ספינת הדגל החשמלית של ב.מ.וו היא מפגן מרשים של איכות ופאר, ארוז בעיצוב ייחודי שלא יהיה חביב על כולם, וחמוש בתג מחיר גבוה אך עדיין אטרקטיבי
ב.מ.וו מתחילה להדביק את הפערים במירוץ לחשמל. היא הייתה היצרנית הראשונה מתוך טריו היוקרה הגרמני להשיק רכב חשמלי לפני קרוב לעשור, עם ב.מ.וו i3 הייחודית, אבל מאז קפאה על השמרים, בזמן שאאודי ומרצדס עוקפות אותה בסיבוב. לאחר שהתעוררה השיקה ב.מ.וו את רכב הפנאי החשמלי ב.מ.וו iX3 היישר אל תוך הסגמנט התחרותי ביותר, ואת ב.מ.וו i4 ששמה על הכוונת את טסלה מודל 3.
| ב.מ.וו iX | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח, איכות תא הנוסעים, יעילות אנרגטית, נוחות נסיעה, מחיר |
| חסרונות | עיצוב חריג ובולט |
ב.מ.וו iX
הדגמים החשמליים של ב.מ.וו לא הצליחו לחדש או לייצר עניין מיוחד, ולשם כך הושק ב.מ.וו iX כדגם ייחודי נטול שיוך לסדרת דגמים מוכרת, המציג את חזון הניידות החשמלית והעתידית על פי ב.מ.וו, אם כי עדיין על בסיס שלדה מוסבת שאינה ייעודית לרכב חשמלי. יצאנו למבחן דרכים עם ב.מ.וו iX xDrive50 אולטימט ברונז שהיא גרסת הקצה של הדגם, המוצעת בישראל עם תג מחיר של 760,000 ₪.
עיצוב ונוחות ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX חמוש בעיצוב בוטה ויוצא דופן. האלמנט הבולט ביותר בחזית הוא גריל הכליות. מדובר בפריט עיצוב מלאכותי, שכן רכב חשמלי לא נזקק לאוורור רב. ברכב ההדגמה עטה הגריל מסגרת שחורה עבה וחלקו הפנימי הציג איור בצבע זהוב במראה צעקני. פנסי החזית צרים ונמתחים אל הפינות. הפגוש מעוטר במשטחים מושחרים המתחברים אל פתחי ניתוב אוויר. הדופן מעט קלה יותר לעיכול, אם כי הצללית איננה כשל רכב שטח קשוח בשל מרווח הגחון הנמוך. הקווים חלקים אך מצליחים לייצר קו מותניים נאה ושרירי, בעיקר מעל בית הגלגל האחורי. ידיות הדלתות מציגות עיצוב מקורי, וכמו העיטור שמתחת לחלונות הן צבועות בברונזה. בספי הדלתות עיטור בצבע שחור מבריק, ואת בתי הגלגלים המודגשים ממלאים חישוקים בקוטר עצום של 22 אינץ'. הזנב הוא החלק הנאה ביותר, עם ספוילר אחורי מסיבי, צמד פנסים צרים עם חותמת תאורה מעוצבת, ופגוש מסיבי.
ב.מ.וו iX
מדובר במגנט מבטים שהצליח לעורר עניין סביבו בכל מקום אליו הגענו, ולטעמי במציאות הוא נראה טוב יותר מאשר בתמונות. מעטים סברו כי מדובר ברכב יפה, אך הסכמה רחבה נרשמה סביב העובדה שקשה להתעלם ממנו והוא מעורר אמוציות בקרב הצופים, בוודאי בגוון הבורדו שנבחר לרכב ההדגמה ומוצע בתוספת תשלום של כ- 20,000 ש"ח. יתכן כי משיכת תשומת לב היא אחת המטרות של העיצוב הייחודי, ואם כן היא הושגה במלואה.
לב.מ.וו iX אין מתחרים ישירים בשלב זה, שכן הוא גדול מדגמים חשמליים כגון אאודי e-tron ומרצדס EQC. מידותיו מציבות אותו בין אחיו ב.מ.וו X5 וב.מ.וו X7 הענקי אך הוא נמוך משניהם. אורכו 4,953 מ"מ, רוחבו 1,967 מ"מ, גובהו 1,695 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 3,000 מ"מ. למרות שימוש בטכנולוגיית יציקת פלסטיק מתקדמת המחוזקת בסיבי פחמן, משקלו של הרכב עדיין גבוה ועומד על 2,680 ק"ג.
