וולוו XC90 2025 במבחן דרכים (מתיחת פנים)...
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
פולקסווגן טיגואן המקורי הגיע בזמן. הוא הוצג בתחילת העשור הקודם, עוד לפני שנהגי העולם הבינו שרכבי פנאי הם נחשקים כל כך, ובתחילת דרכו בישראל לווה במסע פרסום משעשע שהציג אותו כאח הקטן והיפה של פולקסווגן טוארג. ההתחלה נראתה מבטיחה, עם זמני אספקה ארוכים, והצעה לרכוש דגם אחר של פולקסווגן על מנת להעביר את תקופת ההמתנה.
| פולקסווגן טיגואן 1.5 | |
|---|---|
| יתרונות | מרווח פנימי, שימושיות, נוחות נסיעה |
| חסרונות | עיצוב משעמם, צריכת דלק |
הבאז סביב פולקסווגן טיגואן שכח די מהר. הדור הראשון נותר נדיר למדי. בימים בהם מחיר הדלק לא היווה שיקול משמעותי, מנועי הטורבו בנזין והטורבו דיזל היעילים של פולקסווגן לא סיפקו מוקד משיכה חזק מספיק והלקוחות נדדו אל מחוזות אחרים. בעולם הפך פולקסווגן טיגואן לאחד הדגמים החשובים ביותר של פולקסווגן, והדור השני אף זכה לגרסה ארוכה ייעודית עבור השוק האמריקאי ואף לגרסת 7 מושבים שהגיעה לישראל לאחרונה. הפעם יצאנו עם גרסת הכניסה של פולקסווגן טיגואן עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטרים ברמת אבזור לייף שמחירה עומד על 174,900 ₪.
פולקסווגן טיגואן לא מתחרה על משבצת רכב הפנאי הקשוח או הנועז ביותר, ומציג עיצוב אלגנטי ונטול מניירות. מתיחת הפנים שעבר בשנת 2020 העניקה לו חזית עדכנית עם פנסים קדמיים הנמתחים לאחור, שעיצובם מתחבר אל מסגרת הכרום סביב הגריל הקדמי. הפגוש מעוטר בכונסי אוויר שרובם אטומים ובעיטור כרום אופקי. מבט מהדופן חושף קו מותניים מגולף שמתחיל מהכנף הקדמית ומטפס מעלה עד שהוא פוגש בפנס האחורי. בתי הגלגלים וספי הדלתות מחופים בפלסטיק מושחר. הזנב ממשיך באותו קו תכליתי עם שמשה אחורית גדולה, וכיתוב שם הדגם במרכז דלת תא המטען. הפגוש האחורי נאה עם עיטור כרום וקווי מתאר המדמים יציאות מפלט.
לפולקסווגן טיגואן מראה מופנם. מתיחת הפנים הפכה אותו לנאה יותר אך ללא השפעה מהותית על מקדם המשיכה, בוודאי מול מתחרים מעוצבים דוגמת יונדאי טוסון החדש או פיג'ו 3008. החישוקים הקטנים בגרסת הכניסה משווים לו מראה נמוך ופשוט, והגוון החום שעטה רכב ההדגמה התגלה כשנוי במחלוקת במסגרת המשאל הקצרצר שערכתי בימי המבחן.
פולקסווגן טיגואן מציג מידות חיצוניות ממוצעות לסגמנט, אם כי הוא גדול במעט משני אחיו - סיאט אטקה וסקודה קארוק. אורכו 4,509 מ"מ, רוחבו 1,839 מ"מ, גובהו 1,6335 מ"מ, ואורך בסיס הגלגלים עומד על 2,678 מ"מ.
תא הנוסעים של פולקסווגן טיגואן ממשיך באותו קו עיצובי ומציג מראה אלגנטי ונטול התחכמויות. הקווים הרבועים ובחירת הגוונים הכהים יוצרת אווירה פשוטה. פתחי המיזוג הגדולים הפכו למראה נדיר למדי בימינו, תחתם נמצא מסך מרכזי בגודל 8.0 אינץ', ובקומה התחתונה פקדי מגע עבור בקרת האקלים. בין המושבים קונסולה רחבה עם בורר הילוכים בעיצוב מקורי המציג את חיווי ההילוך הנבחר בראש הידית. גלגל ההגה זכה לעיצוב עדכני, ובגרסה זו תביטו בלוח מחוונים סטנדרטי עם צמד שעונים וביניהם מסך צבעוני קטן.
