים רגישים למפגשים עם מדרכות והיינו שמחים לקבל חיישני חניה שנעדרים מהמפרט. השמשה האחורית מוסתרת ברובה על ידי משענות הראש הגדולות אבל מצלמת הרוורס פותרת את הבעיה.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

נוחות הנסיעה בעיר מצויינת. בורות, שברים ופסי האטה נבלעים תחת גלגליה של טויוטה קורולה ואינם מטרידים את הנוסעים כלל. בלם חניה חשמלי עם פונקציית החזקת בלמים, יחד עם בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לתפקד בזחילה, מקלים מאוד על הנהיגה בעומסי תנועה. מחוץ לעיר נשמרת נוחות הנסיעה הטובה אך בעת מפגש עם גלים ושיבושים גדולים מורגש חוסר מסויים בריסון שעלול ליצור טלטול חזק מהמצופה.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

בידוד הרעשים טעון שיפור. רעשי כביש נוכחים כמעט בכל מהירות ורעשי רוח מצטרפים לקראת 100 קמ"ש. ייתכן כי הרעש בולט עקב העדר רעשי המנוע בנסיעה חשמלית טהורה. נציין כי תחת עומס חודר רעש מנוע מציק אל תא הנוסעים.

 

ביצועים

 

טויוטה קורולה החדשה עושה שימוש ביחידת ההנעה ההיברידית העממית המוכרת של טויוטה, המורכבת ממנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטרים ומנוע חשמלי המציגים הספק מרבי משולב של 122 כ"ס ומומנט של 14.5 קג"מ. על פי נתוני היצרן עומדת התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש 11.0 שניות אך במבחן שלנו היא נמשכה 12.7 שניות. המהירות המרבית עומדת על 180 קמ"ש.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה ללא יחסי העברה וירטואליים וללא אפשרות להעברת הילוכים ידנית. מצב B בתיבת ההילוכים מספק בלימת מנוע נאותה בירידות וכבונוס גם טוען את הסוללה. אופי הפעולה של יחידת ההנעה רגוע מאוד ואינו מדרבן נסיעה מהירה. במצב נהיגה Normal יתקבל שיוט רגוע המלווה בתחושת נינוחות. במצב Eco התגובות איטיות ואדישות ועלולות אף לתסכל. במצב Power תתקבל תאוצה נחושה ומיידית אך במחיר שאון מנוע.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

נימוסי הכביש טובים עם תגובה נחושה ומיידית להפניית ההגה הכוללת רכינת מרכב בעקבות המתלים הרכים. אחיזת הכביש טובה מאוד ולמרות שייללות הצמיגים מגיעות מוקדם, שומרת הקורולה היטב על קו הפניה הנבחר. ההגה במשקל קל ולא מוקשח מספיק עם עליית המהירות, אינו מתקשר, ולוקה סביב המרכז במעט חוסר דיוק. מערכת הבלימה הרגנרטיבית שאחראית להמרת אנרגיית הבלימה לטעינת הסוללה, מייצרת בלימה לא ליניארית.

 

צריכת דלק

 

טויוטה קורולה החדשה הציגה במהלך המבחן צריכת דלק של 17.9 ק"מ לליטר. אמנם רחוק מאוד מנתון היצרן הטוען ל- 29.4 ק"מ לליטר, אך מדובר בצריכת דלק חסכונית מאוד ביחס לסגמנט. אנו סבורים כי בתנאים נינוחים יותר, צריכת הדלק תשתפר.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

עם מיכל דלק בנפח 43 ליטרים, צפוי טווח נסיעה של כ- 750 ק"מ בין תדלוקים. טויוטה קורולה נותרה בדרגת זיהום 2 מתוך 15 גם לאחר עדכון נוסחת המיסוי הירוק.

 

אמינות ועלויות אחזקה

 

בדירוג האמינות של ארגון Cosumer Reports לשנת 2019 דורגה טויוטה במקום הראשון מתוך 28 יצרנים. בסקר J.D. Power שנערך בשנת 2019 התברגה טויוטה במקום השלישי מתוך 32 יצרנים בארה"ב ובמקום הראשון מתוך 23 יצרנים בגרמניה. טויוטה קורולה הייבריד משווקת עם אחריות מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

טויוטה קורולה ידועה כזולה לאחזקה ומחירי הטיפולים מאששים זאת. שגרת הטיפולים היא אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון 393 ₪, עלות הטיפול השני 789 ₪, עלות הטיפול השלישי 454 ₪, ועלות הטיפול הרביעי 935 ₪. עלות הטיפולים המצטברת עד 60,000 ק"מ עומדת על 2,571 ₪ כולל מע"מ והיא נמוכה באופן ניכר מהממוצע.

