היצע הדגמים של סיאט מתרחב, היצרן הספרדי חושף את רכב הפנאי שטח הראשון בתולדותיו. בארץ לקראת סוף השנה
סיאט מרחיבה את היצע דגמיה ונכנסת באיחור רב לסגמנט הלוהט של רכבי הפנאי שטח. עד כה חשפה סיאט מספר דגמי קונספט לקרוסאובר אפשרי אך אף אחד לא עשה את המעבר אל פסי הייצור. כעת נחשף סיאט אטקה החדש, רכב פנאי שטח בגודל בינוני שיגיע לייצור כבר השנה וישווק במגוון גרסאות הנעה ורמות אבזור.
על פי מסורת היצרן הספרדי, גם סיאט אטקה החדש קרוי על שמו של מיקום גאוגרפי בספרד. אטקה הינה עיירה קטנה בחבל סרגוסה שבצפון מזרח ספרד. סיאט אטקה החדש שומר על שפת העיצוב העדכנית של המותג ומשתמש במוטיבים מדגמים אחרים כגון סיאט לאון, אך בסיאט מדגישים שכל פרט פותח מחדש במיוחד בשביל האטקה.
סיאט אטקה
עיצובו של סיאט אטקה כוחני וספורטיבי עם בתי גלגלים תפוחים וקווים נקיים וחדים. יחידות התאורה מלפנים ומאחור מבוססות LED וחישוקי הסגסוגת הגדולים משלימים את המראה הספורטיבי. תא הנוסעים הועתק מסיאט לאון ותורם לתחושה הספורטיבית. במרכז הדשבורד ניצבת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' ובקונסולה בין המושבים הקדמיים ימוקם בורר מצבי נהיגה בגרסאות ההנעה הכפולה. הדשבורד ממוקד נהג, תנוחת הישיבה גבוהה, ושדה הראיה טוב לכל הכיוונים. אורכו של סיאט אטקה החדש עומד על 4,360 מ"מ שמנוצלים למרווח פנימי מרבי ונפח תא המטען עומד על 510 ליטרים או 485 ליטרים בגרסאות ההנעה הכפולה.
סיאט אטקה
סיאט אטקה החדש מצוייד במנועי TSI ו-TDI של קונצרן פולקסווגן. היצע מנועי הטורבו בנזין כולל מנוע בנפח 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס ומנוע בנפח 1.4 ליטר בהספק 150 כ"ס עם מערכת ACT לניתוק צילנדרים בזמן שיוט לשיפור צריכת הדלק. מנועי הטורבו דיזל כוללים מנוע בנפח 1.6 ליטר בהספק 115 כ"ס ומנוע בנפח 2.0 ליטר בהספק 150 כ"ס או 190 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DSG. מנועי ה- 2.0 ליטר דיזל ישווקו ככל הנראה גם בגרסת הנעה כפולה. בסיאט טוענים שהיצע המנועים וכיול המתלים יביאו בשורה חדשה לעולם רכבי הפנאי שטח בכל הנוגע להנאה מנהיגה.
סיאט אטקה
למרות ההגעה המאוחרת אל סגמנט רכבי הפנאי שטח, בסיאט לא נשארו חייבים וציידו את האטקה החדש בכל טוב. סיאט אטקה יוצע עם מערכת מולטימדיה מדור חדש בעלת מסך מגע בגודל 8 אינץ', קישוריות מלאה לסמארטפון ואפליקציה תומכת. בנוסף יצוייד סיאט אטקה החדש במשטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ובמגוון מערכות בטיחות מתקדמות כגון מערכת לסיוע בפקקים, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לניטור תמרורים, ניטור שטחים מתים, ומערך מצלמות הקיפיות. עוד מצוייד סיאט אטקה החדש במערכת בטיחות למצבי חירום. כאשר המערכת אינה מזהה שום פעולה מצד הנהג, תופיע אזהרה חזותית וקולית. אם הנהג לא יגיב יופעלו הבלמים לרגע ואם אחרי כל אלו לא תהיה תגובה מצד הנהג, תעצור המכונית עצירה מלאה תוך כדי שמירה על נתיב הנסיעה.

תפריט נגישות








סיאט אטקה
רכב מדהים אין אפס