איכות החומרים טובה מאוד, לא היו לנו ציפיות לפחות מזה בתא נוסעים של פולקסווגן, אך הגוונים הכהים מעמעמים את הרושם ויוצרים אווירה קודרת. ריפוד המושבים מציג סכימת תפירה מקורית אך הוא הרגיש קצת לא שייך לתא הנוסעים. איכות הגימור וההרכבה נהדרת והדממה בתא הנוסעים נשמרה במהלך ימי המבחן. הערה קלה נרשמה לתאי האחסון בתקרה שעשויים פלסטיק פשוט ובסגירתם משמיעים צליל מעט חלול.
פולקסווגן טיגואן מציע תאי אחסון שימושיים. בתחתית הקונסולה תא פתוח עם חיבורי מדיה, בין המושבים הקדמיים צמד מתקני כוסות, ומתחת למשענת היד תא אחסון עמוק. תא הכפפות גדול ושימושי אך במפתיע נטול דיפון. בסמוך לברך שמאל של הנהג מגירת אחסון, והתאים הגדולים בדלתות מדופנים היטב ויוכלו לאחסן שפע של ציוד ובקבוקי שתיה. גולת הכותרת היא מערך של שני תאי אחסון גדולים עם מחיצות פנימיות שיועדו כנראה עבור משקפיים. מי מאחסן ברכב כל כך הרבה משקפיים? כנראה שאופטימטריסטים הם קהל היעד שהיה על הכוונת של פולקסווגן.
פולקסווגן טיגואן הוא מהדור היוצא של דגמי פולקסווגן ומציע הנדסת אנוש מעולה, וזאת בניגוד לדגמים החדשים עם ממשקי שליטה על טהרת מסך המגע. אין לי ספק שנוח יותר לתפעל את בקרת האקלים באמצעות פקדים חיצוניים, גם אם מדובר בפקדי מגע שדורשים הסטת מבט מהכביש משום שהאצבעות מתקשות לזהות את הלחצן הנכון. פקדי המגע סביב המסך המרכזי נוחים יותר לשימוש ועם הזמן לומדים את מיקומם. המסך המרכזי מציג מערך תפריטים מאורגן היטב המקל על השימוש. את המסך בלוח המחוונים מתפעלים באמצעות פקדים על גבי גלגל ההגה ולמרות התצוגה הקטנה המידע מאורגן באופן ברור ושימושי.
קל ונוח להיכנס פנימה. הדלתות הקדמיות גדולות, המפתן נמוך, הגג גבוה, והמושב ממוקם היטב כך שלא נדרשים לטפס או לצלול פנימה. תנוחת הישיבה הבסיסית מרגישה גבוהה, בעיקר בזכות קו חלונות נמוך המייצר תחושה אוורירית ומעצים את המרווח הנדיב מלפנים. המושבים הקדמיים רכים ונוחים. תמיכת הצד צנועה למדי כך שהם יאכלסו בנוחות גם נהגים בעלי מבנה גוף רחב. טווח הכוונון של ההגה רחב, וגם של המושבים ומשענת היד המרכזית, כך שקל מאוד לסגל תנוחת ישיבה נכונה. אציין כי לא חשתי עייפות גם לאחר ישיבה רצופה של למעלה משלוש שעות.
לאחר ההתמקמות המהירה במושב הנהג ניתן להבחין כי הראות החוצה מצוינת לכל הכיוונים, על אף קורות A מסיביות. השמשות גדולות, הקורות אינן מוגזמות, והשמשה האחורית גדולה ומספקת שדה ראיה מעולה גם במזג אוויר סוער. העיצוב הרבוע מסייע להבין את גבולות המרכב במהירות, ועל כל מקרה מצויד הרכב בחיישני חניה היקפיים עם חיווי גרפי במסך המרכזי, מצלמת רוורס, וסייען חניה אוטומטי.
גם מפתח הדלתות האחוריות רחב והכניסה נוחה, אולם זווית פתיחה רחבה יותר לדלתות האחוריות הייתה הופכת את המצב לאידיאלי. המרווח במושב האחורי מעולה והוא יוכל לאכלס שלושה נוסעים בוגרים במרווח הולם או שני מושבי בטיחות ומבוגר במרכז, בזכות מבנה המושב השטוח. מרווח הרגליים מצוין וגם מרווח הראש. חבל שמדרגת ההינע הבולטת תאלץ את הנוסע במושב המרכזי לשבת בפישוק רגליים. הנוסעים מאחור ייהנו ממשענת יד מרכזית, כיסי אחסון עבור חפצים קטנים בגב המושבים הקדמיים, תאי אחסון גדולים בדלתות, פתחי מיזוג עם שליטה נפרדת בטמפרטורה, ושקע טעינה 12V.
