אלפי מכוניות חשמליות כבר נמכרו בישראל השנה וזה זמן טוב לשקול אותן ברצינות אם אתם מעוניינים ברכישת רכב חדש
המושג של מכוניות חשמליות כבר לא זר לנו, וככל שעובר הזמן כך אנו שומעים עליהן יותר ויותר. עם ההתחממות הגלובלית ותקני זיהום מחמירים, מגבירות חברות הרכב השונות את ייצור כלי־הרכב החשמליים. גם מדינת ישראל מעודדת את אזרחיה ברכישתם של כלי רכב חשמליים מאשר אלו המונעים בבנזין או בסולר על ידי הטבת מס משמעותית. לפניכם כל הסיבות שבגללן כדאי להשקיע בקניית רכב חשמלי אשר בין היתר יחסוך לכם יותר כסף.

הוצאות הדלק
זה ידוע שהוצאת הדלק במכונית בנזין היא אחת היקרות ביותר. לעומתה הוצאה זו מתקזזת באופן ניכר כאשר מדובר במכונית בעלת הנעה חשמלית.
אומנם עמדת הטעינה הנדרשת עבור סוללת הרכב היא תוספת שיש לתת עליה את הדעת. אך יש לה מספר יתרונות כמו נוחיות, חיסכון בזמן, הטענה לילית ועוד.
לעומת זאת תדלוק בתחנות הדלק גוזל לכם זמן רב, מצריך אתכם במציאת תחנת דלק באזור שבו אתם נמצאים וכמובן עולה לכם לא מעט כסף. רק כדי לסבר את האוזן, השוואה בין הוצאות הדלק במכונית רגילה בעלת מנוע 1600 סמ"ק הגומעת כ- 16,000 ק"מ בשנה, לבין טעינה חשמלית מציגה פער רציני. על מכונית חשמלית תשקיעו סכום הנאמד בכ- 3,000 ₪ לשנה, מול הוצאות הדלק הנאמדות בסכום של כ- 10,000 ₪ לשנה. חשבו כמה כסף תוכלו לחסוך לטובת דברים אחרים שאתם זקוקים להם.
חלפים, תיקונים, טיפולים ומה שביניהם
גם בגזרה זו תחוו חיסכון משמעותי. משום שרכב חשמלי אינו נוסע על מנוע בעל בעירה פנימית, מכלול החלקים שבו לא מצריכים טיפולים שוטפים. במנוע החשמלי יש פחות חלקים נעים ולכן הבלאי הטבעי של הרכב פוחת באופן ניכר. עלות תחזוקה שנתית של רכב חשמלי עומדת על כ- 2,400 ₪ ועלות תחזוקה שנתית של רכב בנזין שתעלה לכם כ- 3,800 ₪ לשנה. גם כאן יש פער מכובד.
הבדלי עלויות נוספים
אלו אינן העלויות היחידות שבהן נראה הבדל בין רכב בנזין לרכב חשמלי. דוגמה מצוינת נוספת היא עלות אגרת רישוי הרכב. עלות רישיון שנתי למכונית חשמלית עומדת על סכום של 540 ₪ בלבד. הדבר נובע מכך שהמדינה רוצה לצ'פר את אלו הרוכשים כלי רכב חשמליים והיא מוזילה את עלות רישיון הרכב הרגיל ביותר מ- 50% !!!
עוד הבדל מהותי הוא העלות של החשמל עצמו שעבורו נשלם לטעינת הסוללה. גם אם תטעינו את הסוללה בעמדת טעינה ביתית וגם אם תטעינו את הסוללה בעמדות הטעינה הפזורות בדרכים, המחיר שתשלמו הוא נמוך בצורה יוצאת מן הכלל. מדובר בהוצאה שנעה בין 20 ל- 50 ₪ עבור כל הטענה.
חיסכון גם בפקקים
אחת ההוצאות המתסכלות ביותר של הדלק היא העמידה בפקקים. כבישי ישראל גדושים במכוניות רבות שעומדות זמן לא מבוטל בפקקים. בין אם אתם בדרך לעבודה בבוקר, בדרך לבית מהעבודה או נוסעים בכביש בין־עירוני בשעות העומס. העמידה בפקק "זוללת" את הדלק ומבזבזת אותו באופן מהותי. לעומת זאת הצריכה של המכונית החשמלית נמוכה עד מאוד, וליתרון זה מתלווה גם השקט של המנוע שרק מוסיף לחווית נהיגה רגועה ושקטה יותר.
לסיכום, נראה שההשקעה ברכב חשמלי היא בהחלט משתלמת יותר, שכן תוכלו לחסוך סכום כסף שאינו מבוטל כלל.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.