קיה ספורטאז' החדש מציג התקדמות משמעותית ולראשונה גם מתחשמל. יצאנו לבחון את הגרסה ההיברידית נטענת החזקה והמרשימה
קיה ספורטאז' הוא מסוג הרכבים שכבר לא צריך להוכיח שום דבר לאף אחד. מדובר בדגם ותיק ששמו הולך לפניו, ובאמתחתו לא מעט הישגים, ביניהם אחריות לנהירה המסיבית של הנהגים הישראלים אל רכבי פנאי, וגם מיתוגה של קיה כאחת מיצרניות הרכב המובילות בשוק הישראלי.
| קיה ספורטאז' PHEV | |
|---|---|
| יתרונות | עיצוב, תא נוסעים, אבזור, ביצועים כשהסוללה טעונה |
| חסרונות | נוחות נסיעה, תמורה למחיר |
קיה ספורטאז' PHEV
הדור החדש של קיה ספורטאז' הושק בישראל לפני מספר חודשים בעיצוב מרשים מתמיד עם מפרט אבזור עשיר. לאחרונה הצטרפו להיצע המקומי גם צמד גרסאות היברידיות מסקרנות, אך הן יקרות בעשרות אלפי שקלים מגרסאות הבנזין ומעלות שאלות בנוגע להיגיון הכלכלי והתמורה למחיר. בכדי לתת מענה לשאלות יצאנו למבחן דרכים עם קיה ספורטאז' PHEV ברמת אבזור GT ליין המוצע תמורת 238,900 ₪.
עיצוב ונוחות קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' החדש מציג עיצוב נועז. בחזית פרשנות מודרנית במידות XL לגריל אף הנמר של קיה המשתרע לרוחבה. הפנסים מציגים חותמת תאורה בולטת בצורת בומרנג ולצידם תאורת הדרך והאיתות. גרסת GT ליין זוכה לפגוש בעיצוב ייחודי עם עיטורים בצבע המרכב וחצאית בצבע שחור מבריק. הדופן מאופיינת במראה חסון בזכות חגורה בולטת בחלקן העליון של הדלתות ומשטח שקוע בחלקן התחתון. בגרסה זו העיטור בספי הדלתות שחור ולא כסוף כמו בדגמים הסטנדרטיים. החישוקים הקלים בקוטר 19 אינץ' זוכים לעיצוב ייחודי וצביעה דו-גונית, והם נראים נהדר. גם הזנב מציג מראה נאה עם פנסים בעיצוב מורכב ומשטח קעור במרכז דלת תא המטען. לוחית הרישוי מותקנת בתוך משטח מושחר וגם כאן נפגוש בפגוש בעיצוב ייחודי לגרסה זו עם חצאית בצבע שחור מבריק ועיטור בגוון כסוף.
קיה ספורטאז' PHEV
הדור החדש של קיה ספורטאז' עדיין לא מאוד נפוץ על הכבישים ורכב ההדגמה בגוון לבן פנינה נאה הצליח למשוך את מבטם של חלק מהנהגים סביבנו. העיצוב הנועז עשוי לסייע לקיה ספורטאז' למשוך אליו לקוחות שנמנעו מהדגם היוצא בשל העיצוב המופנם. המידות נדיבות ביחס לסגמנט. אורכו של קיה ספורטאז' 4,515 מ"מ, רוחבו 1,865 מ"מ, גובהו 1,650 מ"מ, ובסיס גלגלים באורך 2,680 מ"מ.
כניסה פנימה חושפת תא נוסעים בעיצוב מרשים. הדשבורד שטוח ועוטה חיפוי דמוי עור. המסך המרכזי ולוח המחוונים הדיגיטלי שוכנים על משטח מעוקל ויוצרים מראה מרשים של מסך אחד גדול וקעור. לצד המסכים פתחי מיזוג בעיצוב מקורי. מתחת לפתחי המיזוג המרכזיים משטח מגע אשר בלחיצת כפתור מציג פקדים מתחלפים עבור שליטה בבקרת האקלים או במערכת המולטימדיה. הקונסולה בין המושבים הקדמיים רחבה ודומיננטית, ועליה פקדי שליטה רבים וחוגה אלקטרונית המשמשת כבורר הילוכים. גם דיפוני הדלתות זוכים לעיצוב נאה, ויחד עם ריפודי העור האווירה הכללית נוגעת בפרימיום.
