סיאט לאון קופרה החדשה במבחנים אחרונים לקראת השקתה

  • כתב: פבל צ'רניצקי
  • צילום: Automedia, AutoEvolution
  • 09 אוקטובר 2013
  • 0 תגובות

סיאט לאון קופרה (Cupra) היא אחת המשפחתיות הספורטיביות האהובות ביותר באירופה. מכלולים מכאניים רבים שהיא חולקת עם אחותה פולקסווגן גולף GTI, מנועי טורבו עם אינסוף אפשרויות לביצוע שיפורים, עיצוב צעיר וייחודי יותר מזה של הגולף, מערכת הנעה כפולה שהגיעה בדור הראשון ותג מחיר נמוך יותר משל הגולף יצרו מתכון שהצליח מאוד באירופה ויצר קהל מעריצים אדוק ורחב.

סיאט לאוןן קופרה. צילום: Automedia

כעת, כשנה לאחר הצגתו של הדור השלישי ותחילת השיווק בישראל, נצפתה הקופרה כשהיא עוצרת להרוות את צימאונה בתחנת דלק ספרדית תוך כדי מבחנים. על אף ההסוואה הכבדה, ניתן לראות שבקופרה מותקן פגוש קדמי עם פתח יניקת אוויר גדול יותר, חישוקים בקוטר 19 אינץ', בלמים קדמיים מחוררים ומאחור מבצבצים שני פתחי מפלט לעומת זה היחיד בדגמים העממיים.

סיאט לאוןן קופרה. צילום: Automedia

המנוע שיותקן ככל הנראה בלאון קופרה הוא מנוע 2.0 ליטר TSI עם הספק של 268 כ"ס, ניתן לצפות כי הרכב יוצע עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמדים, שתיהן בנות שישה הילוכים. גרסת הקופרה שתושק כאמור בראשית שנת 2014 תהא בעלת הנעה קדמית. אולם ניתן לצפות כי גם גרסת הקופרה R הנמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים תצויד בהנעה כפולה. גרסת הקופרה SC צפויה להיחשף בתערוכת ג'נבה במרץ 2014 וגרסאות חמש דלתות וסטיישן צפויות להצטרף להיצע מעט מאוחר יותר.

סרטון סיאט לאון קופרה. צילום: AutoEvolution