ב.מ.וו iX
פתיחת הדלתות הענקיות עם החלונות נטולי המסגרת, חושפת תא נוסעים ייחודי לא פחות, המציג את שפת העיצוב החדשה של ב.מ.וו עבור תאי הנוסעים. המראה הכללי מינימליסטי ואוורירי במיוחד. הדשבורד המסיבי משתפל מטה ומעליו מותקנים צמד מסכים צפים על משטח מעוקל. פתחי המיזוג משולבים באופן נאה בגימור ברונזה מתכתי. הדשבורד לא מחובר אל הקונסולה בין המושבים ומייצר תחושה מרווחת במיוחד. בין המושבים משטח עץ מעוצב על גביו מוטמעים פקדים לשליטה בפונקציות מרכזיות, גלגלת קריסטל לתפעול מערך iDrive, בורר הילוכים מקריסטל, מתג התנעה, ובלם יד חשמלי. תפירת העור על המושבים, הדשבורד, והדלתות, ושילוב הצבעים, התפרים, והחומרים יוצרים אווירה ייחודית של טרקלין יוקרתי ועתידני.
ב.מ.וו iX
איכות החומרים מעולה ולא ציפיתי לפחות מזה. כיאה למוטיבים האקולוגיים, בתא הנוסעים לא תמצאו חומרים מן החי, אך האמינו לי, תתקשו לנחש שמדובר בריפודי עור טבעוניים ולא בריפודי עור אמיתיים. הם עבים, נעימים למגע, ובעיקר נראים ומרגישים בדיוק כמו הדבר האמיתי. סכימת התפירה על המושבים נראית נהדר, וכך גם ההטבעה על הדשבורד. התפרים בצבע מנוגד תורמים אף הם לאווירה העשירה בתא הנוסעים. חגורות הבטיחות עשויות מאריג כחול בוהק שלא היה חביב על כולם. המקטע התחתון של הדשבורד וגם חלק מהיקפו מחופים באריג טבעוני נעים למגע. המתכת בגוון ברונזה ייחודית לרמת האבזור הנבחנת והיא נראית מעולה ומרגישה איכותית. העץ בגימור הטבעי נראה נהדר, וכך גם שפע פקדי הקריסטל הפזורים בתא הנוסעים. אם תתעקשו נספר שהמשטח התחתון בין המושבים עשוי פלסטיק מעט סתמי, אך לא ברמה הגורעת מהאווירה הייחודית. איכות ההרכבה ללא דופי והיא הולמת את האלמנטים היוקרתיים.
ב.מ.וו iX
בתא הנוסעים פתרונות אחסון המספקים עבור שימוש יום יומי נוח. בחלקה הקדמי של הקונסולה בין המושבים הקדמיים חריץ לאחסון הטלפון הנייד. תחתיו תא פתוח עם משטח טעינה אלחוטי מקורר, חיבורי מדיה, וצמד מתקני כוסות. הגישה אליו לא נוחה במיוחד ויש להתכופף על מנת לשלוף ממנו את בקבוקי וכוסות השתיה. התא שמתחת למשענת היד בין המושבים הקדמיים אינו גדול במיוחד ומבנהו העמוק מחייב לערום את החפצים בתוכו. התאים בדלתות גדולים במיוחד וכוללים חלוקה פנימית שימושית, הן מלפנים והן מאחור. תא הכפפות אינו גדול במיוחד, מבנהו עמוק והמפתח צר אך הוא מדופן היטב. ממשענת היד בין המושבים האחוריים נשלפים צמד מתקני כוסות.