קיה ספורטאז' PHEV
איכות החומרים טובה. בעיקר הרשימו ריפודי העור והזמש, חיפוי העור על הדשבורד, וחיפוי האלקנטרה בדיפוני הדלתות. לצד אלה זוהתה גם פלסטיקה פשוטה, בסיסית ופחות מרשימה מקו הברכיים ומטה. יש לציין כי הפקדים על גבי גלגל ההגה פשוטים ומאכזבים, וכן הקונסולה בין המושבים מחופה ברובה בפלסטיק שחור מבריק המבליט לכלוך וטביעות אצבעות, ונוטה להישרט בקלות, כך שהוא עשוי להיראות בלוי לאחר תקופת שימוש קצרה. שטיחי הגומי פגמו מעט באווירה האיכותית. איכות ההרכבה טובה מאוד.
קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' מציע שלל תאי אחסון שימושיים. התא בתחתית הקונסולה המרכזית מכיל משטח טעינה אלחוטי ואף ניתן לסגירה באמצעות כיסוי איכותי. בסמוך לבורר ההילוכים תא אחסון גדול עם מתקני כוסות מתקפלים. מתחת למשענת היד תא אחסון עמוק ושימושי. התאים בדלתות מרווחים ומציעים מגרעת נוחה עבור עיגון בקבוק שתיה. תא הכפפות מציע נפח נדיב אך הוא פשוט ובסיסי.
קיה ספורטאז' PHEV
מרבית הפונקציות נוחות וקלות לשימוש, הפקדים הפיזיים גדולים מספיק ומסומנים היטב כך שקל להבין על מה הם אחראים. תפעול בקרת האקלים באמצעות משטח המגע המתחלף נוח למדי. על שינוי הטמפרטורה אחראיות חוגות פיזיות, אך כדי לשלוט בעוצמת המפוח תיאלצו להשתמש בפקד מגע המחייב הורדת העיניים מהכביש, לפחות בשימושים הראשונים. בלחיצת כפתור מתחלפים הפקדים במשטח המגע עבור שליטה במערכת המולטימדיה, אך בפועל קל יותר לשלוט בה באמצעות הפקדים על גבי גלגל ההגה או באמצעות מסך המגע. חוגת בורר ההילוכים דורשת תרגול קל ולפעמים תגלו שההילוך הנבחר לא השתלב. מיקום בלם החניה משמאל להגה אינו נוח אולם הוא משתלב ומשתחרר אוטומטית ולא תיאלצו להשתמש בו לרוב. פחות חיבבתי את הפקדים הקטנים על גבי גלגל ההגה, המרגישים זולים ואינם נוחים לשימוש. מרכב מודרני וכה יקר מצופה להציע תמיכה אלחוטית בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי שקיימת במתחרים זולים ממנו, וגם פתיחה וסגירה של חלונות אחוריים בלחיצת כפתור קצרה.
קיה ספורטאז' PHEV
הכניסה והיציאה מהמושבים הקדמיים נוחה בזכות מושבים גבוהים, דלתות גדולות ומפתח דלתות רחב. המושבים הקדמיים בגרסה זו עוטים ריפודי עור בשילוב זמש בסכימת תפירה ייחודית ונראים נהדר. המושבים רחבים למדי ולא תומכים במיוחד למרות המראה הספורטיבי, אך משענות הראש מספקות תמיכה מוצלחת לצוואר. המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומאווררים, ולמושב הנהג יש גם זיכרונות. טווח הכוונון הרחב של המושב וההגה מאפשר לסגל תנוחת ישיבה נוחה במהירות. המרווח מלפנים נדיב אולם נהגים גבוהים יחושו צפיפות באיזור ברך ימין בשל הקונסולה הרחבה. הראות החוצה מוצלחת על אף קורות A מסיביות, אשר לעיתים יאלצו אתכם להעיף מבט נוסף לפני השתלבות בצומת. מראות הצד הגדולות מספקות ראות טובה לצדדים, וגם הראות לאחור דרך המראה המרכזית מוצלחת. בעת הצורך נדרכים חיישני החניה ההיקפיים שעובדים היטב. מצלמת הרוורס לעומת זאת פחות מרשימה ואיכותה נמוכה.
