יצרנית האלקטרוניקה היפנית חושפת רכב קונספט שני, הפעם רכב פנאי חשמלי, ומודיעה על הקמת חטיבת ניידות חדשה
כשנתיים לאחר שחשפה את מכונית הקונספט הראשונה בתולדותיה - סוני Vision-S, חושפת סוני רכב קונספט שני - סוני Vision-S 02. בתחילה הצהירה סוני כי רכב הקונספט הראשון במרכב סדאן - סוני Vision-S אינו מיועד לייצור ולמכירה, אולם בהמשך עלה הרכב על כבישי אירופה לבדיקת הטכנולוגיה וחווית המשתמש מול ממשקי הרכב. בהתאם לביקוש בשווקים, דגם הקונספט השני שנחשף עתה הינו במרכב פנאי, ועם הצגתו מצהירה סוני על הקמת חטיבת ניידות באביב 2022 בכדי לבחון את אפשרות הכניסה לתחום הרכב החשמלי. נדמה שההחלטה כבר התקבלה והקמת החטיבה מבשרת על התחלת פעילותה של סוני בעולם הרכב.
סוני Vision-S 02
סוני Vision-S 02 מציג עיצוב נקי ואלגנטי, ולחלוטין נראה כמו רכב המוכן לפס הייצור. החזית בסגנון חשמלי עם חלק עליון אטום ושבכה פתוחה בתחתית הפגוש. מהדופן ניתן להבחין במצלמות במקום מראות צד, בידיות שקועות בדלתות, ובחישוקים בעיצוב אווירודינמי וכמעט אטום. חלקו העליון של הרכב בצבע שחור והגג עגלגל וגולש לאחור. ספי החלונות מעוטרים בפס כרום הממשיך ברצף גם מתחת לחלון האחורי. יחידת התאורה מאחור נמתחת לרוחב כל הזנב.
סוני Vision-S 02
בתא הנוסעים לא פחות מ- 8 מסכים. 5 מסכים לכל רוחב הדשבורד, מסך בקונסולה המרכזית ו- 2 מסכים ליושבים מאחור. בנוסף למסך המרכזי וללוח המחוונים הדיגיטלי, מצויד הרכב במסך נוסף מול הנוסע מלפנים, ובצמד מסכים המציגים את תמונת המצלמות המחליפות את מראות הצד. מתחת לרצועת המסכים שבכת פתחי מיזוג לרוחב הפנל הקדמי, במראה שהופך לאחרונה לטרנד בעולם הרכב. המסך בקונסולה המרכזית נועד לשליטה במערכת בקרת האקלים. ריבוי המסכים מאפשר לשמור על מראה מינימליסטי, כמעט ללא פקדים פיזיים. הדגם מוצע בתצורת 2 שורות עם 4 מושבים נפרדים, או בתצורת 3 שורות עם 7 מושבים.
סוני Vision-S 02
מערכת ההנעה החשמלית של סוני Vision-S 02 זהה לזו שהוצגה בדגם הסדאן ומשלבת שני מנועים חשמליים, אחד על הציר הקדמי והשני על הציר האחורי. הספק כל מנוע עומד על 268 כ"ס, ויחד הם מייצרים מערכת הנעה כפולה. נתוני הביצועים לא פורסמו אך בהינתן נתוני דגם הסדאן ניתן להניח שתאוצה 0-100 קמ"ש תושג תוך כ- 5 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על 180 קמ"ש.
סוני Vision-S 02
סוני Vision-S 02 מצויד בשלל חיישנים ומצלמות היקפיות, ובנוסף בחיישני לידאר, אשר מאפשרים עתה נהיגה אוטונומית ברמה 2 פלוס, ויאפשרו בעתיד נהיגה אוטונומית ברמה 4 בעזרת עדכון תוכנה בלבד. בתוך הרכב מערך חיישנים המנטר את תנועותיהם של הנהג והנוסעים ומאפשר תפעול במחוות ידיים ובפקודות קוליות. כל נהג יוכל להגדיר לעצמו את התצוגה הרצויה, וגם את הצלילים שישמיע הרכב בעת האצה ותאוטה. תקשורת סלולרית בתקן 5G מאפשרת לקשר את הרכב לענן, לשלוט ולנהוג בו מרחוק, ולקבל עדכונים בטכנולוגית OTA.
סוני Vision-S 02
סוני לא זונחת כמובן את תחום הבידור ומחברת את הרכב לשירותי הסטרימינג שלה בתחום המוזיקה, הטלוויזיה והסרטים. לנוסעים מאחור מסכים אישיים המותקנים בגב המושבים הקדמיים, ובמושבי הרכב משולבים רמקולים המעניקים חווית צליל תלת מימדית. חובבי גיימינג יברכו על האפשרות להתחבר לקונסולת הפלייסטיישן בבית ולשחק בה מרחוק, או את האפשרות לשחק במשחקי רשת ברכב באמצעות חיבור לענן.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.