 

עלות פנס קדמי 5,527 ₪, עלות פנס אחורי 2,573 ₪, עלות מראת צד קומפלט 2,970 ₪, עלות זוג רפידות בלם קדמיות 566 ₪, ועלות זוג צלחות בלם קדמיות עומדת על 611 ₪. עלויות הפנסים והמראות מעט גבוהים ביחס למתחרות בקטגוריה.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

טויוטה קורולה ניצבת בקבוצת רישוי 3 ועל כן עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 1,803 ₪. עלות ביטוח חובה ומקיף לכל נהג מעל גיל 21 עם 3 שנות ותק וללא תביעות עומדת על כ- 7,000 ₪.

 

בטיחות

 

טויוטה קורולה טרם נבחנה במבחני הריסוק של ארגון Euro Ncap. אבזור הבטיחות מקיף וכולל מערכת לניטור מרחק מלפנים עם בלימת חירום אוטונומית וזיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת זחילה בפקקים, שליטה אוטומטית באורות הגבוהים, זיהוי תמרורים, התרעה על עייפות הנהג, ושבע כריות אוויר. ברמת האבזור לימיטד מצטרפת לרשימה מערכת לניטור שטחים מתים ותנועה חוצה מאחור.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד טויוטה קורולה סדאן הייבריד

 

בנסיעה בגשם בימי המבחן נתקלנו בהתרעות שווא רבות מצד בקרת הסטייה מהנתיב. בקרת השיוט האדפטיבית תפקדה היטב והפחיתה מהעומס והלחץ על הנהג בעיקר בעת התמודדות עם עומסי תנועה. טויוטה קורולה זוכה לציון 7 מתוך 8 בדירוג הבטיחות של משרד התחבורה הישראלי. רמת האבזור לימיטד זוכה לציון 8 מרבי.

 

תמורה למחיר

 

מבחר דגמי טויוטה קורולה בישראל נפתח בגרסה היברידית ברמת אבזור סאן המוצעת במחיר 132,900 ₪ וכוללת בין היתר מערכת מולטימדיה בשפה העברית בהתקנה מקומית עם מסך מגע בגודל 9 אינץ', כפתור התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חיישן תאורה, קיפול חשמלי למראות הצד, וחישוקים קלים בקוטר 16 אינץ'. גרסת הבנזין עם מנוע בנפח 1.6 ליטרים ברמת אבזור סאן מגיעה ללא כפתור התנעה ומוצעת במחיר זהה ולכן צפויה להימכר בעיקר לציי רכב.

 

רמת האבזור סנס שנבחנה אצלנו מוצעת תמורת 134,900 ₪ וכוללת בנוסף משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, מסך 7 אינץ' משולב בלוח המחוונים, מפתח חכם, פנסי ערפל מסוג לד, ושמשות אחוריות כהות. בנוסף קיימת אפשרות לריפודים בגוון בהיר. רמת האבזור לימיטד הניצבת בראש ההיצע מוצעת תמורת 139,900 ₪ ומציעה מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 8 אינץ', חיישן גשם, מראה פנימית מונעת סנוור, גג שמש, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.

 

נראה שבעת תכנון הקורולה החדשה, עלתה טויוטה על נוסחת הקסם לכיבוש שוק הרכב הישראלי. על פניו יש לה את כל הנדרש כדי להצליח במשימה, מרכב סדאן החביב על הישראלים, עיצוב נאה, מרווח פנימי מכובד, רשימת אבזור עשירה, אבזור בטיחות מתקדם, ונוחות נסיעה מצויינת.

 

בנוסף מחזיקה טויוטה קורולה במוניטין אמינות מוצלח ושמירת ערך מצויינת עם ביקוש ער בשוק המשומשות. אמנם יונדאי איוניק הקדימה אותה כמכונית ההיברידית הראשונה הנמכרת ביותר בישראל, אבל אם לא יהיו בעיות מלאי, צפוי הדור החדש של טויוטה קורולה לטפס במהירות למקומות הגבוהים בטבלת המסירות, ובצדק.

