אסטון מרטין Valhalla החמושה ביחידת הנעה היברידית עם מנוע V8 מרכזי המפיק 950 כ"ס תתחרה ישירות בפרארי SF90 סטרדלה
אסטון מרטין מציגה מכונית על היברידית חדשה העונה לשם ולהאלה (Valhalla) אשר תתחרה ישירות מול פרארי SF90 סטרדלה. אסטון מרטין ולהאלה פותחה כהמשך ישיר להיפרקאר אסטון מרטין וואלקירי ששימשה כהשראה לדגם החדש. על פי המיתולגיה הנורדית ולהאלה הוא המקום שאליו מגיעים הלוחמים הבכירים והמעוטרים ביותר שנהרגו בקרבות, שם הם ממשיכים להתאמן ולהילחם וגם לחגוג ולנוח בכל יום מחדש, בזמן שהוואלקיריות מטפלות בהם.
אסטון מרטין ולהאלה
לפני כשנתיים נרכשה אסטון מרטין על ידי לורנס סטרול הקנדי, המחזיק גם במניות בחברת מרצדס ובבעלות על קבוצת הפורמולה 1 של אסטון מרטין. כתוצאה מכך התהדק שיתוף הפעולה בין הקונצרן הגרמני לחברה הבריטית, מה שאפשר לחברה להשתמש בטכנולוגיה מעולם הפורמולה 1 בתכנון מכונית העל החדשה.
אסטון מרטין בחרה להשתמש ביחידת הנעה מסוג פלאג-אין היבריד הכוללת מנוע בנזין V8 בנפח 4.0 ליטרים מבית AMG כשהוא מצויד בצמד מגדשי טורבו וגל ארכובה שטוח על מנת להפיק 750 כ"ס ב- 7,200 סל"ד. זוג מנועים חשמליים, אחד מלפנים והשני מאחור, מוסיפים יחד 204 כ"ס ומביאים את ההספק הכולל ל- 950 כ"ס עם מומנט מרבי של 102 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 8 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים DCT אשר פותחה במיוחד עבור אסטון מרטין ולהאלה. לתיבה זו אין הילוך אחורי כדי לחסוך במשקל והנסיעה לאחור מתבצעת באמצעות המנוע החשמלי הקדמי בלבד.
אסטון מרטין ולהאלה
אסטון מרטין מפרסמת שהתאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 2.5 שניות והמהירות המרבית עומדת על 330 קמ"ש, אבל גם היא יודעת שהשם נורבורגרינג נשמע טוב יותר באוזני חובבי ההגה והציבה לעצמה יעד להקיף את המסלול הידוע בזמן שיא מרשים של 6:30 דקות.
השלדה מבוססת על סיבי פחמן המאפשרים לאסטון מרטין ולהאלה להשיג משקל יבש של 1,550 ק"ג בלבד לצד קשיחות גבוהה. מתלי הרכב שפותחו בסיוע קבוצת הפורמולה 1 של החברה כוללים בולמים אופקיים ושליטה על גובהם לטובת נהיגת מסלול בעת הצורך, בדומה לאסטון וואלקירי.
בתהליך הפיתוח נבחנה מכונית העל החדשה של אסטון מרטין במסלול סילברסטון, שם ממש מעבר לגדר שוכנת גם קבוצת המרוצים של החברה, מה שאפשר לנהגי הקבוצה - סבסטיאן ווטל, לאנס סטרול וניקו הולקנברג, לבחון את המכונית בשלבי הפיתוח השונים ולסייע בשיפורה לקראת יצור סדרתי.
אסטון מרטין ולהאלה
על פי רלף אילנברגר, המהנדס הראשי של הפרויקט, אסטון מרטין ולהאלה מהווה הזדמנות להראות את יכולות היצור העצמי של החברה והמכלולים שפותחו עבור המכונית החדשה ישמשו גם את דגמי העתיד של החברה.
מחירה של אסטון מרטין ולהאלה טרם נקבע סופית אך ההזמנות החלו לזרום ולפחות על פי הנמסר כעת, לא מתוכננת הגבלה בכמות הרכבים שירדו מפס הייצור. הלקוחות הראשונים יקבלו את המפתחות באמצע שנת 2023.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.