לפולקסווגן טיגואן תא מטען נדיב במיוחד בנפח 615 ליטרים. הדלת הגדולה פוערת מפתח רחב עם שפת הטענה נמוכה המאפשרת הטענת ציוד בנוחות. את הרצפה ניתן לקבע בשני גבהים ובמצב הגבוה נוצרת רצפה שטוחה בעת קיפול המושב האחורי המתקפל ביחס 40:20:40 ומאפשר הובלת חפצים ארוכים גם בהרכב של 4 נוסעים. בתא המטען תאורה, שקע V12, ואמצעי עיגון. מתחת לרצפת תא המטען המסיבית נמצא גלגל חלופי זמני.
המתלים של פולקסווגן טיגואן מציעים כיול מוצלח המשלב בין ריסון לספיגה, ויחד עם צמיגים בחתך גבוה מספקים נוחות נסיעה טובה מאוד. לא מדובר בשטיח מעופף כך שפני הכביש מורגשים, אך ללא זעזועים או חבטות, וכושר הספיגה מוצלח על מרבית השיבושים. גם מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה מאוד ובכבישים מפותלים בולט ריסון מוצלח לתנודות המרכב. במהירויות שיוט נרשמה התמודדות פחות מוצלחת עם כבישים גליים. בידוד הרעשים מעולה, עם שיכוך מוצלח של רעשי הכביש והרוח, גם בתנאי מזג האוויר הסוערים ששררו בימי המבחן. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, ותחת לחץ משמיע המנוע צליל חביב.
גרסת הכניסה של פולקסווגן טיגואן עושה שימוש ביחידת הנעה מוכרת, אשר שזורה בליין מותגי פולקסווגן, החל מדגמי סופר מיני ועד למכוניות מנהלים ורכבי פנאי. בחזית שוכן מנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,498 סמ"ק עם הספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ הזמין החל מ- 1,500 סל"ד. המנוע משודך לתיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים ולמערכת הנעה קדמית. התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות והמהירות המרבית עומדת על 202 קמ"ש.
המנוע מתעורר לחיים בשקט, היציאה מהמקום זריזה וחלקה ומעניקה תחושה זריזה. בשיטוט עירוני הוא מספק ביצועים זריזים עם תחושה קלילה ונטולת מאמץ. ההפתעה נרשמה מחוץ לעיר עם תגובות זריזות וחיות, ותחושת חוסר מאמץ. המשיכה מורגשת החל מסל"ד נמוך בזכות שיא המומנט שמגיע מוקדם ומשם נרשמת תאוצה לינארית. דווקא בסל"ד גבוה יחידת ההנעה פחות מוצלחת ומייצרת יותר רעש מאשר תאוצה.
תיבת ההילוכים פעלה היטב במהלך ימי המבחן, עם העברות הילוכים מהירות וחלקות בכל תנאי, כולל בתנאים עירוניים ובעומסי תנועה, עם שילוב הילוכים זריז גם ביציאה מהמקום, ללא שיהוקים והיסוסים. מדובר באחת הוורסיות המוצלחות ביותר של תיבת ההילוכים DSG ובטוענת רצינית לתואר תיבת ההילוכים הרובוטית כפולת המצמדים הטובה בעולם.
כמו בכל משימה שהצבתי בפניו, גם את הכביש המפותל צולח פולקסווגן טיגואן כמו שצריך, אבל לא מצליח לספק הנאה מנהיגה לנהגים החפצים בכך. אחיזת הכביש טובה מאוד והעניקה ביטחון רב גם על כבישים במצב הצפה. רמיסה של הדוושה תייצר תת היגוי קל שניתן למגר בקלות. בקרת היציבות מתערבת באופן מעודן בתנאי קצה. ריסון המרכב מעולה ולא נרשמו תנודות חריגות תחת עומס. גם זוויות הגלגול נשמרות ברמה סבירה שלא פוגעת בביטחון המוענק לנהג, או בנינוחות הנוסעים. ההיגוי מציג משקל נעים ורמת דיוק טובה, אך נעדר רגש ותקשורת. הבלמים מעולים עם נשיכה ראשונית חזקה ומהלך דוושה המאפשר מינון בלימה רצוי.