 

טויוטה קורולה סדאן הייבריד סנס 1.8 אוטומטית
מנוע היברידי בנזין 4 צילינדרים 1,798 סמ"ק
הספק מרבי משולב 122/5,200 (סל"ד/כ"ס)
מומנט מרבי משולב 14.5/3,600-3,600 (סל"ד/קג"מ)
תיבת הילוכים אוטומטית רציפה
יחידת הנעה קדמית
אורך כללי 4,630 מ"מ
רוחב כללי 1,780 מ"מ
גובה כללי 1,435 מ"מ
בסיס גלגלים 2,700 מ"מ
מיכל דלק 43 ליטרים
נפח תא מטען

471 ליטרים

משקל עצמי 1,310 ק"ג
מהירות מרבית 180 קמ"ש
תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) 11.0 שניות 
צריכת דלק משולבת (יצרן) 29.4 ק"מ לליטר 
צריכת דלק משולבת (מבחן) 17.9 ק"מ לליטר 
קבוצת זיהום 2 (מתוך 15)
ציון בטיחות Euro NCAP טרם נבחנה
רמת אבזור בטיחותי

7 (מתוך 8)

מחיר

134,900 ₪

 

 

 

מעוניין להשאר תמיד מעודכן בכל המבצעים ובכל מה שקורה בעולם הרכב? לחץ כאן

 
 
 
 

חזרה למעלהתגובות

0 תגובות - הוסף תגובה
 
 

חזרה למעלהכתבות נוספות בנושא מבחני רכב

  • ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    ניסאן קשקאי 1.3 טורבו בנזין במבחן דרכים

    16.06.19 | מבחני רכב

    ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים לפני שנה והתחדש לאחרונה במנוע חדש. יצאנו לבדוק האם יש לו מה להציע בשוק הגדוש במתחרים צעירים

    בשנת 2007 הציגה ניסאן את הדור הראשון של הקשקאי - רכב פנאי קל וקומפקטי המהווה אלטרנטיבה למשפחתית הקונבנציונלית. זה היה כנראה ההימור המוצלח ביותר של היצרנית היפנית מאחר וניסאן קשקאי הפך לרכב המצליח ביותר של החברה באירופה מאז היווסדה. ניסאן קשקאי 1.3 ליטרים טורבו אוטומט יתרונות מנוע 1.

     
  • מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    מאזדה MX-5 במבחן דרכים – מתיחת פנים

    12.06.19 | מבחני רכב

    מאזדה MX-5 מקבלת מנוע משופר לצד אבזור בטיחות ונוחות נוסף. דחקנו עצמנו אל תוך הרודסטאר המיתולוגית למבחן שופע רוח ויצרים

    מאזדה MX-5 הידועה בכינויה "מיאטה" הינה מכונית הרודסטאר הנמכרת בעולם אשר שורשיה טמונים בשנת 1989 אז הוצג הדור הראשון. הדור הנוכחי והרביעי במספר משמר את המתכון המוצלח של הדגם המקורי, הכולל מנוע קדמי אורכי, הנעה אחורית, משקל קל, וניהוג חד. פשטות מכנית וכיף טהור. במסגרת מתיחת הפנים לה זכה הדגם בשנת 2019

     
  • פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    פיג'ו 308 GT טורבו בנזין במבחן דרכים

    03.06.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 GT מנסה לשלב את הטוב מכל העולמות ולספק נוחות יומיומית גבוהה לצד ביצועים והנאה ברוח ה- GTi

    לפיג'ו כבר יש משפחתית ספורטיבית – 308 GTi עם הספק של 270 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית בלבד וטונות של אופי, אבל במבחר קיימות גם גרסאות GT חמימות ואוטומטיות עם מנועי בנזין או דיזל שעלו לאחרונה לישראל. יצאנו לנסיעת מבחן בפיג'ו 308 GT טורבו בנזין ובדקנו האם היא מצליחה לרקוד בהצלחה בשתי החתונות.