קיה ספורטאז' PHEV
גם הכניסה לאחור נוחה בזכות דלתות גדולות ומפתח רחב, המסייעים גם בעיגון פעוטות אל מושבי הבטיחות בנוחות. המרווח במושב האחורי נדיב ומוצלח גם עבור שלושה נוסעים בוגרים מבלי לחוש בצפיפות גדולה מדי, בין היתר בזכות רצפה שטוחה כמעט לחלוטין המפנה מקום לרגלי הנוסע במושב האמצעי. המושב האחורי מציע רמת חיים נאותה עם פתחי מיזוג, שקעי טעינה, שמשות אחוריות כהות, מסעד גב מתכוונן ואפילו חימום במושב האחורי.
קיה ספורטאז' PHEV
לקיה ספורטאז' PHEV תא מטען בנפח 540 ליטרים, קטן ב- 51 ליטרים מגרסת הבנזין אך עדיין נדיב ומכובד. דלת תא המטען החשמלית חושפת מפתח רחב וסף הטענה בגובה מוצלח. תא המטען מציע חלל אחסון נדיב ומבנה רבוע ושימושי, ובנוסף תמצאו בו אמצעי עיגון ושקע טעינה. המושב האחורי מתקפל בקלות ביחס 40:20:40 ומאפשר תמהיל גמיש בין הסעת נוסעים להובלת מטענים גדולים. בקיפול המושבים מאחור מתקבלת רצפה שטוחה וחלל הטענה בנפח 1,715 ליטרים. מתחת לרצפת תא המטען נמצאים ערכה לתיקון תקרים וחלק מרכיבי מערכת ההנעה החשמלית.
קיה ספורטאז' PHEV
גרסת ה- PHEV של קיה ספורטאז' כבדה ב- 350 ק"ג מגרסת הבנזין אותה בחנו בעבר, ולכן בוצע כיול שונה למתלים עם מהלך ראשוני נוקשה עם רכות מסוימת בהמשך. עם היציאה לדרך חשתי מיד בהקשחת המתלים. יחד עם חישוקי ענק וצמיגים בחתך נמוך מתקבלת נוחות נסיעה עירונית בינונית, וחלק ניכר מהשיבושים מורגשים בתא הנוסעים. הרכות באה לידי ביטוי כשהמהירות עולה מעט והיא מביאה עמה תנודות מרכב קלות. בנסיעה בין עירונית נוחות הנסיעה משתפרת עם טיפול מוצלח יותר במהמורות וריסון עדיף לתנודות המרכב, אך גם בתנאים אלה פני הכביש מורגשים היטב. בידוד הרעשים מרשים, בעיקר בעקבות השקט מיחידת ההנעה בעת שמנוע הבנזין דומם. בידוד רעשי הרוח מצוין וגם צליל מנוע הבנזין נותר מרבית הזמן מחוץ לתא הנוסעים. על כבישים משובשים נשמעים רעשים בתדר גבוה מכיוון הצמיגים הרחבים.
ביצועים קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' החדש משווק בישראל עם לא פחות מחמש יחידות הנעה מסוגים שונים - בנזין אטמוספרי, טורבו בנזין, טורבו דיזל, היברידי, והיברידי נטען PHEV אשר עומד בראש ההיצע והתייצב למבחן הדרכים שלנו. קיה ספורטאז' PHEV מצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27.0 קג"מ, ובמנוע חשמלי עם הספק מרבי של 91 כ"ס ומומנט מרבי של 31.0 קג"מ. שני המנועים מעניקים יחד הספק מרבי משולב של 265 כ"ס ומומנט מרבי משולב של 35.7 קג"מ, ומעבירים את הכוח דרך תיבת 6 הילוכים אוטומטית אל כל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הנעה כפולה. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 8.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 191 קמ"ש.
