קיה מציגה יחידת הנעה מסוג MHEV הכוללת סוללה במתח 48 וולט ומתנע-אלטרנטור המשמש כמנוע עזר
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, החלה במגעים עם היצרנית הקוריאנית לקראת שיווקו של קיה ספורטאז' דיזל MHEV אשר צפוי להגיע אלינו לקראת סוף השנה הנוכחית. גרסה זו מצויידת במערכת הנעה מיקרו היברידית המשלבת מנוע טורבו דיזל עם סוללת 48 וולט ומתנע-אלטרנטור המשמש כמנוע עזר לטובת חסכון בדלק.
קיה ספורטאז'
היתרונות של מערכת MHEV לעומת מערכת הנעה היברידית מלאה, מתבטאים במודולריות המאפשרת את שילובה בפלטפורמות קיימות עם מנועי בעירה פנימית ותיבות הילוכים סטנדרטיים, ללא צורך בהקרבת נפח תא המטען או התקנת רכיבים גדולים ויקרים. יתרון נוסף של המערכת המיקרו היברידית הוא הפחתת עומס על מצבר הרכב, מה שמאפשר את הקטנתו.
הטכנולגיה עתידה להיקלט בכל היצע הדגמים של קיה. הדגמים הראשונים שישווקו עם מערכת MHEV יהיו קיה ספורטאז' דיזל וקיה סיד החדשה. כמו כן, עד שנת 2025 תציג קיה 16 דגמים בעלי יחידות הנעה מתקדמות, ביניהם 5 דגמים היברידיים חדשים, 5 דגמי פלאג-אין הייבריד ו- 5 דגמים חשמליים מלאים. בשנת 2020 צפוייה קיה להציג רכב חשמלי חדש עם טכנולוגיית תא דלק.
הטכנולוגיה המיקרו היברידית של קיה דומה במהותה לזו שהוצגה ע"י אאודי ומרצדס לאחרונה, וכוללת סוללת ליתיום קומפקטית במתח 48 וולט הממוקמת ברצפת תא המטען ומחוברת למתנע-אלטרנטור המשולב ברצועת התזמון במנוע. המתנע משמש כמנוע עזר חשמלי בעת האצה או כגנרטור המנצל את אנרגיית הבלימה לטובת טעינת הסוללה. המערכת משמשת גם כמערכת stop&start כאשר הסוללה טעונה במידה מספקת להתנעת הרכב. על פי קיה, הטכנולוגיה החדישה תורמת לחסכון בדלק ולהפחחת גזי הפליטה בשיעורים שבין 4-7%.

תפריט נגישות








אחלה שילוב ונשאלת השאלה
נראה מעניין ומסקרן השאלה היא איך זה ייראה מקרוב, נחכה ונראה מה קיה תביא הפעם