מרצדס AMG One מגיעה סוף סוף לייצור עם מפרט פסיכי הכולל בין היתר מנוע של מכונית פורמולה 1 בשילוב מנועים חשמליים בהספק כולל של 1,063 כ"ס
בשנת 2017 באו אנשי קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס למנכ"ל החברה ואמרו לו "יש לנו רעיון מצוין, בוא נשתול מנוע של מכונית פורמולה 1 במכונית חוקית לכביש". המנכ"ל הנוכחי Ola Källenius התלוצץ לאחרונה במסגרת מסיבת עיתונאים ואמר שאנשי הצוות היו ודאי שיכורים כשאישרו את הפרוייקט השאפתני.
מרצדס AMG One
התכנון המקורי היה לסיים את פרוייקט AMG One תוך שנתיים ולהשיק את גרסת הייצור בשנת 2019, אבל כמו שאנחנו מבינים לשתול מנוע של פורמולה 1 במכונית כביש זה סיוט למהנדסים, ומכיוון שיצרנית כמו מרצדס לא מוכנה לשחרר לשוק מוצר שאינו עומד בציפיות או לחילופין להרים ידיים ולוותר על הפיתוח, גרסת הייצור הסופית מושקת רק 5 שנים אחרי ההכרזה ונראה שהיה שווה לחכות לפלא ההנדסי של היצרנית הגרמנית. המפרט הטכני מוגזם ומורכב בכל קנה מידה ונראה שגם אנשי מרצדס לא חשבו שיצטרכו להגיע כל כך רחוק כדי להתגבר על כל הבעיות בדרך לייצור.
מרצדס AMG One
אחד האתגרים בפרוייקט היה לעמוד בתקנות פליטת המזהמים והרעש. מהירות סרק של מנוע F1 עומדת על 6,000 סל"ד והטווח היעיל שלו נמצא בסל"ד גבוה. בתנאים אלו מפיק המנוע המון רעש ומזהמים, וכדי להתגבר על כך נדרשו 4 ממירים קטליטיים שונים ומערכת פליטה ייחודית עם דוד גדול מטיטניום. אתגר נוסף הוא אורך חיי המנוע שנדרש לעבור חידוש בכל חמישה מרוצים ואילו כאן המנוע לוגם דלק מסחרי רגיל שמגביל את המנוע לעבודה ב- 11,000 סל"ד מרביים ולכן בלאי המנוע נמוך הרבה יותר. טרם ידוע אם המנוע יסתפק בטיפולים שגרתיים או שיצטרך לעבור חידוש/שיפוץ לאחר נסועה מוגדת מראש.
מרצדס AMG One
מרצדס AMG One מצוידת במנוע V6 מרכזי בנפח 1.6 ליטרים בלבד עם הספק מרבי של 574 כ"ס ב- 9,000 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית הידראולית עם מצמד קרבון פייבר ודיפרנציאל ננעל מובנה אשר פותחה עבור קבוצת הפורמולה 1 של מרצדס על ידי חברת Xtrac הבריטית המתמחה בייצור תיבות הילוכים למכוניות מירוץ.
מרצדס AMG One
בנוסף למנוע הבנזין הותקנו ארבעה מנועים חשמליים. שניים מהם בהספק כולל של 326 כ"ס מניעים באופן עצמאי את הגלגלים הקדמיים. מנוע נוסף בהספק 163 כ"ס מחובר ישירות לגל הארכובה של מנוע הבנזין ליעילות מקסימלית. מנוע רביעי בהספק של 122 כ"ס מניע את מגדש הטורבו ומצמצם את השהיית הטורבו הודות לדחיסת אוויר ללא תלות בסל"ד מנוע הבנזין. לכל אלו הספק משולב של 1,063 כ"ס ונדרשים לא פחות מחמש מערכות קירור נפרדות: למנוע הבנזין, לתיבת ההילוכים, למצנן הביניים המקרר את האוויר הדחוס לפני כניסתו למנוע, לסוללות, ולמנועים החשמליים.