קיה ספורטאז' PHEV
ההנעה והיציאה מהמקום מתבצעות בדממה באמצעות המנוע החשמלי המספק זריזות ותגובות עירניות בסביבה האורבנית. כצפוי, בפקקים ובעומסי תנועה מספק המצב החשמלי ביצועים הולמים תוך שמירה על נסיעה חרישית ונעימה, ללא טרדות כגון השהיית טורבו או העברות הילוכים. באופן מעורר הערכה גם בנהיגה בכבישים מהירים מציע המצב החשמלי ביצועים טובים, לא מתרגש מקצב התנועה ואף מאפשר עקיפות זריזות, כך שבשורה התחתונה בהחלט מתאפשרת התניידות יום יומית על חשמל עבור אלו שיקפידו על הטענת הסוללה.
קיה ספורטאז' PHEV
במצב ההיברידי נעשה שימוש נרחב במנוע החשמלי, התורם לשקט בתא הנוסעים ולתחושה נינוחה וחסרת מאמץ. הביצועים טובים, ועל רקע התגובות הזריזות נתון התאוצה הרשמי מרגיש מעט פסימי. כשהסוללה מתרוקנת נשארים בעיקר עם מנוע הבנזין ובחלק מהמצבים הוא מתקשה להתמודד עם משקלו הכבד של הרכב, בעיקר בעליות ארוכות, גם אם ברכב נהג בלבד ללא נוסעים ומטען. גם תחת עומס הצליל מתאמץ ואינו נעים במיוחד.
התנהלות יחידת ההנעה משתנה בהתאם למצב הנהיגה הנבחר. מצב אקו מעמעם מעט את התגובות אך לא באופן מתסכל, במצב נורמל התאוצות זריזות, ומצב ספורט מספק תחושה חיה ונמרצת תוך הגברת קצב הטעינה הרגנרטיבית שמסייעת לאגור חזרה מעט חשמל לסוללה. תיבת ההילוכים תפקדה היטב עם העברות הילוכים חלקות ומהירות.
קיה ספורטאז' PHEV
אחיזת הכביש הגבוה מעניקה לנהג בטחון, אך בעת כניסה לעיקולים מורגשות זוויות גלגול ורכינת מרכב שיגרמו לנהג להוריד את הקצב, בעיקר לאור קולות המחאה של יתר הנוסעים. עם זאת גם תחת עומס הרכב לא מתפזר, כמעט לא נזקק לעזרתה של בקרת היציבות, ומאפשר לצלוח במהירות כבישים מפותלים. ההיגוי קל ומרגיש מעט אנמי עם התנגדות נמוכה לסיבוב ונטייה מעט חלשה למרכוז. פעולת הבלמים מעט מתעתעת בשל שילוב מערכת הבלימה הרגנרטיבית לטובת אחזור אנרגיה. הנשיכה הראשונית לא מרשימה במיוחד אך עוצמת הבלימה משתפרת בהמשך. לקראת עצירה מורגשת ירידה בעוצמת הבלימה שהצריכה להעמיק את הלחיצה על הדוושה.
צריכת דלק וטווח נסיעה קיה ספורטאז' PHEV
לקיה ספורטאז' PHEV סוללת ליתיום יון בקיבולת 13.8 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 70 קילומטרים על פי נתוני היצרן. לדרך יצאתי עם סוללה טעונה במלואה כשמחשב הדרך מדווח על טווח נסיעה של 55 קילומטרים בכוח החשמל. בפועל הצלחתי לכסות מרחק של 60 קילומטרים על חשמל בלבד בנסיעה שרובה בין עירונית במהירות נינוחה עם פרק פקקים עירוניים קצר. נסיעה חשמלית בתוואי עירוני אמורה אף לשפר את טווח הנסיעה.
קיה ספורטאז' PHEV
פרק צריכת הדלק מתחלק לכמה סעיפים. צריכת הדלק נטו שנמדדה לאחר שאזלה הטעינה בסוללה עמדה על 12.4 ק"מ לליטר, לא מרשימה במיוחד אך חסכונית מצריכת הדלק שקיבלנו בגרסת הבנזין בתוואי דומה. בשקלול פרק הנסיעה על חשמל צריכת הדלק המשולבת עמדה על 13.9 ק"מ לליטר. הנתונים שמדדנו לא מרשימים במיוחד אך גם לא מספרים את הסיפור המלא. קיה ספורטאז' PHEV יתאים בעיקר עבור נהגים שטווח הנסיעה היומי שלהם חופף את טווח הנסיעה החשמלי של הרכב. נהגים כאלו שיקפידו על טעינה מדי יום יראו תחנות דלק לעיתים רחוקות מאוד. מיכל דלק בקיבולת 42 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 520 ליטרים. קיה ספורטאז' PHEV מדורג בקבוצת זיהום 1 מתוך 15.