     
  • סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    סוזוקי ג'ימני החדש 2019 במבחן דרכים

    29.05.19 | מבחני רכב

    הדור הרביעי של סוזוקי ג'ימני כולל מפרט שטח ייחודי, עיצוב כובש והבטחה לאיכות חיים משופרת ביחס לקודמו. יצאנו למבחן כבישטח מסקרן

    שורשיו של סוזוקי ג'ימני טמונים אי שם בתחילת שנות ה- 80 של המאה הקודמת, עם הצגת סוזוקי סמוראי אשר הציע מרכב מיניאטורי ואיכות חיים ספרטנית לצד יכולת שטח עילאית בזכות מכלולים ייעודיים לשטח ומשקל קל. לאלו התלוותה אמינות מופלגת שקנתה לג'ימני קהל מעריצים מושבע. בשושלת האבולוציונית, התפתח הסמוראי הקטן לסוז

     
  • מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    מרצדס ספרינטר החדש 2019 במבחן דרכים

    27.05.19 | מבחני רכב

    מרצדס ספרינטר מגיע בדגם כל חדש ובשלל תצורות מרכב. יצאנו לבחון את גרסת ההיסעים-הובלה המתיימרת להיות מובילת נוסעים נוחה ונושאת מטען פרקטית

    מרצדס ספרינטר שולט ביד רמה בפלח המסחריות הגדולות בישראל ולכלמוביל היבואנית אין כל כוונה לוותר על הכתר עם הגעת הדגם החדש המוצג בדורו השלישי. מרצדס ספרינטר 2019 מוצע במגוון רחב של גרסאות במשקל כולל של 3.5 או 5.5 טון עם אופציה לפלטפורמת הנעה קדמית חדשה. ניתן להזמינו עם בסיס גלגלים קצר או ארוך, בתצורת ק

     
  • סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סיטרואן קקטוס במבחן דרכים - מתיחת פנים

    23.05.19 | מבחני רכב

    סיטרואן קקטוס החדש מתיימר להציע נוחות סיטרואנית בטעם של פעם לצד עיצוב שיקי ותג מחיר נוח. יצחנו לבחון את הצרפתי החדש על כבישים מקומיים

    סיטרואן קקטוס בדורו הקודם אשר הוצג בשנת 2014 הציע עיצוב אוונגרדי סיטרואני הכולל גופי תאורה מפוצלים, כריות אוויר (Air-bumps) סביב המרכב לספיגת מכות חניה, ושלל אלמנטים ייחודיים נוספים. לא מעט אנשים התאהבו בו, אחרים סלדו מהעיצוב השונה, אך קשה להתעלם מהקקטוס הייחודי. מתיחת הפנים המקיפה שעבר הדגם לקראת ש

     
  • יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    יונדאי סנטה פה החדש 2019 במבחן דרכים

    21.05.19 | מבחני רכב

    יונדאי סנטה פה מציג התקדמות משמעותית ורמת ביצוע גבוהה מתמיד. יצאנו לבדוק האם הוא מצדיק תג מחיר של 300,000 ₪

    יונדאי סנטה פה המקורי נמנה בין הדגמים שהובילו את המהפכה שהציגה יונדאי בתחילת המיליניום. הדגם התבסס על פלטפורמה ומכלולים מבית יונדאי והצליח לתת פייט ראוי למתחרים. יונדאי סנטה פה היווה כרטיס כניסה ראוי לשוק האמריקאי והפך לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של היצרנית בשוק זה. יונדאי סנטה פה 2.2

     
  • טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    טויוטה קורולה האצ'בק היברידית במבחן דרכים

    16.05.19 | מבחני רכב

    המכונית המשפחתית הנמכרת בעולם מוצגת בדורה ה- 12 גם בגרסת האצ'בק עם יחידת הנעה היברידית

    טויוטה קורולה הוא אחד המותגים המוכרים והאהובים בעולם הרכב, וכידוע סוס מנצח לא כדאי להחליף. הנוסחה של טויוטה קורולה נותרה נאמנה למסורת בת 53 שנים, ומיישמת את אותו קונספט מנצח גם בדור האחרון - משפחתית אמינה, שמרנית ויעילה, המבצעת את כל מטלות הנהיגה בצורה טובה וכזו שתתאים כמעט לכל משפחה. ט

     
  • קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    קיה סיד החדשה 2019 במבחן דרכים

    18.04.19 | מבחני רכב

    בדורה השלישי מבטיחה קיה סיד המשפחתית להיות טובה יותר בכל ההיבטים. יצאנו לבדוק האם הפעם יש לה סיכוי להצליח בשוק הישראלי

    קיה סיד נשאה את דגל המהפכה של קיה - משפחתית קומפקטית שתוכננה ויוצרה באירופה כדי לקלוע לטעם המקומי. ההצלחה לא איחרה לבוא וערב השקת הדור השלישי מדווחת קיה על למעלה מ- 1.3 מיליון מסירות ברחבי העולם. קיה סיד מחזיקה בנתח של 16% מכלל המסירות של קיה באירופה כאשר גרסת הסטיישן תופסת נתח של 40% ממסירות הדגם.

