אנו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית המאומצת על ידי חברות ביטוח רכב
מדהים שאך לפני כמה שנים נדהמנו לגלות שאפשר לרכוש פוליסת ביטוח רכב באינטרנט והנה היום אנחנו לא מאמינים שאפשר היה אחרת. האם בעוד כמה שנים יראה לנו מוזר לרכוש ביטוח רכב שמגיע ללא אפליקציה? נראה שהעולם הולך לשם והבשורה הנוספת היא שהטכנולוגיה גם תוריד את מחירי הביטוח, כמו שכבר קורה.

עולם הדיגיטל ממש לא פסח על החבר'ה המעונבים מתחום הביטוח, והאמת שאנחנו כבר בעיצומה של המהפכה. עולם הרכב באופן כללי הרים ראש בתחום הדיגיטל והחיבור הטבעי בין המכונית שלנו לסמארטפון. סנוניות ראשונות של אפליקציות של יצרני רכב, יבואני רכב או של המוסכים ומרכזי השירות כבר קיימות. יכול להיות שכמה מקוראי שורות אלו כבר מתחזקים אפליקציות כאלו על מסך הסמארטפון ומקבלים התרעה כאשר לחץ האוויר בגלגלים נמוך או כאשר נתגלתה תקלה באחת ממערכות הרכב.
גם חברות הביטוח נכנסות לזירה הזאת ומפתחות אפליקציות שעונות על צרכים שונים. ביניהם שירות ומוקד לדיווח לאחר תאונה, לצד השימוש באמצעים דיגיטליים בכדי לתמוך ולעודד נהיגה נכונה ובטוחה, המסייעת במלחמה בתאונות הדרכים.
מה קורה כשביטוח פוגש דיגיטל?
עם התפתחות המחשבים בכלל, ובוודאי עם יכולת עיבוד הנתונים אדירת הממדים שקיימת היום, יכולות מזה זמן חברות הביטוח לתמחר כל נהג או נהגת בצורה אחרת על פי הנתונים האישיים שלהם, אופי הנהיגה שלהם, עד כמה בטיחותי הרכב שלהם, לאיזו קבוצת סיכון הם שייכים, ומה הסיכוי להיותם מעורבים בתאונת דרכים. מחיר ביטוח הרכב של נהג זהיר נמוך יותר מזו של נהג מועד לפורענות, וזו דרך אחת של חברות הביטוח בעצם לתגמל נהיגה בטוחה ואחראית בכבישים.
הדבר היחיד שחברות הביטוח לא ידעו איך להכניס אל סך חישובי הסיכונים הוא תדירות וזמן השימוש של המבוטח ברכב. נהג שלא היה מעורב בתאונה אכן מתוגמל, אבל מדוע שמבוטח שמשתמש פחות ברכב ונמצא פחות על הכבישים יקבל הצעת מחיר לביטוח רכב שהיא דומה לנהג שגומע עשרות קילומטרים ביום בכבישי הארץ?
וכך, ההתפתחות המעניינת באמת מתרחשת כשרכיב דיגיטלי המותקן ברכב יודע לסכם את השימוש וזמן הנהיגה שמתבצע בפועל בכל חודש. רכיב זה מתקשר עם אפליקציה ייעודית של חברת הביטוח בסמאטרפון של הנהג הצעיר ויכול לתעד ולנטר את הדרך ואת התנהגות הנהג בכביש, לספק נתונים אודות נסיעות שונות ולסייע בניתוח שלהן, לאפשר תשלום על ביטוח רכב לפי שימוש הנהג הצעיר בפועל, ולשמש כמוקד לפניות בעת הצורך.
הורים שנותנים את מפתחות הרכב לילד או הילדה שזה עתה קיבלו רישיון ישמחו לדעת, שהם יכולים לדעת איך התנהלה הנסיעה גם כשהם עצמם לא ברכב. הם יכולים לדעת אם התרחשו בלימות פתאומיות, פניות חדות או נסיעה במהירות מופרזת, למשל. הם גם יהיו רגועים יותר כשהם יודעים שאם משהו יקרה בדרך, בין אם תאונה או רק תקר בגלגל, כל שעל הילד או הילדה שלהם לעשות הוא ללחוץ על כמה כפתורים באפליקציה, לדווח על המקרה בזמן אמת לחברת הביטוח ולקבל טיפול מיידי. בלי להיות רגשניים מדי, מהו תפקידו של ביטוח אם לא להעניק לנו שקט נפשי.