אמינות ועלויות אחזקה קיה ספורטאז' PHEV
קיה נהנית ממוניטין חיובי בישראל והיא רק הולכת ומגדילה את כוחה עם טיפוס למקום השני בטבלת המסירות השנתית. סקרי אמינות מעידים על תמונה דומה ברחבי העולם. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב ונערך בארה"ב בשנת 2022 הגיעה קיה למקום הראשון מתוך 32 יצרניות, טיפוס של שני מקומות ביחס לסקר הקודם, תוך עקיפת יצרנית האם יונדאי שהגיעה למקום השלישי. קיה ספורטאז' מהדגם היוצא כיכב ברשימת רכבי הפנאי האמינים ביותר בסקר. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 זכתה קיה לציונים פחות מחמיאים והגיעה למקום ה- 19 מתוך 28 יצרניות, ירידה של 3 מקומות ביחס לסקר הקודם.
קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' PHEV משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 24 חודשים ללא הגבלת קילומטרים, ואחריות ל- 36 חודשים נוספים או עד 100,000 ק"מ. טיפולים יש לבצע אחת לשנה או בכל 15,000 ק"מ. עלות הטיפול הראשון עומדת על 1,005 ₪, עלות הטיפול השני 2,039 ₪, עלות הטיפול השלישי 1,005 ₪, ועלות הטיפול הרביעי עומדת על 3,037 ₪. סך עלות ארבעת הטיפולים הראשונים עד 60,000 ק"מ גבוהה ועומדת על 7,086 ₪.
קיה ספורטאז' PHEV
עלות פנס קדמי 9,002 ₪, עלות פנס אחורי 5,636 ₪, ועלות מראת צד קומפלט עומדת על 5,010 ₪. עלות זוג רפידות בלם קדמיות 505 ₪ ועלות זוג צלחות בלם קדמיות 1,509 ₪. עלות הסוללה החשמלית עומדת על 9,952 ₪. עלויות החלפים והטיפולים גבוהות ונוגסות בחיסכון הפוטנציאלי של הנסיעה החשמלית.
קיה ספורטאז' PHEV ניצב בקבוצת רישוי 6 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 3,402 ₪.
בטיחות קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' עבר את מבחני הריסוק של ארגון Euro NCAP בשנת 2022 וזכה לציון מקסימלי של 5 כוכבים, עם ציונים של 87% בהגנה על נוסעים בוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל, ו- 72% על תפקוד מערכות הבטיחות.
קיה ספורטאז' PHEV
אבזור הבטיחות כולל בין היתר 7 כריות אוויר, ביניהן כרית אוויר מרכזית החוצצת בין הנהג והנוסע מלפנים בעת תאונה ומונעת מפגש שעלול להסתיים בפציעות מסוכנות, מערכת לניטור מרחק מלפנים כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי כלים דו גלגליים, זיהוי תנועה חוצה משמאל בעת כניסה לצומת, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה כולל פונקציית שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים עם תיקון היגוי אקטיבי למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, התרעה ובלימה מפני תנועה חוצה מאחור, פנסי לד מטריקס עם תאורה המסתגלת לתנאי הכביש ושליטה אוטומטית בעוצמת האורות הגבוהים, התרעה מפני שכחת ילדים במושב האחורי, התרעה מפני פתיחת דלת בעת שרכב חולף בנתיב המקביל, חיישני חניה היקפיים ומצלמת רוורס.
