תאגיד פיג'ו-סיטרואן מבטיח לחשוף את צריכת הדלק האמיתית של דגמי החברה
כיום מציגים יצרני הרכב את נתון צריכת הדלק בתנאי מעבדה לפי תקן NEDC. מדובר בצריכת דלק אופטימית, בלשון המעטה, שלא מושגת בתנאי היומיום. למרות שכך מקובל, לתאגיד פיג'ו סיטרואן (PSA) נמאס להציג ללקוחות נתונים חסרי תועלת שפוגעים בתדמית המותג ובאמון הציבור ולכן קובע רף חדש ומחמיר בבדיקת נתוני צריכת דלק בכבישים אמיתיים, בתקווה לסחוף אחריו את המתחרים. בכירי החברה ציינו כי פרשת הדיזל-גייט של פולקסווגן השפיעה רבות על ההחלטה לספק לציבור מידע אמין ושימושי, ללא קיצורי דרך.
פיג'ו 308
לצורך בדיקת צריכת הדלק בתנאים אמיתיים, ננהגו המכוניות בכבישים ציבוריים עירוניים ובין-עירוניים בתנאי נהיגה מקובלים: עם נוסעים, מטען ומיזוג אוויר פועל. הבדיקה כללה נסיעה של 25.5 ק"מ בכבישים עירוניים, 39.7 ק"מ בכבישים בין-עירוניים מגוונים ו- 31.1 ק"מ בכביש המהיר. למען הסר ספק, את פרוטוקול הבדיקה החדש שנקרא NGO Transport & Environment, פיתחו ארגונים חיצוניים ומוכרים העוסקים בתחבורה ואיכות סביבה.
כפי שניתן לראות בתמונה, בבדיקה המדוברת נעזרו במכשיר נייד למדידת פליטת מזהמים. התוצאות לפי פרוטוקול NGO החדש אמינות למדי ודומות לצריכת הדלק הממוצעת שהושגה ע"י בעלי רכבים זהים. פיג'ו 308 עם מנוע 1.6 ליטר דיזל ותיבת הילוכים ידנית השיגה צריכת דלק של 20 ק"מ לליטר לפי פרוטוקל NGO, נתון זהה לממוצע אצל בעלי הרכבים וגבוה ב- 28% מנתון צריכת הדלק לפי תקן NEDC העומד על 27.8 ק"מ לליטר.
החברה הבטיחה לפרסם עד קיץ 2016 את נתוני צריכת הדלק האמיתיים של 30 דגמי פיג'ו וסיטרואן.

תפריט נגישות








תמיד מרמים את הצרכן קשה לי להאמין שזה יקרה