ב.מ.וו iX
הנדסת האנוש אינה שגרתית ודורשת תרגול. מערכת iDrive על גבי המסך המרכזי קלה לשימוש ומציעה תפריטים מאורגנים היטב בשפה העברית. ניתן לתפעל אותה גם באמצעות גלגלת הקריסטל בין המושבים הקדמיים ופקדי קיצורי הדרך המקיפים אותה. פקודות מסוימות כגון שליטה על עוצמת השמע והרצת שיר קדימה ניתן לבצע גם באמצעות מחוות יד מול המסך. שיקוף מסך עדיין אפשרי רק למכשירי אייפון ובמקרה שלנו השיקוף האלחוטי סירב לעבוד בחלק ניכר מהזמן. משתמשי אנדרואיד יאלצו להסתפק בחיבור בלוטוס בסיסי. תפעול בקרת האקלים באמצעות המסך המרכזי נוח ודורש מספר לחיצות מועט, אך התקשיתי לכוון את פתחי המיזוג בכדי שיפזרו אוויר אל עבר הפנים. גם לוח המחוונים הדיגיטלי מוצג בשפה העברית אך מאפשר התאמה אישית מוגבלת יחסית ואינו מציע שפע של תצוגות כנהוג. הפקדים על גבי גלגל ההגה מינימליסטיים במיוחד ותפעולם לא תמיד אינטואיטיבי. אל מתגי פתיחת הדלתות דווקא מתרגלים מהר והשימוש בהם נוח.
ב.מ.וו iX
הדלתות הקדמיות פוערות מפתח ענקי עם מפתן נמוך ומאפשרות כניסה קלה אל הרכב. מושבי הכורסה הקדמיים יקלטו אתכם בקלות. הם גדולים, רכים ומפנקים, אך בהמשך נגלה כי היעדר התמיכה עומד באופן מנוגד לשפע הכוח שהרכב מסוגל לייצר. המרווח האדיר מלפנים מאפשר לכל נהג להתמקם ברכב בנוחות. המושבים הקדמיים מחוממים וגם מאווררים, מושב הנהג מציע גם עיסוי. טווח הכוונון החשמלי של המושבים וההגה רחב במיוחד, וניתן לשמירה בזיכרון הרכב יחד עם כוונון מראות הצד. עם היציאה מהרכב המושבים ינועו לאחור על מנת לאפשר יציאה קלה.
ב.מ.וו iX
ההתמקמות מלפנים קלה ומהירה. מול עיני הנהג תצוגה עילית איכותית הניתנת להתאמה אישית ומסייעת בשמירת המבט על הכביש. תנוחת הישיבה מלפנים גבוהה, ובשילוב שמשות גדולות עם סף חלונות נמוך מתקבלת תצפית מעולה לפנים ולצדדים. הראות לאחור מעט פחות מוצלחת בשל שמשה קטנה וקורות אחוריות מסיביות המצמצמות את שדה הראייה. מראות הצד אינן גדולות במיוחד אך מספקות שדה ראייה מוצלח. ב.מ.וו iX הוא רכב גדול ומידותיו מורגשות היטב בחניונים ובתמרונים עירוניים צפופים. לעזרתכם יחלצו מערך מצלמות וחיישנים היקפי, מערכת חניה אוטומטית, וסייען יציאה מהחניה עם זיכרון ל- 50 המטרים האחרונים של הנסיעה. כמו כן מצויד הרכב בהיגוי לציר האחורי המסייע בהקטנת רדיוס הפניה ומשפר באופן מהותי את יכולת התמרון.
ב.מ.וו iX
גם הכניסה לאחור נוחה מאוד. הדלת הגדולה פוערת מפתח רחב וגדול, וחושפת מושב אחורי שנראה כמו כורסה מפנקת, בעיקר בשל הפינות המעוקלות המחופות בחומר דמוי עור והעיצוב כספה ביתית, ללא המגרעות המסורתיות המחלקות אותו ל- 3 מושבים. המרווח מאחור נדיב בכל המדדים. מרווח הרגליים והראש גדולים ויאפשרו גם לכדורסלנים להתמקם מאחור בנוחות. מבנה המושב השטוח מאפשר ישיבה נוחה גם לשלושה מבוגרים, ובשל הרצפה השטוחה גם הנוסע במרכז יוכל לשבת בנוחות. את מחיר מבנה הכורסה ישלמו הנוסעים מאחור בעת הגעה לעיקולים בשל המחסור בתמיכת צד. כל הנוסעים ייהנו מגג הזכוכית הפנורמי הענקי נטול הוילון המציג פטנט מקורי אשר הופך אותו לאטום בלחיצת כפתור. בגב המושבים הקדמיים שקעי USB-C לטעינה, והנוסעים מאחור ייהנו גם משליטה נפרדת בבקרת האקלים, ומפתחי מיזוג בקונסולה שבין המושבים הקדמיים וגם בקורות B.
