ניסאן חושפת בטוקיו את ה- IMx קונספט, קרוסאובר חשמלי בעל יכולת נהיגה אוטונומית המשקף את חזונה לניידות אינטליגנטית
ניסאן IMx זירו קונספט המוצג בימים אלו בתערוכת טוקיו, מציג מערכת הנעה חשמלית טהורה ויכולת נהיגה אוטונומית מלאה. ניסאן IMx זירו מציע טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ ומספק הצצה אל חזון העתיד של החברה. גישת הניידות האינטליגנטית של ניסאן דוגלת בשינוי הדרך בה מכוניות מופעלות וננהגות היום. הגישה החדשה נועדה לשפר את יחס החברה למכוניות בזכות זיהום אוויר מופחת וחיזוק הקשר בין הנהג למכונית באמצעות שליטה בכל מצבי הרכב.
ניסאן IMx זירו
על תפעול הנהיגה האוטונומית המתקדמת אחראית מערכת הפרו-פיילוט. הפעלתה מקפלת את ההגה אל תוך לוח המחוונים, מסיטה את מושב הנהג לאחור, ומאפשרת לו להרגע בנינוחות במרחב. חזרה למצב נהיגה ידני, משיבה את כל המכלולים לעמדת נהיגה ומעבירה את השליטה לידי הנהג. ניסאן IMx זירו ניחן גם באינטגרציה אינטליגנטית המאפשרת לו לחנות בעצמו לאחר הורדת הנהג ביעד, ולהתחבר לרשת החשמל. לאחר שבעל הרכב סיים את ענייניו, יוכל הרכב לחזור לאספו בצורה אוטונומית.
ניסאן IMx זירו
מערכת ההנעה החשמלית המלאה בניסאן IMx זירו תוכננה ליעילות מרבית ומאפשרת רצפה שטוחה לחלוטין, תחתיה מותקנת סוללה בעלת קיבולת גבוהה האוגרת אנרגיה בצפיפות מירבית. כתוצאה מכך מתקבלים מרכז כובד נמוך ויכולת דינמית שלטענת ניסאן לא נראתה כמותה בסגמנט הקרוסאוברים. יחידת ההנעה מורכבת משני מנועים חשמליים המותקנים על הסרן האחורי והקדמי ויוצרים הנעה כפולה. ההספק המשולב עומד על 430 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 71 קג"מ.
ניסאן IMx זירו
על פי מעצבי ניסאן, במכוניות של היום קיימת הבחנה ברורה בין הפנים לחוץ. בעוד עיצוב החוץ מספק תחושת ביטחון, עיצוב הפנים מיועד להקנות לנהג סביבה מתאימה לנהיגה. בידול זה עשוי להשתנות עם בואן של מכוניות אוטונומיות מלאות. העיצוב החיצוני של ניסאן IMx זירו שומר על סממנים מוכרים משאר דגמי ניסאן בשילוב עיצוב חשמלי-ספורטיבי. הגריל נושא את ה- V האופייני לניסאן וחולש גם על מכסה המנוע. צבע הפנינה נועד לסמל את היופי הנמצא בחלקו הפנימי של הקימונו היפני.
מעצבי ניסאן הקנו לחלל הפנים תחושה אוורירית המקשרת את עיצוב הפנים עם עיצוב החוץ. שטח החלונות הגדול ופאנלים מעץ דקיק מעניקים לנוסעים תחושה הדומה למחיצות נייר בבית יפני מסורתי. המושבים דומים גם הם לכסאות בבית יפני מסורתי, וכוללים מסגרת המודפסת במדפסת תלת מימדית וריפוד עשוי מתרכובת סיליקון. מערכת בינה מלאכותית מאפשרת לנהג לשלוט על מערכות הנוחות באמצעות מחוות ידיים ועיניים, והממשק האינטואיטיבי מפחית את הצורך בפקדים פיזיים והופך את עיצוב החלל לנקי ויעיל.
סרטון ניסאן IMx זירו רשמי

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.