הדור החדש של רכב הפנאי הקומפקטי ב.מ.וו X1 חושף עיצוב בוגר יותר ויוצע לראשונה גם בגרסה חשמלית מלאה iX1. בישראל בתחילת 2023
ב.מ.וו חושפת דור חדש ושלישי במספר לרכב הפנאי הקומפקטי ב.מ.וו X1 המתחרה בדגמים כגון אאודי Q3 ומרצדס GLA. ב.מ.וו X1 רשם 1.9 מיליון מסירות ברחבי העולם מאז הושק לראשונה בשנת 2009 והדור היוצא הוצע לראשונה עם יחידת הנעה היברידית נטענת וזכה גם לגרסת קופה מסוגננת המכונה ב.מ.וו X2. הדור החדש יוצע לראשונה גם בגרסה חשמלית מלאה העונה לשם ב.מ.וו iX1 כחלק מהחזון של ב.מ.וו למכירת 2 מיליון כלי רכב חשמליים עד שנת 2025.
ב.מ.וו X1
ב.מ.וו X1 החדש מציג עיצוב בוגר יותר מהדור היוצא, מעין בייבי ב.מ.וו X3. בחזית גריל כליות ענקי, אך לא מהסוג האנכי המותקן לכל גובה הפגוש. פנסי החזית מציגים את חותמת התאורה העדכנית של המותג ועיצוב הפגושים משתנה בהתאם לחבילת האבזור הנבחרת. רכבים עם חבילת xLine מגיעים עם חצאיות פלסטיק מושחרות ועיטורים כסופים ואילו רכבים המצוידים בחבילת M ספורט מגיעים עם פגושים בעיצוב אגרסיבי בצבע הרכב. ב.מ.וו iX1 החשמלי מוצע כאופציה עם עיטורים כחולים המשולבים בפגושים ובחצאיות הצד. הדופן אלגנטית עם קו מותניים מעודן וחגורה בולטת בחלקן התחתון של הדלתות. מאחור פנסים בעיצוב L המסורתי של ב.מ.וו שקצת נזנח לאחרונה וספוילר מסיבי מעל השמשה האחורית.
ב.מ.וו X1
הדגם החדש מציג גידול קל במידות. אורכו צמח ב- 53 מ"מ לכדי 4,500 מ"מ, רוחבו תפח ב- 24 מ"מ לכדי 1,845 מ"מ, גובהו צמח ב- 44 מ"מ לכדי 1,642 מ"מ, ובסיס הגלגלים התארך ב- 22 מ"מ ועומד על 2,692 מ"מ. בעת התכנון נרשמה הקפדה יתרה על יעילות אווירודינמית. לגרסה החשמלית גריל קדמי אטום ולגרסאות הבעירה הפנימית תריסים חשמליים אקטיביים הנסגרים ונפתחים בהתאם לצרכי הקירור של המנוע. עוד ניתן למנות ידיות דלתות שקועות, מראות צד וחישוקי גלגלים בעיצוב אווירודינמי, ודיפונים שטוחים בתחתית המרכב. כל אלה סייעו בהשגת מקדם גרר של עד 0.26 cd בהתאם לגרסה. כבונוס מסייע התכנון האווירודינמי גם בהפחתת רעשי רוח.
ב.מ.וו X1
תא הנוסעים מציג את הארכיטקטורה העדכנית של ב.מ.וו ולמעשה כבר פגשנו אותו בב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר שהוצג בשלהי השנה שעברה. הדשבורד הנמוך גולש אל עבר הנוסעים ומול הנוסע מלפנים שבכת פתחי מיזוג רחבה. ב.מ.וו X1 החדש מקבל את מערך המסכים העדכני של ב.מ.וו Curved Display עם מסך מרכזי בגודל 14.9 אינץ' ומערכת הפעלה iDrive8 יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', השוכנים על משטח מעוקל הפונה קלות אל עבר הנהג. המושב האחורי מציע מסעד גב מתכוונן ומתקפל ביחס של 40:20:40 המאפשר גמישות בהסעת נוסעים ומטען.
ב.מ.וו X1
כל מנועי הבנזין והדיזל מצוידים במערכת סיוע היברידית קלה במתח 48V. לגרסת הכניסה ב.מ.וו X1 sDrive18i מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים עם הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9.2 שניות. לב.מ.וו X1 xDrive23i מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים עם הספק מרבי של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה. גרסה זו מאיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 7.1 שניות.
ב.מ.וו X1
בנוסף יוצעו שתי יחידות הנעה היברידיות נטענות. לב.מ.וו X1 xDrive25e מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים ומנוע חשמלי עם הספק מרבי משולב של 245 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה. לגרסה הבכירה ב.מ.וו X1 xDrive30e מנוע טורבו בנזין 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים ומנוע חשמלי חזק יותר עם הספק מרבי משולב של 326 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ומערכת הנעה כפולה. נתוני הביצועים טרם פורסמו. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 14.2 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי מכובד הנע בין 78 ל- 89 ק"מ בהתאם לגרסה. מערכת הבלימה הרגנרטיבית מאפשרת בחירה בין מספר דרגות עוצמה לטובת אגירת אנרגיה באופן יעיל.
ב.מ.וו X1
לב.מ.וו iX1 xDrive30 החשמלי צמד מנועים היוצרים מערכת הנעה כפולה בהספק מרבי משולב של 313 כ"ס במצב בוסט ומומנט מרבי משולב של 50.4 קג"מ. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל- 180 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בקיבולת 64.7 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 413-438 ק"מ. טעינה ביתית מלאה בהספק 11 קילוואט תמשך 6:30 שעות וכאופציה ניתן לקבל את הרכב עם מטען פנימי בהספק 22 קילוואט המקצר את זמן הטעינה ל- 3:45 שעות. הסוללה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 130 קילוואט המאפשרת טעינה מהירה מ- 10% ל- 80% מקיבולת הסוללה תוך 29 דקות.
ב.מ.וו iX1
בתחום הבטיחות מציע ב.מ.וו X1 החדש מעבר לאבזור המקובל גם מכסה מנוע אקטיבי המתרומם להפחתת פגיעה בהולכי רגל, וכרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע מלפנים. כאופציה מוצעים פנסי מטריקס לד המסתגלים לתנאי הדרך וכוללים גם תאורת איתות דינמית ותאורת קבלת פנים אינטרקטיבית.
ב.מ.וו iX1
שיווקו של ב.מ.וו X1 החדש באירופה יחל בחודש אוקטובר 2022 עם מנועי טורבו בנזין וטורבו דיזל. בהמשך יצטרפו להיצע יחידות הנעה היברידיות נטענות וגם ב.מ.וו iX1 עם הנעה חשמלית מלאה. ההשקה בישראל צפויה להתקיים ברבעון הראשון של שנת 2023.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.