גורדון מארי T.50 - מכונית העל הטובה בכל הזמנים?

גורדון מארי T.50 מהווה יורשת מודרנית למקלארן F1 האגדית ומציגה הנדסה בלתי מתפשרת עם מנוע V12 אטמוספרי ומשקל של מכונית מיני

תגיות: , , Gordon Murray

גורדון מארי חושף לראשונה את מכונית העל T.50 המהווה יורשת ליצירת האומנות האחרונה שלו, מלקארן F1, אך משופרת בכל היבט. העיצוב החיצוני נקי וקלאסי על מנת שיוכל להישאר נאה גם בעוד עשרות שנים. ניתן לזהות דלתות קמורות הנפתחות כלפי מעלה וכונסי אוויר גדולים, אך ללא פגושים מוגזמים או כנף אחורית שאינה נחוצה כאן.

גורדון מארי T.50 גורדון מארי T.50

גורדון מארי T.50 חמושה במנוע V12 אטמוספרי בנפח 3.9 ליטרים שפותח בשיתוף Cosworth ומפיק 663 כ"ס ב- 11,500 סל"ד ומגיע עד ל- 12,000 סל"ד. המנוע שובר שיאים במשקלו הנמוך וגם תיבת ההילוכים הידנית קלה למדי. אפילו דוושת הגז עשויה מטיטניום כדי לקצץ כמה עשרות גרמים, דבר הממחיש עד כמה גורדון מארי הגיע לקצה על מנת לחסוך משקל עודף ולהגיע למשקל כולל של 986 ק"ג בלבד - מאפיין קריטי במכונית ספורט.

גורדון מארי T.50 גורדון מארי T.50

גורדון מארי טוען שמכונית העל החדשה מציגה את האווירודינמיקה המתקדמת והיעילה ביותר במכוניות מסוגה. כוח ההצמדה במכוניות על הוא בעל ערך חשוב ובחלק מהדגמים ניתן לשינוי והתאמה בעזרת ספויילר אקטיבי. גורדון מארי T.50 מציגה פתרון שונה הכולל מאוורר אחורי בקוטר 40 ס״מ המאפשר שינויים דינמיים באווירודינמיקה של המכונית. המאוורר מגדיל את כוח ההצמדה בשיעור של עד 50% בנסיעה ועד 100% בבלימה לטובת קיצור מרחק הבלימה ב- 10 מטרים ממהירות של 240 קמ״ש. מאידך, בהאצה ניתן להפחית את כוח ההצמדה ב- 12.5% ולהוסיף כ- 50 כ״ס למנוע על ידי הזרמת אוויר דחוס למנוע וכך לקבל הספק מרבי רגעי של 700 כ״ס. לנהג אפשרות לבחור מבין 5 מצבי פעולה של המאורר.

גורדון מארי T.50 גורדון מארי T.50

תא הנוסעים עוצב בהשראת מקלארן F1 ונראה כאילו נלקח מקוקפיט של מטוס קרב, עם כפתור התנעה מכוסה בנצרה אדומה ופקדים פיזיים בולטים המעניקים מראה קרבי. גורדון בחר לשמר את המסורת ולמקם את הנהג במרכז כמו במקלארן F1 לטובת שדה ראיה מיטבי.

גורדון מארי T.50 גורדון מארי T.50

לטובת האווירודינמיקה ויתר גורדון על מראות הצד והשתמש בשתי מצלמות ושני מסכים קטנים בתא הנוסעים להצגת התמונה של המתרחש בצידי ומאחורי הרכב. מערכת שמע עם 10 רמקולים והתאמה ל- Android Auto ו- Apple Carplay תנעים את זמנכם בפקק.

סרטון גורדון מארי T.50

גם להיבט הסאונד שמייצר המנוע החליט גרודון מארי להתייחס והשתמש בתעלת סיבי פחמן מעל ראש הנהג אשר מגבירה את צליל המנוע בתא הנוסעים ובכך מתקבל צליל מושלם מעל ראש הנהג.

עדיין מתלבט? נשמח להעניק לך ייעוץ וליווי אישי VIP ברכישת רכב

 מלא פרטים ונחזור אליך בהקדם (שירות הליווי כרוך בתשלום)

תגובות

תגובות

בלחיצה על שלח אתה מסכים   לתנאי השימוש

עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.

כתבות נוספות בנושא חדשות רכב 

אלפין A290 הספורטיבית מושקת בישראל...

פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...

בוריס רוזנר27 נובמבר 2025

ג'נסיס GV70 EV המעודכן נוחת בישראל...

כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...

בוריס רוזנר27 נובמבר 2025

BYD אטו 2 פלאג-אין הייבריד מושק בישראל...

שלמה מוטורס, יבואנית BYD לישראל, משיקה היום את רכב הפנאי BYD אטו 2 בגרסת פלאג-אין הייבריד המכונה DM-...

בוריס רוזנר26 נובמבר 2025

קיה קרניבל הייבריד זוכה לגרסת פרימיום חד...

טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת רמת אבזור פרימיום חדשה למוביל הנוסעים קיה קרניבל הייבריד. ...

בוריס רוזנר26 נובמבר 2025

מרצדס CLA החדשה 2026 מושקת בישראל...

כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, משיקה את הדור החדש של מכונית הקופה 4 דלתות מרצדס CLA - הדגם הנמכר ביו...

בוריס רוזנר25 נובמבר 2025

טויוטה קורולה סדאן חוזרת לישראל במחיר של...

יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, מודיעה על השקת טויוטה קורולה סדאן המשפחתית, הפעם ממפעלי החברה ...

בוריס רוזנר24 נובמבר 2025

בעלי מקצוע
השווה
נקה הכל

הוסף עד 4 רכבים להשוואה ולחץ על ׳השווה׳

השווה
נגישות
menu