צריכת הדלק המשולבת המוצהרת על ידי היצרן עומדת 13.7 ק"מ לליטר. בנסיעת המבחן שכללה בעיקר נסיעה בין עירונית נמדדה צריכת דלק משולבת של 10.2 ליטרים. מיכל דלק בקיבולת 58 ליטרים מאפשר טווח נסיעה של כ- 600 ק"מ. פולקסווגן טיגואן בגרסת 1.5 ליטרים מתברג בקבוצת זיהום 13 מתוך 15.
למותג פולקסווגן מוניטין אמינות בינוני אך לאחרונה נצפית מגמת שיפור קלה במדד שביעות הרצון. בסקר האמינות של ארגון Consumer Reports שנערך בארצות הברית בשנת 2021 הגיעה פולקסווגן למקום ה- 24 מתוך 28 יצרניות, עליה של מקום אחד ביחס לאשתקד. בסקר של ארגון J.D Power המודד את כמות התקלות לכל 100 כלי רכב, שנערך בארה"ב בשנת 2022 ותוצאותיו פורסמו לאחרונה, הגיעה פולקסווגן למקום ה- 21 מתוך 32 יצרניות, טיפוס של 7 מקומות ביחס לסקר קודם, אך עדיין עם כמות תקלות גבוהה מהממוצע שנמדד בסקר. בסקר דומה שערך הארגון בגרמניה בשנת 2019 זכתה פולקסווגן לציון מחמיא יותר כשהגיעה למקום ה- 11 מתוך 22 יצרניות עם כמות תקלות נמוכה מהנתון הממוצע שנמדד בסקר.
פולקסווגן טיגואן משווק בישראל עם אחריות יצרן מלאה ל- 3 שנים או עד 100,000 ק"מ. מחירי הטיפולים והחלפים אינם זמינים ברשת האינטרנט ולא זכינו לקבלם מהיבואנית צ'מפיון מוטורס.
עלות ביטוח מקיף לכל נהג מגיל 25 ומעלה עם ותק נהיגה של 7 שנים ללא תביעות או שלילות רישיון עומדת על 4,471 ₪. עלות ביטוח החובה 1,680 ₪. הגרסה הנבחנת מתברגת בקבוצת רישוי 5 בה עלות אגרת הרישוי השנתית עומדת על 2,407 ₪.
פולקסווגן טיגואן עבר את מבחני הבטיחות של ארגון Euro NCAP בשנת 2016 וזכה לציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 96% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 72% בהגנה על הולכי רגל, ו- 68% על תפקוד מערכות הבטיחות. פרוטוקול מבחני הריסוק הוחמר בשנה שעברה ואילו היה נבחן פולקסווגן טיגואן היום בשנית ייתכן כי היה זוכה בציון שונה.
אבזור הבטיחות כולל 9 כריות אוויר, מערכת לניטור מרחק מלפנים עם זיהוי הולכי רגל, בלימה אוטונומית בעת חירום, מערכת אקטיבית למניעת סטיה מנתיב הנסיעה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ומערכת להתרעה על עייפות הנהג. אבזור הבטיחות מזכה אותו בציון 7 מתוך 8 על פי דירוג משרד התחבורה.
מערכות הבטיחות תפקדו באופן מרשים במהלך ימי המבחן, ללא התרעות שווא, עם פעולה מרשימה של שמירה על נתיב הנסיעה גם בתנאי מזג אוויר סוער.
פולקסווגן טיגואן 1.5 לייף היא גרסת הכניסה של הדגם ומוצעת תמורת 174,900 ₪. המפרט כולל בין היתר מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 8.0 אינץ', תמיכה בממשקי Apple CarPlay ו- Android Auto, טעינה אלחוטית לטלפון הסלולרי, מנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה, מפתח חכם, בקרת אקלים רב אזורית מפוצלת, חיישני אור וגשם, חיישני חניה היקפיים, מערכת לחניה אוטומטית, תאורת לד היקפית, וחישוקים קלים בקוטר 17 אינץ'.
רמת האבזור הבכירה לייף פלוס עם מנוע 1.5 ליטרים מוצעת תמורת 199,900 ₪, ואותה רמת אבזור עם מנוע 2.0 ליטרים מוצעת תמורת 219,900 ₪. רמת אבזור לייף פלוס כוללת בנוסף לוח מחוונים דיגיטלי, ריפודי עור, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה בתא הנוסעים, מערכת לבחירת מצבי נהיגה, מתלים אדפטיביים, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, מערכת מצלמות היקפיות, שמשות אחוריות כהות, פנסים עוקבי פניה, וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ'.
פולקסווגן טיגואן הוא מסוג הרכבים שעושים הכל בסדר. מדובר ברכב פנאי איכותי ומהונדס היטב. הוא מציע תא נוסעים מרווח ופונקציונלי, נוחות נסיעה טובה, וגם התנהגות כביש טובה. הביצועים טובים וגם אבזור הבטיחות עשיר. פולקסווגן טיגואן נעים מאוד לשימוש יום יומי גם בנסיעות ארוכות וגם בשיטוט עירוני. חסרונותיו מסתכמים בעיקר בצריכת דלק לא מרשימה ובחוויית נסיעה לא מרגשת.
למרות יתרונותיו נותר פולקסווגן טיגואן מתחת לרדאר של מרבית הרוכשים בסגמנט רכבי הפנאי המשפחתיים, וזאת כנראה בשל עיצוב נטול שאר רוח ותא נוסעים לא מרשים על אף איכותו. האבזור בגרסת הכניסה אינו נדיב במיוחד ומעמיד אותו בפוזיציה שאינה אטרקטיבית. בדגמים המאובזרים המצב משתפר אך אז הוא גם מתייקר באופן משמעותי, וגם ניצב מול רכבי פנאי עם 7 מושבים המעניקים ערך מוסף, ביניהם גם אחיו המוארך פולקסווגן טיגואן אולספייס אשר מציע מפרט אבזור עדיף, ולטעמנו מועדף על אחיו הקצר.
| פולקסווגן טיגואן 1.5 לייף אוטומט | |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,498 סמ"ק |
| הספק מרבי מנוע בנזין | 150/5,000 סל"ד/כ"ס |
| מומנט מרבי מנוע בנזין | 25.5/1,500 סל"ד/קג"מ |
| תיבת הילוכים | רובוטית כפולת מצמדים 7 הילוכים |
| יחידת הנעה | קדמית |
| אורך כללי | 4,509 מ"מ |
| רוחב כללי | 1,839 מ"מ |
| גובה כללי | 1,635 מ"מ |
| בסיס גלגלים | 2,678 מ"מ |
| מיכל דלק | 58 ליטרים |
| נפח תא מטען | 615 ליטרים |
| תאוצה 0-100 קמ"ש (יצרן) | 9.2 שניות |
| מהירות מרבית | 202 קמ"ש |
| צריכת דלק משולבת (יצרן) | 13.7 ק"מ לליטר |
| צריכת דלק משולבת (מבחן) | 10.2 ק"מ לליטר |
| קבוצת זיהום | 13 (מתוך 15) |
| ציון בטיחות Euro NCAP | 5 כוכבים (2016) |
| רמת אבזור בטיחותי | 7 (מתוך 8) |
| מחיר | 174,900 ₪ |
הדור השני של וולוו XC90 הוותיק אשר הושק עוד בשנת 2014, זכה למתיחת פנים שניה הכוללת בעיקר מערכת מולטי...
אלדר מנורי 23 נובמבר 2025
וולוו XC60 אשר הושק עוד בשנת 2017 והפך לדגם הנמכר ביותר של וולוו בכל הזמנים לאחר שעקף את וולוו 240, ...
אלדר מנורי 16 נובמבר 2025
שברולט קולורדו ZR2, גרסת הביצועים של הפיק אפ האמריקאי אשר מתחרה בעיקר בפורד ריינג'ר רפטור, עושה הרבה...
אלעד לרך 12 נובמבר 2025
הדור השלישי של פיג'ו 5008 מתחרה בקטגורית רכבי הפנאי D-SUV בעלי 7 מושבים כגון מיצובישי אאוטלנדר, ניסא...
אלדר מנורי 09 נובמבר 2025
המותג איון (Aion) שייך לקבוצת GAC שהינה אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות והוותיקות בסין. בעבר GAC שווקה...
אלעד לרך 29 אוקטובר 2025
דאצ'יה ביגסטר, אחיו הגדול של דאצ'יה דאסטר, הגיע ארצה להתחרות בדגמים פופולריים כגון קיה ספורטאז', יונ...
אלעד לרך 27 אוקטובר 2025