טויוטה מציגה בתערוכת ג'נבה מנוע טורבו בנזין חדש בנפח 1.2 ליטר המפיק 114 כ"ס ומסוגל לעבוד גם במחזור אטקינסון
בתערוכת הרכב בג'נבה המתקיימת בימים אלו מציגה טויוטה מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר שישרת תחילה את טויוטה אוריס שעברה מתיחת פנים ויגיע בעתיד לדגמי טויוטה נוספים. מנוע הטורבו החדש הינו אחד מתוך 14 מנועים חדשים שהבטיחה טויוטה להשיק בין אפריל 2014 לסוף שנת 2015.
מנוע 1.2 ליטר טורבו החדש של טויוטה
בשנה שעברה דיווחה טויוטה כי היא מתכוונת להציג סדרת מנועים חדשה שתעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לשיפור צריכת הדלק שהיו שמורות עד כה למערכות הנעה היברידיות. מנוע ה- 1.2 טורבו החדש הינו השני בסדרה זו ומצטרף למנוע שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר המשרת את טויוטה אייגו הקטנה שטרם הגיעה לישראל. הודות למערכת ניהול שסתומים מתקדמת (VVT-iW) מסוגלים שני המנועים לעבור ממחזור אוטו (Otto) הסטנדרטי למחזור אטקינסון החסכוני כאשר המנוע בעומס נמוך. במחזור אטקינסון משתמשים בד"כ מנועי בנזין המשולבים במערכות הנעה היברידיות והינו תורם רבות לצמצום צריכת הדלק על חשבון פגיעה בזמינות הכח עליה מפצה המנוע החשמלי בעת הצורך. כמו כן כוללים המנועים סעפות יניקה ופליטה מתקדמות המשפרות את נצילות המנוע, ומערכת ניהול חום חכמה.
טויוטה אוריס 2015
מנוע הטורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר של טויוטה מפיק 114 כ"ס בין 5,200 ל- 5,600 סל"ד ומומנט מרבי של 18.9 קג"מ בין 1,500 ל- 4,000 סל"ד. המנוע ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. טויוטה אוריס האצ'בק שתזכה להיות הראשונה שתצוייד במנוע החדש תציג ביצועים של 10.1 שניות במיאוץ מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש בגרסה הידנית. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 21.3 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.

תפריט נגישות








קורולה עם הגיר הרובוטי ברשותי 6 שנים-רכב מעולה
צריך להבין שזה לא אוטומט אלא ידני בלי דוושת מצמד. עם נהג שיודע איך לנהוג הרכב מאיץ וסוחב מעולה, החלפת הילוכים מההגה כמו ברכב מירוץ וצריכת דלק של 15 קמ לליטר
עכשיו רק חסר להם גיר רובוטי יעיל
ואז יהיה קשה לנצח את טויוטה. בנסיון הקודם שלהם לשווק גיר רובוטי בקורולה 2008 זה היה כשלון