     
  • פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    פיג'ו 308 במבחן דרכים - מתיחת פנים

    15.04.19 | מבחני רכב

    פיג'ו 308 מגיעה אלינו לאחר מתיחת פנים הכוללת עיצוב עדכני, יחידת הנעה משופרת ואבזור נוסף. יצאנו לבחון את המתכון המשופר

    פיג'ו 308 מוכרת מזה שנים בשוק הרכב הישראלי כמשפחתית סולידית ופרקטית שנפוצה בעיקר בציי הרכב. כעת מגיעה אלינו הצרפתייה לאחרת מתיחת פנים הכוללת עיצוב מעודכן, תיבת 8 הילוכים אוטומטית, ומערכות בטיחות אקטיביות אשר נועדו לשפר את מעמדה בשוק. יצאנו לבדוק האם מתיחת הפנים הופכת את פיג'ו 308 לרלוונטית וכדאית לצ

     
  • קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    קיה ספורטאז' דיזל 2019 במבחן דרכים

    11.04.19 | מבחני רכב

    קיה ספורטאז' זכה למתיחת פנים וקיבל מנוע טורבו דיזל חדש. זו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה בגרסה חסכונית ומעניינת

    קיה ספורטאז' החל את מהפכת "הקרוסאובר לכל פועל" ומתברג כעת כרכב השני הנמכר בישראל לשנת 2018. הרפורמה שהחיל קיה ספורטאז' אורבן בגרסת 1.6 ליטרים אוטומטית במחיר של מכונית משפחתית, הביאה את סגמנט הקרוסאוברים אל מרכז הקונצנזוס ויצרה שינוי משמעותי ביותר בשוק הרכב הישראלי. מבט חטוף בטבלת המכירות מלמד כי סגמ

     
  • סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    סוזוקי ויטרה טורבו במבחן דרכים - מתיחת פנים

    04.04.19 | מבחני רכב

    סוזוקי ויטרה קיבל מנוע טורבו מודרני ועיצוב עדכני. יצאנו לבחון את הקרוסאובר הקומפקטי בגרסתו החדשה

    סוזוקי ויטרה היה מחלוצי קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ועוד בשנות ה- 80 של המאה הקודמת הציע יכולת שטח טובה בחבילה קטנה, עם הילוך כוח ועבירות גבוהה ביחס למחיר. בדור הרביעי הפך סוזוקי ויטרה לקרוסאובר עירוני המציע עיצוב אופנתי ויכולת טובה בכביש תוך ויתור על יכולת השטח. לחובבי השבילים מוצעת גם גרסת הנעה

     
  • טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    טויוטה ראב 4 הייבריד החדש 2019 במבחן דרכים

    31.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה ראב 4 החדש מציע עיצוב מוחצן, יחידת הנעה היברידית ותג מחיר בקצה העליון של הקטגוריה. יצאנו לבחון את המתחרה החדש והמסקרן

    טויוטה ראב 4 הינו חלוץ הקטגוריה הפורחת ביותר בשוק המקומי בשנים האחרונות. כבר בשנת 1994, טרם התחיל הרומן של הנהג הישראלי עם רכבי פנאי שטח, הוצג הדור הראשון של טויוטה ראב 4 (ראשי תיבות Recreational Activity Vehicle 4WD) אשר הקדים את זמנו, מתוך הבנה כי רובם המוחלט של נהגי רכבי הפנאי בוחרים בהם בשל הישי

     
  • קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    קיה נירו PHEV במבחן דרכים

    27.03.19 | מבחני רכב

    גרסת הפלאג-אין הייבריד של קיה נירו מציעה צריכת דלק נמוכה יותר אך מחיר רכישה גבוה יותר. יצאנו למבחן דרכים חסכוני במיוחד