קיה ספורטאז' PHEV
מערכות הבטיחות תפקדו היטב במהלך נסיעת המבחן למעט המערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה שמבצעת תיקונים רבים ומורגשים מדי ללא הפסקה, אותה בחרתי לנתק לאחר פרק זמן קצר. מעט התאכזבתי לגלות שגם גרסת הקצה של קיה ספורטאז' לא כוללת את המערכת המורחבת לניטור רכבים בשטחים מתים המוכרת מדגמי קיה ויונדאי עם הצגת תמונת מצלמה של השטח המת בעת מעבר נתיב. מערכת זו מגיעה גם בשילוב מצלמות חניה היקפיות אותה ציפיתי לפגוש נוכח תג המחיר הגבוה. קיה ספורטאז' זוכה לציון בטיחות 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
תמורה למחיר קיה ספורטאז' PHEV
קיה ספורטאז' PHEV מוצע ברמת אבזור GT ליין במחיר של 238,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 12.3 אינץ' עם אפליקציית Waze מובנית, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', תמיכה בממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג אוויר למושב האחורי, ריפודי עור בשילוב זמש, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, חימום למושב האחורי, תאורת אווירה בתא הנוסעים, חיישני אור וגשם, מפתח חכם, מנופים להעברת הילוכים מאחורי גלגל ההגה, גג זכוכית פנורמי חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען ללא מגע יד, תאורת לד היקפית, שמשות אחוריות כהות, וחישוקי קלים בקוטר 19 אינץ'.
קיה ספורטאז' PHEV הוא רכב פנאי מעולה, רכב היברידי נטען מעולה, וללא ספק מדובר בגרסה המרשימה ביותר במבחר הנוכחי של קיה ספורטאז'. עיצובו נועז וייחודי, תא הנוסעים מרווח ונעים לשהייה, הוא מאובזר היטב, ומציע גם ביצועים טובים. לחובתו ברמת הביצוע עומדת בעיקר נוחות נסיעה שאינה מושלמת.
נהגים שתוואי הנסיעה היומי שלהם תואם לטווח הנסיעה החשמלי של הרכב ויקפידו על טעינה יום יומית ייהנו גם מחיסכון בעלויות השוטפות ומנסיעה שקטה ונקייה מזיהום. התעמקות בסעיף העלויות חושף את הבעיה הגדולה ביותר של קיה ספורטאז' PHEV, כי הוא פשוט יקר מדי. עבור מי שנוסע הרבה ומעונין לחתוך בעלויות, גרסת הדיזל של קיה ספורטאז' נראית הגיונית הרבה יותר. היא אמנם מאובזרת פחות אך תג המחיר שלה נמוך ב- 62,000 ₪ שיקנו ליטרים רבים של סולר עבור תקופת שימוש ארוכה במיוחד. עבור מי שחפץ בקיה ספורטאז' מאובזר במיוחד גרסת הבנזין ברמת אבזור פרימיום מציעה מפרט אבזור דומה למעט כמה זוטות, והיא זולה בסכום לא מבוטל של 44,000 ₪ שיהיה קשה מאוד להחזיר באמצעות חסכון בדלק בגרסת ה- PHEV. בטווח מחיר רכב המבחן נמצאים לא מעט רכבי פנאי עם הנעה חשמלית מלאה שיהיו הרבה יותר זולים לאחזקה.
| קיה ספורטאז' PHEV GT-Line אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,598 סמ"ק + מנוע חשמלי |
| הספק מרבי משולב | 265 כ"ס |
| מומנט מרבי משולב | 35.7 קג"מ |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 180/5,500 (סל"ד/כ"ס) |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 27.0/1,500 (סל"ד/קג"מ) |
| הספק מרבי מנוע חשמלי | 91 כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע חשמלי | 31.0 קג"מ |
| קיבולת סוללה | 13.8 קוט"ש |
| תיבת הילוכים | אוטומטית פלנטרית 6 הילוכים |
| יחידת הנעה | כפולה |
| אורך כללי | 4,515 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,865 מ"מ |
| גובה כללי | 1,650 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,680 מ"מ |
| מיכל דלק | 42 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 8.2 שניות |
| מהירות מרבית | 191 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 90.9 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 13.9 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 1 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים מתוך 5 (2022) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 238,900 ₪ |

תפריט נגישות








240 אלף שח?! יש לכם את זה ביותר חזירי?! 50 אלף פחות ויש לכם טוסון עם אותו מפרט, בלי כל הדאווין
ספורטאג
מעונין בדגם phev