הצצה לעתיד החשמלי של לקסוס

  • כתב: חזי גורן
  • צילום: יצרן
  • 30 מרץ 2021
  • 0 תגובות

כמו חברת האם טויוטה, מזוהה לקסוס עם מערכות הנעה היברידיות. כבר שנים ארוכות שהיא משווקת רכבים המצוידים ביחידות הנעה היברידיות, הרבה לפני שהפכו פופולריות בקרב המתחרים. בתחום ההיברידי הנטען לא הציגה לקסוס פיתוחים משמעותיים, ואת הרכב הסדרתי הראשון עם יחידת הנעה חשמלית השיקה רק בשלהי 2019 כשחשפה את לקסוס UX300e המשווק גם בישראל. כעת חושפת לקסוס רכב קונספט חדש העונה לשם לקסוס LF-Z המספק הצצה לדגמי העתיד החשמליים של המותג. עד שנת 2025 תציג לקסוס 20 דגמים חדשים עם יחידות הנעה קונבנציונליות, היברידיות, היברידיות נטענות, וחשמליות מלאות.

לקסוס LF-Z

לקסוס LF-Z תוכנן מראש כרכב חשמלי ומאפשר מיקום אידיאלי של המנוע ורכיבי הסוללה בכדי ליצור חלוקת משקל מאוזנת. רכב הקונספט מציג פרשנות עתידנית לקווי העיצוב של לקסוס. החזית אינה כוללת גריל אך הקווים בפגוש מזכירים את גריל שעון החול המוכר של לקסוס. פנסי החזית המפוצלים שקועים ומתחתם משטח מושחר עם גרפיקה ייחודית. הגג בצורת בועה צבוע כולו בשחור וקו המותניים הנמתח מבית הגלגל הקדמי מציג מראה כוחני ושרירי. ידיות הדלתות שקועות וקו הגג גולש לאחור ויוצר מראה קופה. סנפיר גדול ושקוף חוצה את השמשה האחורית לשניים וכולל תאורה צרה וארוכה. קצה דלת תא המטען מעוצב כספוילר מסיבי ומתחתיו יחידת תאורה אחורית הנמתחת לאורך הזנב וכוללת גם כיתוב שם הדגם בתאורת לד לבנה. מתחת לפס התאורה כיתוב ELECTRIFIED בתאורת לד לבנה. הפגוש האחורי גבוה ומסיבי וכולל משטח מושחר וצלעות צפופות בגרפיקה ייחודית עם תאורה אנכית צרה וארוכה במרכזו.

לקסוס LF-Z

גם תא הנוסעים מציג מראה עתידני שלקח השראה מתא טייס במטוס. הוא מכיל 4 כורסאות מעוצבות המרופדות בצבע שחור למעט מושב הנהג המרופד בצבע לבן. עמדת הנהג מוקפת מסכים. המסך המרכזי פונה אל עבר הנהג, לוח המחוונים הדיגיטלי שקוע מאחורי ההגה, ומשמאל לנהג מסך נוסף. ההגה מציג עיצוב גו'יסטיק בדומה לזה שהוצג בדגמי טסלה מודל S העדכניים. הרכב מצויד במערכת בינה מלאכותית המתפקדת כקונסיירז' ומסוגלת להזמין מקום למסעדה או להציע לנהג מסלולי נסיעה אפשריים. לקסוס טרם חושפת פרטים אודות יחידת ההנעה אך מספרת כי יחידת ההנעה משתמשת בטכנולוגית Direct4 המאפשרת העברת כוח על פי דרישה לכל גלגל בנפרד.

לקסוס LF-Z

לקסוס תשווק את הדגמים החדשים בהתאם לצרכים של כל שוק, מתוך מטרה להציע את המוצר הנכון בזמן הנכון. לקסוס תשמור על דגמי סדאן ופנאי כדגמי הליבה, אך מבטיחה שתציג גם רכבים ספורטיביים ובנוסף פריצה לסגמנטים חדשים. עד שנת 2025 יוצעו כל דגמי לקסוס עם אפשרות ליחידת הנעה חשמלית ובשנת 2025 מתכוונת לקסוס למכור יותר מכוניות חשמליות ממכוניות עם מנועי בעירה פנימית. לקסוס שואפת גם להקטין את טביעת הרגל הסביבתית בכל מחזור החיים של הרכב החל מתהליך הייצור, ההובלה, חלקי חילוף, וכן בסיום חייו של הרכב. בשנת 2024 תחנוך לקסוס מרכז פיתוח חדש בו יעסקו בפיתוח ותכנון דגמי המותג החדשים, פיתוח שפת העיצוב, ופיתוח טכנולוגיית הייצור.