ב.מ.וו i3 החשמלית נחשפה רשמית

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: יצרן
  • 30 יולי 2013
  • 0 תגובות

במסגרת פרוייקט i של היצרנית הבאוורית הפועל משנת 2007, מציגה ב.מ.וו את ה- i3, דגם שיהווה את חוד החנית בסדרת דגמים חשמליים עתידיים נטולי פליטת מזהמים. כל זאת במעטפת יוקרתית ומהנה לנהיגה.

מימדיה של ה- i3 ממקמים אותה בקטגוריית המיקרוואנים, אורכה עומד על 3,999 מ"מ, רוחבה 1,775 מ"מ וגובהה 1,578 מ"מ. יש לציין כי בסיס הגלגלים שלה נמתח על פני 2,570 מ"מ מרשימים המאפשרים מרווח נדיב בתא הנוסעים. רצפת תא נוסעים שטוחה לחלוטין, דלתות אחוריות הנפתחות על ציר קורת coach doors) C) והיעדרותה של קורת B אפשרו לב.מ.וו לעצב תא נוסעים מרווח למדי אמנם עם 4 מקומות ישיבה בלבד.

ב.מ.וו i3

השימוש הנרחב בחומרים מרוכבים וקלים בבניית המרכב והן בבניית תא הנוסעים מציב את משקלה של ה- i3 על 1,190 ק"ג בלבד וזאת למרות מערך סוללות ליתיום-יון כבדות הממוקמות בתחתית המרכב. הודות למיקומו הנמוך של תא הסוללות יחד עם מיקום המנוע מעל הציר האחורי (המניע) של הרכב, ה- i3 זוכה לחלוקת משקל מושלמת של 50:50. מערכת המתלים של ה- i3 מכויילת להיות קשיחה במידה מסויימת על מנת להעניק אחיזת כביש גבוהה והתנהגות בטוחה. עם קוטר סיבוב מרשים של 9.86 מטר, היא מבטיחה להיות זריזה וקלה לנהיגה בסביבה עירונית צפופה.

מנוע ה- i3 מפיק 170 כ"ס ומומנט 25.5 קג"מ שמושג לכל אורך טווח הסל"ד ומאיץ את ה- i3 מאפס למאה קמ"ש תוך 7.2 שניות. המנוע החשמלי מספק טווח של 130-160 ק"מ לפני שתצטרך ה- i3 להתחבר לשקע. הפעלת מערכת ה- ECO PRO תוסיף לטווח הנסיעה כ- 20 ק"מ ע"י מזעור צריכת חשמל של צרכנים כגון מערכת השמע או מערכת מיזוג האוויר, מתן טיפים לנהיגה חסכונית ואפילו בחירת מסלול הנסיעה החסכוני ביותר בעזרת מערכת הניווט המשולבת ברכב. שימוש במצב +ECO PRO החסכוני עוד יותר יוסיף לטווח כ- 20 ק"מ נוספים. ה- i3 תגיע גם עם אפשרות למנוע בנזין קטן אשר יטען את הסוללות, ב.מ.וו בוחרת לקרוא למנוע "מגדיל טווח", שכן מטרתו לטעון את הסוללות והוא אינו משמש כלל להנעת ה- i3. מגדיל הטווח יהיה מנוע בנזין כאמור, בעל שני צילינדרים ובנפח 650 סמ"ק שמפיק 34 כ"ס ומאריך את הטווח של ה- i3 עד כדי 300 ק"מ בנסיעה יומיומית.

סרטון ב.מ.וו i3

טעינתה של הב.מ.וו i3 יכולה להתבצע בשתי דרכים: משקע ביתי רגיל, ע"י התקנת i wallbox אשר תסופק יחד עם הרכב ותאפשר לטעון את הסוללות ל- 80% תוך 6 שעות (8 שעות משקע ביתי ללא i wallbox). או בתחנת טעינה ייעודית בעלת מתח גבוה שתאפשר טעינה זהה תוך 30 דקות בלבד.

ה- i3 תגיע מצויידת גם במערכת ConnectedDrive של היצרן. כרטיס סים שיותקן ברכב בשילוב אפליקציה ייעודית של ב.מ.וו יאפשרו לנהג לשלוט במערכות הרכב, החל מהגבלת זמן הטעינה וניטור מצב הסוללות ברכב דרך הפעלת מערכת המיזוג והחימום לפני הכניסה לרכב ועד הצגת מיקומן של תחנות טעינה לרבות מצבן (תפוסות או פנויות) בזמן אמת. כמו כן, ניתן לתכנן את מסלול הנסיעה בהתאם למיקומן של תחנות הטעינה כדי שלא ייוצר מצב בו לא ישאר מספיק כח במצברים על מנת להגיע ליעד הרצוי.

ב.מ.וו i3