מסתבר שהיה שווה לחכות. אחרי כל כך הרבה קדימונים קיבלנו סוף סוף מכונית כביש קרובה מאוד לגרסת הראלי הטהורה
כולם יודעים שטויוטה יודעת לייצר מכוניות אמינות ושימושיות עם מערכות הנעה יעילות וחסכוניות, עלות תחזוקה נמוכה וביקוש לוהט. מה שלא כולם יודעים זה שטויוטה יודעת לייצר גם מכוניות חמות המעוררות את האדרנלין בגוף. בעבר היו פה טויוטה סליקה וטויוטה סופרה המוצלחות שעדיין מבוקשות בשוק המשומשות גם אם יוצרו אי שם בשנות ה-90. אלו רכבים שהוכיחו שהנדסה חכמה ומנועים חזקים יכולים ללכת רחוק ביחד, ושטויוטה בהחלט יודעת לייצר מכוניות ספורט.
טויוטה יאריס GR
היצרנית היפנית מעוניינת להחזיר את התשוקה למותג ועושה זאת עם טויוטה יאריס GR שאינה הוט האצ' (מכונית סדרתית שנעשו בה שיפורים) אלא מכונית סדרתית אשר תוכננה מלכתחילה להיות גרסת הכביש של מכונית הראלי. כל רכיב בה, החל מהמנוע, דרך תכנון המתלים, מערכת ההנעה הכפולה, בלמים, וחלקי גוף שונים, תוכננו מאפס כדי להיות הכי טובים שאפשר, כך לפי המנכ"ל אקיו טויודה.
טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR מצויידת במנוע 1.6 ליטר 3 צילינדרים מוגדש טורבו המספק 268 כוחות סוס ומומנט של 36.7 קג"מ. כל הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים ידנית ומערכת הנעה כפולה קלת משקל ייחודית המאפשרת שליטה בכוח המועבר לכל סרן. משקל רב, תרתי משמע, הושם על הפחתת משקל וחלוקה שווה שלו בין הסרנים. בבניית המרכב נעשה שימוש רב ברכיבי אלומיניום וסיבי פחמן להפחתת משקל וחוזק מבני. פתרונות כגון העברת המצבר לתא המטען נעשו לטובת חלוקת משקל טובה יותר.
טויוטה יאריס GR
לנו נותר רק להמתין שמכונית הביצועים הייחודית תנחת בארץ. תג המחיר עומד על 36 אלף דולר לגרסה הבסיסית ביפן, ונראה שטויוטה יאריס GR בישראל לא תהיה זולה.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.