ב.מ.וו iX
דלת תא המטען האחורית נפתחת באופן המזכיר צדפה וחושפת תא מטען מרווח. נתוני היצרנית מספרים על נפח של 500 ליטרים, אך בפועל הוא מרגיש גדול הרבה יותר. המדף מסיבי ואיכותי, ומתפרק בקלות בעת הצורך. קיפול המושב האחורי ביחס של 40:20:40 מתבצע בלחיצה על כפתור בדופן תא המטען, ואז מתקבל חלל טעינה שימושי בנפח 1,750 ליטרים עם רצפה שטוחה. בתא המטען אמצעי עיגון שימושיים ומתחת לרצפה תא ייעודי לאחסון כבל הטעינה. בניגוד למקובל ברכבים חשמליים אין לב.מ.וו iX תא מטען מלפנים, ולמעשה "מכסה המנוע" כלל אינו נפתח. מתחת לסמל ב.מ.וו הקדמי נחשף תא קטן למילוי נוזל שמשות.
ב.מ.וו iX
נוכח חישוקי הענק וחתך הצמיגים הנמוך הכנתי את עצמי לחוויה מטלטלת עם היציאה אל כבישי רחוב המסגר המצולקים, אבל ב.מ.וו iX הפתיע עם נוחות נסיעה מצוינת ויכולת שיכוך של מרבית השיבושים בצורה טובה מאוד. בורות ענק יורגשו בתא הנוסעים, אבל לא יגרמו לחבטה או לטלטולים. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה מעולה. בורות ושיבושים ענקיים נבלעים מתחת לגלגלים הגדולים עם השפעה מינימלית על הנסיעה והנוסעים, באופן מרשים בהחלט. את התפקוד המוצלח מעל מהמורות ניתן לזקוף למתלי האוויר האדפטיביים המוצעים רק בגרסה החזקה של הדגם. הבחירה בהם מאפשרת תמיכה טובה במרכב גם בכבישים מפותלים, עם רכינה צנועה על אף משקל עצמי של למעלה מ- 2.5 טון לפני נוסעים וציוד. בידוד הרעשים מעולה ותא הנוסעים נותר חרישי גם במהירויות שיוט. הוא מרשים במיוחד נוכח היעדר צליל מנוע הממסך חלק מהרעשים ברכבים עם מנועי בעירה פנימית.
ביצועים ב.מ.וו iX
אל מבחן הדרכים שלנו התייצב ב.מ.וו iX xDrive50 המצויד בצמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי משולב של 523 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 78.0 קג"מ, בתיבת הילוכים עם הילוך בודד ויחס העברה קבוע, ובמערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 4.6 שניות בגרסה זו והמהירות המרבית מוגבלת ל- 200 קמ"ש.
ב.מ.וו iX
כשהמפתח ברכב יכנסו לפעולה מערכת המיזוג ומערכת השמע, ובלחיצה על מתג ההנעה ישמע צליל ולוח המחוונים יכריז שהרכב מוכן לנסיעה. היציאה מהמקום חרישית ועל אף הכוח הרב שאצור ביחידת ההנעה תגובת הדוושה המדודה מאפשרת התקדמות נינוחה בחניה ובתנועה עירונית, ובמהירויות נמוכות לא תרגישו שמדובר ברכב כה חזק. בעיר בחרתי להשתמש במצב אקו המספק בלימה רגנרטיבית בהתאם למרחק מהרכב הנע לפנים, באופן המאפשר מרבית הזמן נהיגה בדוושה אחת בלבד, עם שימוש בדוושת הבלמים רק לצורך הגעה לעצירה מלאה. המערכת עובדת באופן נעים ואינטואיטיבי.
היציאה מהעיר מאפשרת לב.מ.וו iX למתוח קצת רגליים. גם כאן מאפשר מהלך הדוושה ליצור מינון תאוצה מדוד, אבל אם תחליטו לנעוץ את הדוושה בשטיח תקבלו תאוצה מיידית והחלטית, כזאת שבאמת מדביקה את הגב למושב ולא מאפשרת להתרומם עד שהרגל מרפה מהדוושה. העוצמה מפתיעה בכל פעם מחדש והדחף פשוט אדיר, ולא משנה את תעשו זאת בזינוק מהמקום או בתאוצת ביניים. זמינות הכוח מיידית ולא נרשם אפילו שביב של השהייה. אם צליל המנוע חסר לכם תוכלו להפעיל צלילי מנוע וירטואליים המספקים דרך הרמקולים צלילים שקצת קשה לתאר אבל מספקים חווית נסיעה עתידנית.