המספרים הנ"ל מתורגמים לשיגור 0-100 קמ"ש תוך 2.9 שניות, 0-200 קמ"ש תוך 7.0 שניות, 0-300 תוך 15.6 שניות, ומהירות מרבית של 352 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת רק 11.5 ק"מ לליטר.
מרצדס AMG One
בניגוד למכונית F1, למרצדס AMG One מערכת הנעה כפולה עם תיעול מומנט לטובת העברת הכוח בצורה יעילה לאספלט. לכל אחד מהגלגלים הקדמיים מנוע חשמלי נפרד אשר יכול להסתובב במהירות שונה לפי הצורך, לטובת שיפור התנהגות הכביש ויכולת הפניה. בנוסף נעזרים המנועים הקדמיים בבלימה רגנרטיבית כדי לאגור עד 80% מהאנרגיה הקינטית בסוללת ליתיום-יון בקיבולת 8.4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה חשמלי של 18 ק"מ. הסוללה יכולה להיטען גם בעזרת מנוע הבנזין או בעמדת טעינה.
מרצדס AMG One
לרשות הנהג 6 מצבי נהיגה לבחירה. במצב Race Safe תחילת התנועה חשמלית בלבד ומנוע הבנזין נכנס לפעולה בעת הצורך, בדומה למכונית היברידית רגילה. במצב Race פועל מנוע הבנזין תמיד ודואג לכך שהסוללה תהיה מלאה לטובת ביצועים מירביים של המנועים החשמליים. במצב EV רק המנועים החשמליים פועלים. במצב Race Plus היעודי למסלול מופעלים עזרים אווירודינמיים אקטיביים, המרכב מונמך ב- 37 מ"מ, הבולמים מוקשחים, ותוכנות הניהול השונות מותאמות לנהיגת מסלול. במצב Strat 2 המיועד גם הוא למסלול בלבד מוקשחים הבולמים אף יותר והמנועים מפיקים מקסימום הספק ללא רסן, כמו בפורמולה 1. במצב Individual מאפיין הנהג את המערכות השונות לטעמו האישי.
השלדה בנויה מקרבון פייבר בשילוב סגסוגת אלומיניום ומערכת מתלים אופקית כמו ברכבי F1. המשקל הכולל עומד על 1,695 ק"ג, נתון מרשים לרכב עם 4 מנועים חשמליים. חישוקי אלומיניום בקוטר 19 אינץ' מלפנים ו- 20 אינץ' מאחור עם כיסויי קרבון אווירודינמיים נועלים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 2 רחבים במיוחד אשר פותחו עבור הרכב בהתאם לדרישות מרצדס. חישוקי מגנזיום קלילים מוצעים כאופציה.
וידאו מרצדס AMG One
גם תא הנוסעים המינימליסטי תוכנן בהשראת רכבי F1 כאשר לכל רכיב יש תפקיד בשיפור ביצועי הרכב והנהג. ענייני עיצוב ואסתטיקה אמנם לא עמדו בראש סדר העדיפויות של מרצדס אבל התוצאה מעוררת חשק לטרוף את המסלול. צמד מושבי הספורט הם למעשה ריפוד על גבי השלדה ולכן לא ניתנים לכיוון למרחק. משענת הגב מתכוונת לשני מצבים בהפרש של 5 מעלות בלבד. כדי בכל זאת להתאים למגוון נהגים, ההגה והדוושות מתכווננים חשמלית. ההגה המלבני מזכיר בצורתו הגה של פורמולה 1 ומשלב "תאורת החלפת הילוך" ופקדים רבים לטובת שליטה מהירה במגוון המערכות. עוד בתא הנוסעים ניתן למצוא מסכים בגודל 10 אינץ' עבור לוח המחוונים ומערכת הבידור, ומראה מרכזית דיגיטלית המציגה תמונה ממצלמה המותקנת מאחור.
מרצדס AMG One תיוצר במהדורה מוגבלת של 275 רכבים במחיר של כ- 2.75 מיליון דולר כל אחד.

תפריט נגישות








תגובות
עדיין אין תגובות. השאירו את ההערה הראשונה.