החל שיווק לקסוס IS החדשה. החל מ- 249,000 ₪

  • כתב: בוריס רוזנר
  • צילום: יצרן
  • 15 אוקטובר 2013
  • 0 תגובות

לקסוס IS החדשה הושקה בעולם לפני מספר חודשים והיום החל רשמית שיווקה בישראל. עם הדור החדש, השלישי במספר, שמה לקסוס דגש על מראה קרבי וספורטיבי יותר מזה של הדגם היוצא, תא נוסעים שעוצב מחדש, מערכות בטיחות ובידור מתקדמות והתנהגות כביש וביצועים ספורטיביים מבלי לפגוע בצריכת הדלק ותוך מזעור פליטת המזהמים.

לקסוס IS החדשה

עיצובה החיצוני של ה- IS החדשה שואב השראה מדגם הקונספט LF-CC שהוצג בתערוכת פריז באוקטובר 2012 ועורר עניין רב בקרב מבקרי התערוכה. תשומת הלב בלקסוס IS החדשה נופלת על העיצוב המיוחד ובעיקר על השבכה הקדמית שמיישרת קו עם עיצוב שעון החול של היצרנית ויחידות התאורה הקדמיות שמשלבות יחידות תאורת יום נפרדות בצורת האות L מתחת לפנסים הראשיים.

הבשורה האמיתית בלקסוס IS300h החדשה נגזרת מהאות h בשמה. למרות שגרסת הייבריד של ה- IS משווקת ברחבי העולם מזה כמה שנים, זו הפעם הראשונה שהיא משווקת בישראל. מערכת ההנעה המדוברת משלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר עם הספק של 181 כ"ס ומומנט מרבי של 22.6 קג"מ לבין מנוע חשמלי המפיק 143 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ. נתון ההספק המשולב של שני המנועים עומד על 223 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת הילוכים רציפה בעלת שישה יחסי העברה מתוכנתים לטובת שליטה ידנית אשר מעבירה את המומנט לגלגלים האחוריים. למרות ביצועים מרשימים של 8.4 שניות מאפס למאה קמ"ש ומהירות מרבית של 200 קמ"ש, תצרוכת הדלק לפי נתוני היצרן עומדת על 22.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת ופליטת מזהמים של 103 גרם לק"מ מכניסה את הלקסוס IS לקבוצת זיהום 2.

לקסוס IS החדשה

תא הנוסעים גם הוא תוכנן מחדש והוא מציג סביבה ממוקדת נהג המגבירה את תחושת המעורבות בזמן נהיגה. המושבים ב- IS החדשה נמוכים יותר מבזו הקודמת וגם ההגה זוכה לטווח כיוון גדול יותר לטובת יצירת תנוחת נהיגה מושלמת. בסיס הגלגלים של ה- IS החדשה ארוך יותר ב- 10 מ"מ מזה של הדגם היוצא ועומד על 2,740 מ"מ. בזכות עיצוב חדש של גב המושבים האחוריים הצליחו מהנדסי לקסוס לדחוס עוד 85 מ"מ למרווח הברכיים במושב האחורי. על אף היות ה- IS החדשה היברידית, לקסוס התקינה את מערך הסוללות מתחת לרצפת הרכב והודות לכך נפח תא המטען צמח והוא עומד כעת על 450 ליטר (398 ליטר בדגם היוצא).

הודות לשלל מערכות בטיחות, ביניהן 8 כריות אוויר, מערכת בקרת בטיחות מתקדמת המכונה בלקסוס VDIM, מכסה מנוע המתרומם בעת פגיעה בהולך רגל, בקרת לחץ אוויר בצמיגים ועוד, זכתה הלקסוס IS החדשה בציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של Euro NCAP כמו גם בציון הגבוה ביותר בקטגוריה בהגנה על הולכי רגל.

לקסוס IS החדשה. תא הנוסעים

לקסוס IS300h משווקת בישראל בשלוש גרסאות:

גרסת Executive הבסיסית מאובזרת ב 8 כריות אוויר עם פתיחה מבוקרת, מכסה מנוע אקטיבי להגנה על הולכי רגל, מערכת בקרת בטיחות מרכזית (VDIM), צמיגי Run Flat, מסך מרכזי בגודל 7 אינץ', מערכת שמע עם שקע USB, קישוריות בלוטות' ו- 6 רמקולים, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, פנסי בי-קסנון, מראה פנימית מתכהה אוטומטית ומראות צד מתקפלות חשמלית, התנעה ללא מפתח, בקרת שיוט, חיישן אורות, חיישן גשם, בורר מצבי נהיגה, מנופי העברת הילוכים מאחורי ההגה, תאורת יום LED, פנסי LED אחוריים, חישוקי סגסוגת קלה בקוטר 17 אינץ', מושבים ספורטיביים בריפוד Tahara משולב בד וחלון גג חשמלי. מחיר גרסת Executive עומד על החל מ- 249,000 שקל.

גרסת Luxury תוסיף לרשימת האבזור מושבים בריפוד עור מלא, מושבים קדמיים בעלי כוונון חשמלי, חימום למושבים הקדמיים, מצלמת נסיעה לאחור וחיישני חניה אחוריים וקדמיים עם חיווי על גבי המסך המרכזי. מחיר גרסת Luxury עומד על החל מ- 269,000 שקל.

גרסת Premium הבכירה כוללת בנוסף דיפוני עץ בדלתות, מפתח חכם המאפשר כניסה והתנעה ללא מפתח (Keyless), הגה עם כוונון חשמלי לגובה ולעומק, אוורור למושבים הקדמיים, מראות צד מתכהות ומתקפלות אוטומטית, זיכרונות למושב הנהג, ההגה והמראות, לוחיות סף דלת מאלומיניום וחיפוי Tahara בצידי הקונסולה המרכזית. מחיר גרסת Premium עומד על החל מ- 289,000 שקל.