ב.מ.וו iX
הכביש החל להתפתל והרכב הענקי הצליח להפתיע אותי. צמיגי הענק מספקים אחיזת כביש מצוינת והרכב מפגין יכולות גבוהות בשמירה על קו הפניה הנבחר. מתלי האוויר מצליחים לשמור על המרכב מאוזן ולצמצם באופן משמעותי את זוויות הגלגול ורכינת המרכב בעיקולים, כך שניתן לשמור על קצב גבוה מבלי שהנוסעים יחושו בחילה. עם זאת, כמו בהרבה רכבים חשמליים, קיים דיסוננס בין כמות הכוח שהרכב מסוגל לייצר לבין היכולת להתמודד איתו בכבישים מפותלים. ההגה מדויק, במשקל הנכון, ומאפשר להגיע בקלות אל מינון הפניה הרצוי ואף מצליח להעביר מעט אינפורמציה לנהג. הבלמים עשו עבודה טובה ביחס למערכות בלימה רגנרטיביות, עם מהלך דוושה ארוך ומעבר כמעט בלתי מורגש לבלימה באמצעות הבלמים. הייתי שמח לנשיכה ראשונית מעט יותר החלטית ותגבור מורגש יותר של עוצמת הבלימה עם העמקת הלחיצה. ממדיו של הרכב גורמים לו להרגיש קצת כמו פיל בחנות חרסינה בכבישים הררים צרים ונטולי שוליים. מעקה הבטיחות והרכבים בנתיב הנגדי מרגישים קרובים מאוד והתחושה הכללית מגושמת.
טווח נסיעה ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX xDrive50 מצויד בסוללת ליתיום יון ענקית בקיבולת 111.5 קוט"ש (נטו 105.2 קוט"ש) המספקת טווח נסיעה מרבי של 600 ק"מ. הרכב נמסר לידינו כשהוא עם סוללה טעונה ב- 98% ולוח המחוונים הציג טווח של 524 ק"מ. היציאה אל הכבישים הפקוקים סייעה לשמור על רמת טעינה גבוהה, אך כשהכביש נפתח והחלו עליות, הצטמצם טווח הנסיעה באופן מורגש. דווקא כשהרכב ננהג באופן רגיל, בלי התחשבות במצב הסוללה, ובכבישים מפותלים עם שלל עליות וירידות, הרגנרציה סייעה בהשבת כמות מכובדת של אנרגיה, כך שבנסיעה של כ- 120 ק"מ הצטבר בחזרה חשמל שהוסיף לטווח 10 ק"מ. אל עמדת הטעינה המהירה הגענו לאחר 237 ק"מ עם רמת טעינה של 46%, שעל פי מחשב הדרך הייתה מספיקה עבור 242 ק"מ. עם נתונים אלו עמד טווח הנסיעה הריאלי על כ- 480 ק"מ. צריכת החשמל הממוצעת עמדה על 22.3 קוט"ש לכל 100 ק"מ, והצביעה על טווח נסיעה צפוי של כ- 471 ק"מ עד להתרוקנות הסוללה, נמוך במעט מהנתון שהציג מחשב הדרך. חשוב לסייג ולהדגיש שהמבחן נערך רובו בנסיעה בין עירונית, שכללה כבישים מפותלים והרריים, עם מזגן פועל בתנאי מזג אוויר נוחים.
