סקודה מציגה את ה- VISION X, קונספט לקרוסאובר עירוני בעל מערכת הנעה היברידית המשלבת בין גז וחשמל
סקודה מציגה בתערוכת הרכב בז'נבה קרוסאובר אורבני חדש בעל מערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע בעירה פנימית הפועל על גז טבעי, עם מנוע חשמלי. סקודה VISION X מהווה קדימון לדגם עתידי שיתבסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן ויהיה אח לסיאט ארונה. אומנם מדובר בדגם קונספט שלא יגיע לקו הייצור בעיצוב הנוכחי, אך ה- VISION X מציג את החזון של סקודה לדגמי העתיד.
סקודה VISION X
דגם הייצור הסדרתי של סקודה VISION X ישלים את קו רכבי הפנאי של סקודה ויהיה בעל מידות קטנות ביחס לאחיו - סקודה קארוק וסקודה קודיאק. אורכו של דגם הקונספט 4,255 מ"מ, רוחבו 1,807 מ"מ ובסיס גלגליו ארוך ביחס לסגמנט ועומד על 2,645 מ"מ. הקרוסאובר החדש ישווק לקהל יעד צעיר ויציע חדשנות טכנולוגית לצד פתרונות אחסון ייחודיים כגון תאי אחסון לסקייטבורד חשמלי ולציוד המיגון הנלווה. עיצוב החוץ אינו מתיימר להציג יכולות שטח גבוהות אלא נוחות ושימושיות בסביבת מחייה אורבנית. פנסי חזית צרים וארוכים, גריל קדמי בולט וחישוקי אלומיניום צעקניים מעניקים לרכב מראה דינמי וספורטיבי.
סקודה VISION X
יחידת ההנעה ההיברידית של סקודה VISION X מבוססת על מנוע גז טבעי דחוס מסוג CNG בנפח 1.5 ליטרים המפיק 130 כ"ס ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ. מנוע הגז מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד ומתוגבר על ידי מנוע חשמלי קדמי המשמש כגנרטור סיוע. מנוע חשמלי נוסף המפיק 27 כ"ס ומומנט מרבי של 7.1 קג"מ, ממוקם מאחור ואחראי על הנעת הציר האחורי בלבד. מנוע זה מופעל רק בעת הצורך- בהאצות אגרסיביות או בנסיעת שטח עם אחיזה נמוכה בקרקע. סקודה טוענת כי בעת הצורך יצליח המנוע החשמלי להסיע את הרכב לטווח של 2 ק''מ על ידי שימוש באנרגיה חשמלית בלבד הנאגרת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 1.5kWh. תאוצה 0-100 קמ''ש אורכת 9.3 שניות והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ''ש.
סקודה VISION X
מנועי גז טבעי CNG פולטים פחות פחמן דו-חמצני לאטמוספרה ונחשבים ''ירוקים'' יותר ממנועי בנזין או דיזל. מנוע ה- CNG החדש של סקודה אמור לפלוט 18-25% פחות גזים מסוכנים לאוויר ולהציג נתון פליטת CO2 נמוך במיוחד העומד על 89 גרם/ק"מ. למרות זאת, מתקינה סקודה מיכל בנזין רזרבי בנפח קטן, המאפשר את הגדלת טווח הנסיעה הכולל ל- 650 ק''מ, ומספק פתרון אם לא נמצאה תחנת דלק המציעה אפשרות תדלוק בגז.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.