    קיה נירו PHEV הינה גרסה היברידית נטענת (פלאג-אין הייבריד) לקרוסאובר ההיברידי המוכר של היצרנית. משמעות הדבר היא שיחידת ההנעה ההיברידית הכוללת מנוע בנזין בשילוב מנוע חשמלי, מקבלת בגרסה זו סוללת ליתיום-יון פולימר הניתנת לטעינה גם משקע תלת פאזי ביתי. כאשר הסוללה טעונה במלואה, ניתן לנסוע באמצעות אנרגיית

     
  • מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    מאזדה 6 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    17.03.19 | מבחני רכב

    מאזדה 6 מנסה לשדרג את מעמדה ולטפס אל מחוזות הפרימיום

    מאזדה 6 היא אחת המכוניות המזוהות ביותר בישראל. היא החליפה את מאזדה 626 שהעירה את קטגוריית המשפחתיות הגדולות כשזכתה לתמחור אטרקטיבי וסחפה אחריה את המתחרות להורדת מחירים. הדור הראשון של מאזדה 6 היה נציג ראשון לדגמי ה'זום זום' של מאזדה, עם עיצוב חיצוני מרשים ושלדה שיצרה מכונית מהנה מאוד לנהיגה.

     
  • טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    טויוטה פריוס פלוס במבחן דרכים

    11.03.19 | מבחני רכב

    טויוטה פריוס פלוס מציע 7 מושבים, יחידת הנעה היברידית חסכונית, ותג מחיר של 169,900 ₪. יצאנו לבדוק למי הוא מתאים

    המיניוואן טויוטה פריוס פלוס מבוסס על טויוטה פריוס מדור קודם ומצוייד באותה יחידת הנעה היברידית, אך מציע בסיס גלגלים ארוך ב- 80 מ"מ וגג גבוה ב- 85 מ"מ כדי לאפשר הובלת 7 נוסעים. טויוטה פריוס פלוס מיועד למשפחות ברוכות ילדים שאינן נכנעות לאופנת הקרוסאוברים ומעדיפות תא נוסעים פרקטי ומנוע חסכוני על פני מרכ

     
  • דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    דאצ'יה סנדרו במבחן דרכים

    07.03.19 | מבחני רכב

    דאצ'יה מציעה מכונית סופר מיני אוטומטית במחיר של מכונית מיני. יצאנו לבדוק האם הסופר מיני הזולה בישראל מהווה קניה חכמה

    לדאצ'יה סנדרו יש לכאורה את כל הכלים להצלחה בשוק המקומי. היא מציעה את החוויה של קריעת ניילונים מרכב חדש מהיבואן במחיר נגיש של 63,000 ₪ ועושה זאת עם תיבת הילוכים אוטומטית ומנוע טורבו. לצד אלו יהנו הרוכשים מעלויות אחזקה זולות. דאצ'יה סנדרו יתרונות מחיר, נוחות נסיעה, מרווח פנים

     
  • שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    שברולט ספארק במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    28.02.19 | מבחני רכב

    שברולט ספארק עברה מקצה שיפורים וחוזרת לתחרות עם מפרט מבטיח ואבזור בטיחות משודרג

    הדור הראשון של שברולט ספארק הגיע ארצה מעט באיחור למהפכת המיני והציע עיצוב מקורי אך תיבת הילוכים ידנית בלבד. בדור השני בחרה שברולט בעיצוב בוגר יותר וציידה את הספארק במנוע בנזין 1.4 ליטרים גדול וחזק ביחס למקובל בסגמנט ובתיבת הילוכים אוטומטית רציפה. מאז היא נמצאת בקרב רבות המכר בקטגוריית המיני אותה מוב

     
  • יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    יונדאי טוסון 2019 במבחן דרכים (מתיחת פנים)

    26.02.19 | מבחני רכב

    הקרוסאובר יונדאי טוסון זכה למתיחת פנים וזו הזדמנות מצויינת לבחון את רב המכר בקטגוריה הצומחת ביותר בשוק הרכב הישראלי

    סגמנט הקרוסאוברים הינו הצומח ביותר בשוק הרכב הישראלי, בעיקר בקרב הצרכן הפרטי אשר רוכש את רכבו מתוך בחירה אישית. בסגמנט זה שולטים ביד רמה מזה שנים צמד האחים מקוריאה - חתן השמחה יונדאי טוסון ואחיו החורג קיה ספורטאז'. שניהם עברו לאחרונה מתיחת פנים כאשר זו של יונדאי טוסון משמעותית יותר וכוללת עדכוני עיצ