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו מצהירה כי טעינה מהירה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תמשך כ- 40 דקות, אך הנתון רלוונטי עבור עמדת טעינה בהספק 200KW, בעוד מרבית עמדות הטעינה המהירות בישראל מציעות קצב טעינה מרבי של 150KW. טעינה מ- 46% ל- 80% בעמדה בהספק 150KW נמשכה 23 דקות. טעינה מלאה ל- 100% ארכה 35 דקות נוספות כך שבילינו בעמדת הטעינה קרוב לשעה. לאחר שהושלמה טעינה ל- 100% דיווח מחשב הדרך על טווח נסיעה של 535 ק"מ. לאחר הטעינה כיסינו טווח של 305 ק"מ, רובו בנסיעה רגועה אך פקוקה לפרקים. צריכת החשמל הממוצעת עמדה על 19.7 קוט"ש לכל 100 ק"מ והצביעה על טווח נסיעה צפוי של 534 ק"מ. אל סוכנות ב.מ.וו הגענו עם רמת טעינה של 43% ומחשב הדרך דיווח על טווח נסיעה נוסף של 269 ק"מ, מעט אופטימי ביחס לנתוני צריכת החשמל. טעינה ביתית מלאה בהספק 11 קילוואט תארך בגרסה זו 10:45 שעות. ב.מ.וו iX ניצב בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה ב.מ.וו iX
לדגמי ב.מ.וו מוניטין אמינות בינוני, ועל פי סקרי אמינות עדכניים נראה כי מצבה אינו משתפר. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 4 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 15 מתוך 32 יצרניות, ירידה של 5 מקומות ביחס לסקר הקודם. בסקר דומה שנערך בגרמניה בשנת 2019 הגיעה ב.מ.וו למקום ה- 17 מתוך 22 יצרניות. עם זאת, חשוב לזכור כי מכוניות חשמליות עושות שימוש ביחידות הנעה פשוטות יותר עם פחות חלקים מכניים נעים ועל כן צפויות להציג רמת אמינות טובה יותר.
ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה למשך 3 שנים ללא הגבלת ק"מ. לסוללה אחריות למשך 8 שנים או עד 160,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע על פי התרעה המתקבלת בלוח המחוונים, ובכל מקרה לפחות אחת לשנתיים. מחירי הטיפולים והחלפים לא נמסרו לידינו מהיבואנית דלק מוטורס. על אף שמדובר ברכב יוקרה, הוא נהנה מהנחה באגרת הרישוי השנתית העומדת על 537 ₪ בזכות ההנעה החשמלית.
בטיחות ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2021 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל, ו- 81% על תפקוד מערכות הבטיחות. יש לציין כי המערכת למניעת תאונות משנה של הרכב לא עמדה בדרישות הארגון ולכן לא צבר ניקוד על קיומה.
ב.מ.וו iX
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה ושמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה מפני פגיעה מאחור, התרעה מפני פגיעה מהצד עם התערבות אקטיבית בהיגוי למניעת התנגשות, התרעה מפני תנועה חוצה מלפנים ומאחור, סיוע לנהג בתמרוני חירום, התרעה על עייפות הנהג, מערך חיישני חניה ומצלמות היקפי, חניה אוטומטית עם זיכרון לתוואי 50 המטרים האחרונים המאפשר יציאה אוטונומית מהחניה, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור עד 5 קמ"ש, תאורת לד היקפית, ותאורת לד קדמית עם שליטה אוטומטית באורות הגבוהים. אבזור הבטיחות מזכה את ב.מ.וו iX בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה הישראלי.
ב.מ.וו iX
מערכות הבטיחות הציגו תפקוד מרשים במהלך ימי המבחן, עם זיהוי יעיל של סימני הכביש, שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ופעולה שהרגישה טבעית. גרסת הקצה שהתייצבה למבחן הדרכים כוללת פנסים קדמיים עם אור גבוה בטכנולוגיית לייזר מרשימים במיוחד המספקים שטף תאורה חזק ויעיל המספק ראות טובה וזיהוי סכנות גם בעלטה.
תמורה למחיר ב.מ.וו iX
ב.מ.וו iX משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה. לגרסת הכניסה xDrive40 צמד מנועים חשמליים עם הספק מרבי של 326 כ"ס וסוללה בקיבולת 71 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של משולב של 408 ק"מ. רמת האבזור הבסיסית ספיריט מוצעת תמורת 559,000 ₪ וכוללת בין היתר ריפוד דמוי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים רב אזורית מפוצלת, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 14.9 אינץ' ותמיכה בשפה העברית, תמיכה בממשק Apple CarPlay בחיבור אלחוטי, לוח מחוונים דיגיטלי עם מסך בגודל 12.3 אינץ', תצוגה עילית, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, סיוע ואקום לסגירת הדלתות, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, גג זכוכית פנורמי עם הכהייה אלקטרונית בלחיצת כפתור, וחישוקים קלים בקוטר 21 אינץ'.
