פורסמו פרטים ראשונים אודות ב.מ.וו M3 ו- M4

בדור החדש של "רכב הספורט סדאן הטוב בעולם" תתרכז היצרנית בהשלת משקל, תנטוש את מנוע ה- V8 ותחזור לשישה צילינדרים

תגיות: , , ,

ב.מ.וו פיצלה לא מכבר את גרסאות הקופה והקבריולט של סדרה 3 לסדרה נפרדת הנקראת סדרה 4. בהתאם לכך, זוכות גרסאות הספורט לתגים נפרדים גם כן. כעת מפרסת ב.מ.וו נתונים טכניים ראשוניים על שני הרכבים. מלבד הצגתה של ה- M4 והפרדת שני הדגמים נושאת איתה ב.מ.וו בשורה נוספת ומודיעה על החלפת מנוע ה- V8 4.0 ליטר שהיה מותקן ב- M3 הקודמת במנוע 3.0 ליטר מוגדש טורבו בעל שישה צילינדרים בטור, בכך חוזרת היצרנית לתצורת המנוע שהיה מותקן בדור השני והשלישי של ה- M3.

ב.מ.וו M3 ו- M4

במרכזו של המנוע החדש נמצאת טכנולוגיית TwinPower שבבסיסה שני מגדשי טורבו ולכל אחד שתי צינוריות ליניקה, אחת קטנה שפועלת בסל"ד נמוך ומספקת תגובת דוושה חדה והשנייה גדולה יותר הנכנסת לפעולה בסל"ד גבוה ומספקת יותר כח. כמו כן, קיימות שתי מניפות שפועלות בהתאמה, כך מדמה למעשה המערכת צמד מגדשים בתוך גוף של כל מגדש וכך חוסכת מקום ומשקל מבלי לוותר על הספק גבוה או זמינות כח.

המנוע, שממשיך את מסורת הסל"ד הגבוה של מנועי ב.מ.וו ומגיע אף מעבר ל- 7,500 סיבובים לדקה, משודך לתיבת הילוכים ידנית בת שישה הילוכים או רובוטית כפולת מצמדים בת שבעה הילוכים. המנוע מפיק 430 כ"ס, שיפור של 10 כ"ס מהמנוע הקודם ובעל מומנט מרבי של "הרבה מעל ל- 50 קג"מ", כך עפ"י ב.מ.וו. נתון המומנט מציג שיפור של 30% ממנוע ה- M3 היוצאת ובכל זאת מדווחת היצרנית כי הצליחה להשיג שיפור של כ- 25% בצריכת הדלק.

ב.מ.וו M3 ו- M4. מערכת ההינע

דגש נוסף בפיתוח ה- M3 וה- M4 החדשות הוא חסכון רדיקלי במשקל ותכנון חכם של מרכב ושלדת הרכבים. כך למשל מקבלים שני הרכבים (לראשונה בגרסת הסדאן) גג מחומר מרוכב של פלסטיק וסיבי פחמן (CFRP) שמוריד את מרכז הכובד ומשלב קימור המתעל את זרימת האוויר מעל הרכב. ה- M4 מקבלת בנוסף גם מכסה תא מטען המורכב מסיבי פחמן המשלב את הקימור לתיעול האוויר.

ב.מ.וו עושה שימוש ב- CFRP לייצור חלקים נוספים ברכבים, בינהם גל ההינע, המוט המייצב לבולמי הזעזועים הקדמיים וקשת הגג המחברת בין קורות B. כמו כן, ב.מ.וו עשתה שימוש נרחב במגנזיום ואלומניום במערך המתלים, הגלגלים והמנוע. כתוצאה ממאמציה של היצרנית, ה- M4 שוקלת פחות מ- 1,500 ק"ג, 155 ק"ג פחות מ- M3 קופה הנוכחית.

ב.מ.וו M3 ו- M4. תכנון קל משקל

ב.מ.וו לא פרסמה מחירים או תאריך הצגה רשמי ל- M3 ול- M4 אך הצפי לחשיפתם הרשמית הוא בינואר 2014 בתערוכת דטרויט. תחילת השיווק צפויה בחודשים הראשונים של 2014.

סרטון ב.מ.וו M4

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

טויוטה קורולה סדאן חוזרת לישראל במחיר של...

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...

בוריס רוזנר24 נובמבר 2025

ג'נסיס מציגה GV60 מאגמה ביצועיסטית לצד מ...

כבר שנים שג'נסיס מבשלת מהלך אסטרטגי שיהפוך אותה מאלטרנטיבה מוזלת ומעוצבת למותגי היוקרה הגרמניים, למו...

בוריס רוזנר23 נובמבר 2025

פורשה קאיין החשמלי 2026 נחשף וזמין לרכיש...

לאחר המתנה ארוכה, פורשה מסירה את הלוט מעל פורשה קאיין החשמלי שהינו הדגם הסדרתי החזק ביותר של החברה ב...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

BYD אטו 2 חשמלי מושק בישראל במחיר 148,99...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 הניצב מתחת ל- BYD אטו 3 המוכר ומת...

בוריס רוזנר20 נובמבר 2025

הכירו את ג'יפ ריקון החשמלי המבטיח יכולות...

ג'יפ ריקון (Recon) מציע אלטרנטיבה חשמלית לג'יפ רנגלר הקשוח ומיועד לחובבי טיולים המעוניינים ליהנות מח...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

רנו טראפיק 2026 החדשה תהיה חשמלית בלבד...

רנו חשפה היום את הדור השישי של רנו טראפיק E-Tech המסחרית אשר תגיע לשוק במחצית השניה של 2026 עם מערכת...

בוריס רוזנר19 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu