סקודה חותכת מחירים באלפי שקלים
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
דלק מוטורס יבואנית פורד לישראל החלה בשיווק רכב הפנאי שטח פורד קוגה. הדור הראשון של הרכב הושק בשנת 2008 ובאותה שנה החל שיווקו בעולם אך לא בישראל. הדור השני של הפורד קוגה הושק בשנת 2012 ועתה החל שיווקו בארץ. הרכב ישווק בישראל בשתי רמות גימור - טרנד וטיטניום, בשתיהן מנוע האקו בוסט החזק והחסכוני, עתור הפרסים של פורד, בנפח 1.6 ליטר ובהספק 180 כ"ס.
האבזור בגרסת הטרנד כולל בין היתר: חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', פסי גג כסופים, פנסי ערפל, מראות חשמל מחוחממות בעלות פנסי איתות אינטגרליים, מערכת שמע עם 6 רמקולים וכפתורי שליטה בהגה, חיבורי USB ו- AUX, מערכת קישוריות Ford Sync המסנכרנת בין הטלפון הנייד למערכת ברכב באמצעות BlueTooth ובעלת אופציה להפעלה קולית לשליטה בבידור ובטלפון, אשר לצערנו איננה תומכת בשפה העברית.
עוד בגרסת הטרנד: מערכת בקרת אקלים מפוצלת, הגה מצופה עור, כפתור התנעה (ללא צורך במפתח), בקרת שיוט עם מגביל מהירות, מחשב דרך, צג הודעות בגודל 4.2 אינץ', 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות - ABS, EBD, EBA, ESP, HLA ועוד.
בנוסף לאבזור הקיים בגרסת הטרנד כוללת גרסת הטיטניום, בין היתר, גם: חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 19 אינץ', גג פנורמי חשמלי, כניסה לרכב ללא מפתח, מערכת Sony עם 9 רמקולים, תאורת אוירה פנימית עם נורות LED צבעוניות, ריפוד עור משולב במושבים, פתיחת דלת אחורית ע"י כפתור בשלט ועל ידי תנועת רגל מתחת לפגוש האחורי, ועוד.
אורך הרכב 4,524 מ"מ, רוחבו 1,839 וגובהו 1,713 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים 2,690 מ"מ, נתון ממוצע לקטגוריה. נפח תא המטען עומד על 456 ליטרים. במבחני הריסוק של ה- Euro NCAP זכה פורד קוגה בחמישה כוכבי בטיחות.
המנוע מסוג טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר, למרות נפחו, הספקו מכובד ועומד על 180 כ"ס, המומנט המירבי 24.5 קג"מ. למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שישה הילוכים והיא כוללת אפשרות לתיפעול ידני. תאוצה מאפס למאה קמ"ש מושגת תוך 9.7 שניות והמהירות המירבית עומדת על 200 קמ"ש. צריכת הדלק, לפי נתוני היצרן, עומדת על 13 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. רמת זיהום האוויר הינה מקבוצה 9 (מתוך 15).
לרכב מערכת הנעה כפולה חכמה המסוגלת להעביר בצורה אוטומטית עד 100% מההנעה לסרן הקדמי או האחורי ולחלק את הכח בצורה שונה בין הגלגל הימני והשמאלי בכל סרן בהתאם לתנאי הדרך. חלוקת הכח מוצגת בתצוגה מיוחדת בלוח המחוונים.
לפורד קוגה יכולות כביש מעולות, הוא נוח, זריז ומהנה, גם איכות החומרים ובידוד הרעשים הינם ברמה גבוהה ותורמים להרגשה זו. הרכב מתמודד יפה עם אתגרי שטח קלים והוא מהיר ושקט בנסיעה על שבילים. גרסת הטרנד משווקת במחיר 178,000 ₪ וגרסת הטיטניום משווקת במחיר 198,000 ₪.
שוק הרכב הישראלי משתנה לנגד עינינו. המותגים הסינים הרבים מגבירים את התחרות והמותג הצ'כי הוותיק נאלץ ...
בוריס רוזנר 04 דצמבר 2025
גיאו מוביליטי, יבואנית ג'ילי לישראל, צפויה להשיק רשמית את רכב הפנאי ג'ילי סטאריי (GEELY Starray EM-i...
בוריס רוזנר 02 דצמבר 2025
טלקאר, יבואנית קיה לישראל, מודיעה על השקת קיה ספורטאז' הייבריד לונג 2026 לאחר מתיחת פנים על מנת להתח...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
ליפמוטור C10 החשמלי אשר הושק לראשונה בסוף 2024 עם טווח נסיעה של עד 424 ק"מ וטעינה חד פאזית איטית, מג...
בוריס רוזנר 01 דצמבר 2025
פריסבי, יבואנית אלפין לישראל, משיקה הבוקר את אלפין A290 החשמלית - גרסת הביצועים של רנו 5 אשר גם היא ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025
כלמוביל, יבואנית ג'נסיס לישראל, משיקה את רכב הפנאי החשמלי ג'נסיס GV70 EV לאחר מתיחת פנים הכוללת תא נ...
בוריס רוזנר 27 נובמבר 2025