חברת הביטוח הפניקס מאמצת את הטכנולוגיה לטובת מבוטחיה ומספקת עם אפליקציית "הפניקס צעיר" המספקת הנחה משמעותית בתשלומי ביטוח החובה וביטוח מקיף של נהגים צעירים וחדשים.
ביטוח רכב לנהג צעיר היא פוליסת ביטוח דיגיטלית חדשנית שמופעלת בתחילת נסיעה של המבוטח או המבוטחת הצעירים ונכבית בתום הנסיעה, בשימוש פשוט וידידותי באפליקציה. כל עוד היא פועלת, היא מתעדת, מנטרת ומסכמת את נתוני הנהיגה כך שההורים יכולים להיות רגועים יותר והתשלום עבור הביטוח מבוצע באופן חודשי ובהתאם לשימוש במהלך החודש.
אם תשאלו אותנו, יכול מאוד להיות שאם הייתה לכולנו האפשרות לשחזר נסיעות ולנתח את הנהיגה של עצמנו בשנותינו הראשונות על הכביש, היינו נהגים טובים יותר היום, וכבישי ישראל אולי היו נראים קצת אחרת. המגמה הולכת לשם, כך שכנראה בעוד כמה שנים נוכל לדעת אם צדקנו.
גם נהגים זהירים זוכים לביטוח דיגיטלי משלהם, ובפני מי שמציגים גיליון הרשעות ריק ועבר ביטוחי נקי נפתחת האפשרות לשלם ביטוח רכב לפי שימוש ואך ורק עבור הקילומטרים שבוצעו, חודש בחודשו. ההנחה ההגיונית היא שלאדם המבלה פחות זמן על הכביש יהיה עבר ביטוחי נקי יותר.
ומבלי להיות רגשניים מדי, אנחנו רואים במהלך כזה דרך כלכלית ומתגמלת של חברות הביטוח לעידוד הפחתת השימוש ברכב הפרטי ועידוד תחבורה ירוקה ומזהמת פחות. הטכנולוגיה בשירות האדם ובשירות כדור הארץ, אם תרצו. כנראה שבעוד כמה שנים רובנו כבר נשלם הרבה פחות על ביטוח רכב ולא נבין איך פעם שילמנו אלפי שקלים בשנה גם על רכב עומד.
חברת הביטוח, המוסך, היצרן והיבואן בסמארטפון שלך
אז איך יראה עתיד תחזוקת הרכב שלנו? מאוד דיגטלי. מכוניות רבות כבר מתקשרות היום עם הסמארטפון, עם חברת הביטוח, ועם המוסך. ניתן לקבל מידע ונתונים אודות מצב הרכב בזמן אמת, לקבל שירות, מענה לשאלות ותוכן רלוונטי לנו מכל הגורמים המרכיבים את ניהול תחזוקת הרכב שלנו.
וכך, מבלי שנצטרך לזכור תאריכים, המוסך כבר יקבל את נתוני הקילומטרז' מהרכב וידע להזמין אותנו לטיפול המדויק ובדיוק בזמן, חברת הביטוח תוכל לתגמל אותנו בהתאמת פוליסת הביטוח לאופי הנהיגה שלנו ולתדירות השימוש שלנו ברכב. יצרן הרכב והיבואן המקומי יוכלו לספק לנו תכנים רלוונטיים, עדכונים ומידע אודות הרכב, ודי ברור שתוך כמה שנים נבצע רכישה של רכב חדש באתר האינטרנט של היבואן.
כל הטכנולוגיה המתקדמת הזאת והאפשרות הזמינה לקשר ישיר עם אותם גורמים הופכת לגורם משמעותי נוסף בקידום נהיגה אחראית וזהירה והפחתת תאונות הדרכים. תחשבו למשל איך זה יראה כשחברת הביטוח שלנו או יצרן הרכב ישלחו לנו טיפים לנהיגה בטוחה בחורף, עצות מומחים בסיסיות לביצוע עקיפה נכונה או בלימה פתאומית, למשל. תחשבו איך זה ייראה כשאפליקציה בסמארטפון שלכם - של חברת הביטוח, היצרן או של מערכות כמו מובילאיי, היא שתתריע על היצמדות מסוכנת לרכב שמלפנים או שתמנע באופן אקטיבי סטייה מנתיב הנסיעה.
בשנים הקרובות נהיה בוודאי עדים למוצרים חדשים בעולם הביטוח שנשענים על אמצעים דיגיטליים ומספקים למעשה מעטפת ביטוחית רחבה הרבה יותר שמקדמת באופן אקטיבי נהיגה בכבישים בטוחים יותר, תוך הפחתה במחירים וחיסכון גדול בפרמיית ביטוח הרכב השנתית.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.