ב.מ.וו iX xDrive40 ברמת האבזור טק מוצעת תמורת 599,000 ₪ וכוללת בנוסף מערכת שמע מבית Herman Kardon עם 16 רמקולים, פקדי קריסטל וגימור עץ בקונסולה בין המושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, גלגל ההגה ומראות הצד, עיסוי למושב הנהג, חבילת עיצוב חיצוני ספורטיבית, ועיטורים חיצוניים בגימור ברונזה.
יחידת ההנעה הבכירה xDrive50 מוצעת ברמת אבזור אולטימט תמורת 699,000 ₪ וכוללת בנוסף מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי אחורי אקטיבי, שמשה קדמית תרמית מסננת חום, וחישוקים קלים בקוטר 22 אינץ'.
בראש ההיצע עומד ב.מ.וו iX xDrive50 ברמת אבזור אולטימט ברונז שהתייצבה למבחן הדרכים וכוללת בנוסף אוורור למושבים הקדמיים, ריפודי עור טבעוניים בסכימת תפירה ייחודית, חיפוי עור טבעוני ללוח המחוונים, עיטורים פנימיים וחיצוניים בגימור ברונזה מוזהב, ועיטורים חיצונים בגימור ברונזה.
ב.מ.וו iX הוא תצוגת יכולת מרשימה במיוחד מבית ב.מ.וו. מדובר ברכב פנאי גדול ומרווח, עם תא נוסעים מעוצב המציע חווית שימוש ונסיעה ייחודיים, נוחות נסיעה מצוינת, רמת אבזור עשירה ומפנקת, ויחידת הנעה חשמלית חזקה ויעילה. בגרסה הבכירה מציע ב.מ.וו iX טווח נסיעה ריאלי מכובד המאפשר שימוש יום יומי נטול חרדת טווח גם למי שמכסה מרחקים ארוכים. ההסתייגות העיקרית נובעת מהעיצוב החיצוני החריג והבולט שלא כולם יאהבו, אך כדאי לציין שב.מ.וו הציגה בשנים האחרונות מספר דגמים בעיצוב אוונגרדי חריג שלא פגע במכירות הדגמים.
שורת התמורה למחיר מביאה אותנו למסקנות מעניינות. כפי שכבר סיפרנו, מימדיו של ב.מ.וו iX מציבים אותו בסביבה נטולת מתחרים. גרסאות הכניסה יקרות רק במעט ממחירם של דגמים קטנים ממנו דוגמת מרצדס EQC, המציעים טווח נסיעה דומה, אך הם לא יצליחו להתחרות במרווח הפנימי ובעיצוב הייחודי. תמחור גרסאות הקצה מציב מולן תחרות מבית בדמות ב.מ.וו X5 שיהיה פחות מרווח, הרבה פחות ייחודי, וכמובן נטול יחידת הנעה חשמלית. נכון לעכשיו, אם אתם חפצים ברכב הפנאי החשמלי האולטימטיבי ב.מ.וו iX יהיה בחירה מוצלחת.
| ב.מ.וו iX xDrive50 אולטימט ברונז אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | חשמלי סינכרוני |
| הספק מרבי | 523 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 78.0 קג"מ |
| תיבת הילוכים | הילוך יחיד, יחס העברה קבוע |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,953 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,967 מ"מ |
| גובה כללי | 1,695 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 3,000 מ"מ |
| נפח תא מטען | 500 ליטרים |
| משקל עצמי | 2,680 ק"ג |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 4.6 שניות |
| מהירות מרבית | 200 קמ"ש |
| טווח נסיעה מרבי משולב (יצרן) | 600 ק"מ |
| טווח נסיעה מרבי משולב (מבחן) | 503 ק"מ |
| צריכת חשמל משולבת (מבחן) | 21.0 קוט"ש ל- 100 ק"מ |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2021) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 759,000 ₪ |

תפריט נגישות








טעות
"אם כי עדיין על בסיס שלדה מוסבת שאינה ייעודית לרכב חשמלי." -טעות.